Yamaha YH 50 Why

6. 10. 2000
Deli

Zakaj Why? Zato, ker mirne vožnje željno mladenko popelje po mestu.

V njej prebudi žensko plat. Postane ponosna in urejena. Začne se »šminkiranje«. In avanture. Takšne in drugačne. Kriv je Why!

»Prikradem se izza vogala redakcijske stavbe, da bi ga zajahala in se z njim popeljala proti domu. A poglej ga zlomka! Dobro zaklenjeni skuter ne sameva. Visoka moška postava si v kromanem zaključku prednje modne luči ogleduje temne kodre.

>

>No, kdo bi si mislil. Pristopim bliže in tip se zgane. »A je lep odsev? « vprašam resno, čeprav smeh kmalu razširi moja usta. »Lep je. Motor seveda, « se izogne odgovoru in nelagodno pospeši korak. Fantovo početje me popelje v grško mitologijo. Ta pravi, da je živel čeden mladenič, ki se je zaljubil v svojo zrcalno podobo v vodi. Rekli so mu Narcis. Od tod cvetlica narcisa. Jaz pa pravim skuter Why, rumen kot narcisa.

To 49-kubičnoYamahino pridobitev poganja dvotaktni zračno hlajeni motor, ki razvije hitrost, ravno dovoljeno za mestno vožnjo. Najbolj izkoriščenih 50 km/h omogoča, da lastnica pravočasno pridrvi k prijateljici na kavo, nato pa se poda še na tržnico. Namesto da bi obešala vrečke na krmilo, vse nakupljene reči varno zloži v prostoren rumen kovček, pritrjen za sovoznikovim sedežem. Tu se bohoti tudi estetsko oblikovana zadnja luč, ki je tako kot prednja obrobljena s kromom. Lepo.

Yamaho Why lahko poženete z električnim zaganjalnikom, kar je ženskam ljubo, čeprav je k motorju pritaknjen tudi nožni, za vsak primer. Ah, pazim čeveljce in nohte: le zavrtiš ključ, stisneš zadnjo zavoro in pritisneš na gumb. Uspelo je, lahko se odpelješ.

Da pa se 69 kilogramov težki Why premakne z mesta, zahteva »pijačo«: 7, 2 litra »požrešni« rezervoar za gorivo in rezervoar za olje sta pod rjavim voznikovim sedežem, ki se odpira z glavnim stikalom. Uh, to odpiranje je delalo preglavice, dokler nismo doumeli, kam in kako potisniti ključ, da se sprosti sedež. A je šlo. Če se bojite športnih skuterjev na majhnih kolesih, je Why pravi!

Udobje, varnost in dober oprijem so namreč doseženi z velikimi 16-paličnimi kolesi, ki dajejo Whyju še dodaten »ženski videz«. Za Why v mestu ni ovir! A kljub temu previdnost ni odveč. Najbolje je biti vseskozi pripravljen z roko na zavori. Ko boste stisnili levo ročico, bo za ustavljanje poskrbela zadnja bobnasta zavora premera 110 mm, z desno ročico pa boste sprožili enojno kolutno zavoro premera 220 mm - spredaj, seveda.

Verjemite, da se boste zanesljivo ustavili. Pri meni pa se je med druženjem z Whyjem ustavilo tudi drago plačevanje avtobusne karte. Prav navdušujoče. Za poln rezervoar goriva je bilo treba odšteti 1100 tolarjev. Za to vrednost sem se od doma do redakcije in nazaj pripeljala sedemkrat, z avtobusi pa bi šlo le enkrat!

Za konec še nasvet za vsa dekleta, katerih bratje si cedijo sline, že ko omenite prvo črko skuterja. Nabavite si ga! Zakaj? Zato, ker ga bo veliki bratec z veseljem pustil pri miru, rekoč: »Preveč je babji! «

Yamaha YH 50 Why

TEHNIČNI PODATKI

Motor:

1-valjni - 2-taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina × gib 40 × 39, 2 mm - prostornina 49, 2 cm3 - uplinjač PY 12/GURTNER - ločena oljna črpalka - samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik - jermenski/zobniški prenos moči na kolo - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik

Vzmetenje-gib (mm):

spredaj 71/zadaj 86

Največja moč:

moč 3 kW (4 KM) pri XXX vrt/min

Gume:

spredaj 70/90-16 in zadaj 80/90-16

Zavore:

spredaj 1 x kolutna zavora premera 220 mm, zadaj bobnasta zavora premera 110 mm

Mere in masa:

dolžina 1940 mm - širina 685 mm - medosna razdalja 1294 mm - višina sedeža od tal 765 mm - posoda za gorivo 7, 2 l - masa (s tekočinami) 78 kg

Zastopnik:

Delta team, d.o.o., Krško

Cena:

1.590.96 EUR

Maja Susman

Foto: Uroš Potočnik

Tehnični podatki
Motor:
Navor:
Zavore:
Vzmetenje:
Teža: