Vožnja v mraku in temi

8. 3. 2014
Deli
Vožnja v mraku in temi

Zgodnja pomlad nas je zvabila na plano, prvi kilometri se nabirajo, dnevi so pa še vedno kratki.

Dnevi kot so današnji so seveda kot nalašč za krog ali dva, najbolj navdušeni pa se ne upirajo niti daljšim izletom. Križ s temi prvimi pomladnimi dnevi je, da 'idealne' (kolikor v tem času pač lahko so) razmere trajajo le nekaj ur.

Zrak se otopli kmalu po poldnevu, a takoj ko sonce prične zahajati postane mraz. Mrazu sicer lahko kljubujemo z dobro opremo, žal pa ne moremo vplivati na dejstvo, da se v teh dneh tudi stemni precej hitreje kot bi si želeli.

In ker smo sami še nekoliko bolj leseni, avtomobilisti in ostali pa so tako ali tako v svojem svetu, lahko tema hitro postane naš veliki sovražnik. Sicer to verjetno že veste, a gotovo boste z upoštevanjem spodnjih nasvetov lažje in varneje pripeljali domov.

Nočna vožnja za motoriste predstavlja dve težave. Morajo biti vidni in tudi dobro videti. Svetla obleka, barvne grafike na čeladah in motociklih so v času dnevne svetlobe učinkovite, v temi pa prav dosti ne pomagajo. Ta problem se enostavno reši z dodatnim svetlobnim odsevnikom v obliku traku ali brezrokavnika. Večina novejših in boljših motorističnih kompletov oblačil ima sicer tovrstne odsevnike nemoteče všite že v osnovi.

Če se dlje časa vozite prvi v koloni in pripeljete do mesta, kjer je potrebno zavirati imejte v mislih to, da pričnete zavirati veliko prej kot podnevi, preden pa začnete zares zavirati nekajkrat 'požmigajte' z zavorno lučjo. Tako bo lahko tisti za vami bolj učinkovito zaznal vašo namero in tudi sam obdržal primerno varnostno razdaljo.

Zavedajte se, da so dolge luči na motorjih zelo močne in slepijo nasproti vozeče voznike. Z dolgo lučjo se kljub temu, da sami vidite dlje in bolje, dejansko spravljate v nevarnost. Luči na motociklu naj bodo čiste, pomembno je tudi, da steklo oziroma plastika ni opraskano.

Čeprav je hitra vožnja v temi zelo adrenalinska in se težko uprete užitku, ko se pred vami v snopu žarometa riše cesta, se skušajte temu početju izogibati. V večernem in nočnem času so tako, kot boste po prihodu domov tudi sami, zelo aktivne tudi živali, ki iščejo hrano ali pa so se namenile oditi v sosednji lovski revir na parjenje. Takrat pogosto prečkajo cesto, v primeru, da jih zaslepite pa je vsak njihov naslednji manever nepredvidljiv in za vas gotovo ne prinaša dobrih novic.

Kljub temu, da so luči na motorjih močne, je vidljivost zaradi nagibanja v ovinkih pogosto zelo omejena. Zato glejte daleč naprej in skušajte ujeti tudi tisto, kar vam s svojimi žarometi pokažejo drugi udeleženci v prometu. Če pred vami vozi avto s prižganimi dolgimi lučmi, pač namenite nekaj pozornosti tudi tistemu delu ceste, ki ga osvetljuje. Zapomnite si tudi to, da pri hitrem in močnem zaviranju vaš motocikel spredaj nekoliko počepne, skupaj z njim pa se spusti tudi snop žarometa, vam pa se v trenutku občutno zmanjša polje vidljivosti. Zato je še toliko bolj pomembno, da je hitrost manjša, varnostna razdalja pa daljša.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel