Aprilia gre v motokros

9. 10. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Italijani se z dvovaljnim strojem že nekaj let za potrebe razvoja udeležujejo motokros tekmovanj, tokrat pa gre kot kaže zares. Predstavljamo MXV 450!

V osnovi je agregat enak tistemu, ki ga videvamo v supermoto in enduro različici. 77-stopinjski kot med valjema ostaja, ventili so iz titani in stranski pokrovi magnezijevi. Vse za to, da dvo- ne bi bil težji od konkurenčnih enovaljnikov.

Zanimivo, da izpuh ostaja pod sedežem, tako kot pri prvi generaciji SXV in RXV - letošnji enduro ga ima že ob strani, tako kot smo to vajeni pri ostalih proizvajalcih. So ga pa za MXV speljali tako, da ima več moči že v spodnjem območju delovanja. S 94 decibeli ustreza normam o glasnosti po FIM pravilniku za motokros.

Zanimivo, da so se odločili namestiti le nožni zaganjalnik - električnega štarterja nima! Konkurenca gre v zadnjih treh letih ravno v drugo smer, pa tudi SXV in RXV imata le električni zaganjač. Z gumbom na krmilu lahko izbiramo med dvema karakteristikama delovanja Dellortove vbrizgalne elektronike, 'full power' in 'soft'. Prekinjevalnik vžiga onemogoči nadaljne vrtenje pri 12, 500 vrtljajih. Motorno olje je ločeno od tistega za menjalnik, kar omogoča predvsem daljše servisne intervale sklopke, ki se tako manj obrablja.

Okvir je prilagojen zahtevam motokrosista, tudi zadnja nihajna roka je po novem klasična in lažja od prejšnje, ki je bila oblikovana v podobnem stilu kot okvir. Za vmetenje so priskbeli pri podjetjih Sachs (enojni nastavljiv blažilec) in Marzocchi z 50-milimetrskimi vilicami. Zračni filter so premaknili naprej in tako naredili prostor za gorivo, ki je zdaj v posodi nad zadnjim blažilnikom.

O tem, na kakšnem nivoju nameravajo tekmovati člani Aprilijenega dirkaškega tima, še nismo zasledili nobenih podatkov. Pustimo se presenetiti . .

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja