BMW razvija električni kompresor za motocikle

BMW razvija električni kompresor za motocikle

Navkljub temu, da se vse hitreje približuje doba električnih motociklov, se proizvajalci še vedno intenzivno ukvarjajo s klasičnimi bencinskimi motorji. Med njimi je seveda tudi BMW, ki je patentiral svojo različico motorja z električnim kompresorjem.

Resda električni kompresor ni posebna novost v svetu motociklizma. Mnogi prodajalci delov za povečanje moči že leta ponujajo cenene tovrstne kite za različne motocikle, a se doslej za uporabo na cesti, le ti niso izkazali za najbolj primerne, hkrati pa porabljajo tudi ekstremne količine električne energije. Na tem področju je mehanski pogon kompresorjev še vedno boljša rešitev, kar je uspešno dokazal tudi Kawasaki s svojim modelom H2.

Vendar se utegnejo stvari nekoliko spremeniti z dodatkom izredno naprednega elektronskega menedžmenta, ki bi znal delovanje električnega kompresorja regulirati tako, da bo v vsakem trenutku vožnje na voljo ravno prav dodatne sape za motor. BMW je svojo različico tega sistema predstavil na skicah zdaj že nekdanjega modela S1000RR, vendar to najverjetneje ni razred, v katerem se bi elektronski kompresor nekoč lahko pojavil. Predivdevamo, da bo elektronski kompresor svoj mesto našel na motociklih z manjšo delovno prostornino, saj v litrskem razredu zanj ni prave potrebe. Z omenjeno dodatno elektroniko bi znal sistem prisilnega polnjenja z zrakom delovati le takrat, ko je to potrebno, v času mirovanja pa tudi rekuperirati odvečno energijo in tako polniti zmogljivo baterijo, ki je potrebna za njegovo delovanje.

In kdaj bi lahko to zadevo videli na bavarskem motociklu? Izredno nehvaležna napoved, a če se spomnimo, da je BMW za svoj karbonski okvir na modelu HP4 od predstavitve do realizacije potreboval slabih 20 mesecev, bi si upali napovedati, da bodo prvi prisilno polnjeni BMW-ji na ceste zapeljali v sezoni 2022.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja