Buell je postal Fuell

Prav gotovo se vsi spominjate znamke Buell, ki je z inovativnimi pristopi in patenti izdelovala ameriške športne motocikle.

12. 3. 2019

Marsikdo seveda misli, da so bili motocikli znamke Buell le športno predelani Harley-Davidsoni, vendar je seveda v zmoti. Erik Buell je nekje v sredini osemdesetih let dobil idejo, da bi na osnovi takrat ne najsodobnejših Harleyevih motorjev izdeloval športne motocikle. Čeprav se je ideja zdela nora, je Erik Buellu uspelo, patentiral je mnogo tehničnih novosti, med njimi tudi nekaj še posebej zanimivih. Med te zagotovo spadata enojna kolutna zavora s kolutom velikega premera po celotnem obodu prednjega kolesa ter seveda okvir, katerega notranjost se je uporabljala tudi kot rezervoar za gorivo. Buell je svoje motocikle prodajal precej uspešno, celo tako uspešno, da je svojo znamko lahko prodal Harley-Davidsonu.

Harley-Davidson je znamko razvijal in negoval naprej, a le do trenutka, ko je v letu 2008 izbruhnila svetovna finančna kriza. Takrat so gospodje iz Millwaukeeja znamko Buell brez kakšnih posebnih pojasnil in čustev preprosto ugasnili. Ta poteza je bila precej nepričakovana, predvsem pa nerazumljiva, saj je v istem trenutku Harley-Davidsonu za le en dolar Italijanom oziroma Castiglioniju prodal znamko MV Agusta. Erik Buell je na koncu ostal brez vsega, lahko pa je še naprej razvijal športne motocikle, ki jih je poganjal Rotaxov dvovaljni motor. Ustanovil je znamko EBR (Eric Buell Racing), ki jo je pozneje kupil indijski gigant Hero. Indijci niso potrebovali veliko časa, da so se polastili vseh želenih patentov, znamko pa prepustili lastni usodi, zaradi katere je pozneje, čeprav je Eric Buell za kratek čas pridobil financiranje ameriških investitorjev, bankrotirala.

Kot kaže, je Eric Buell zelo trpežen in trmast možakar, saj je tudi po tem, ko je že drugič ostal brez svoje znamke, v sodelovanju z Vanguard Motorcycles znova ustanovil novo znamko, ki se tokrat ukvarja s proizvodnjo električnih motociklov. Konec leta 2017 je predstavil prototip električnega motocikla VangardSpark Commuter. Prototip so v letu 2018 intenzivno izpopolnjevali, letos, tik pred tem, ko bo zrel za serijsko proizvodnjo, pa je nastala nova znamka Fuell.

Prvi izdelek znamke Fuell se imenuje Fluid, na voljo pa bi moral biti v dveh različicah, izmed katerih bo prva na voljo za voznike kategorije A1 (11 kilovatov moči) in kategorije A2 (35 kilovatov). Eric Buell ne bi bil Buell, če ne bi imel novi Fuell vsaj ene tehnične posebnosti. Fuell Fluid bo imel namreč elektromotor vgrajen v zadnje kolo. To sicer ni kakšna posebna novost, vendar je zaradi dodatne mase v kolesu primerna predvsem za običajna električna kolesa, zato bi bilo verjetno zanimivo videti, kako se bo to obneslo v vožnji. Vseeno pa elektromotor v zadnjem kolesu pušča več prostora za baterije in v primeru modela Fluid celo za 50-litrski prtljažnik. Kakorkoli, čeprav je Fuell Fluid pomagal razviti Eric Buell, ne bo športen električni motocikel, ampak motocikel, namenjen vsakdanji uporabi. Avtonomija tega električnega motocikla bi morala znašati dobrih 200 kilometrov, zanj pa naj bi bilo treba odšteti okoli 10.000 ameriških dolarjev.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri