Dunlop predstavil vrhunski pnevmatiki

28. 3. 2007
Deli

Dunlop je z začetkom sezone Sportmax Qualifier RR in Sportmax D209GP Racer lansiral dve pnevmatiki za motorna kolesa, posebej zasnovani za doseganje vrhunskih voznih lastnosti tako na cesti kot tudi na progi.

Qualifier RR and GP Racer kažeta Dunlopov hiter odziv na nove zahteve športnih voznikov, saj je sočasno lansiral dva proizvoda, ki motoristom omogočata uživati v voznih lastnostih svojih motornih koles tako na cesti kot tudi na dirkališču. Sportmax GP Racer je namenjen voznikom, ki svoja motorna kolesa uporabljajo na odprtih dnevih na progah ali na lokalnih dirkah. Spotrmax Qualiflier RR odgovarja potrebam športno usmerjenih voznikov, ki želijo svoja motorna kolesa na cesti kar najbolje izkoristiti.

Pnevmatiki sta razvili tehnični ekipi z oddelkov Dunlop Motorsport in Dunlop Motorcycle. To tesno sodelovanje nadaljuje Dunlopovo dolgoročno filozofijo prenašanja najnovejše miselnosti z dirkalne proge na visokozmogljive proizvode za cestno vožnjo.

Sportmax D209GP Racer

Pri razvoju Sportmax D209GP Racer so se Dunlopovi inženirji osredotočili na izdelavo optimalnega, uporabniku prijaznega proizvoda za motoriste z nekaj izkušnjami na dirkalni progi. Inženirji so se odločili za enak sprednji in zadnji profil, kot ga ima dirkalna pnevmatika D209 GP Supersport. Da bi dosegli odlično vodljivost na suhi podlagi in zmogljivost v ovinku, so izbrali dezene tekalne plasti, ki so prav tako v največji meri osnovani na dezenih, uporabljenih pri D209 GP.

Optimalno razmerje gume in kanalov na osrednjem delu tekalne plasti zagotavlja dober oprijem od popolne vzravnanosti do srednjega naklona v ovinku. Minimalna površina kanalov na ramenskem delu jamči za povečan oprijem in manjšo obrabo pri maksimalnem kotu naklona na suhi podlagi.

"Trojna" tehnologija z več zmesmi je še ena značilnost, ki so jo s Sportmax GP prenesli na Sportmax D209 GP Racer, da bi v največji meri povečali zmogljivost na progi. Osrednja "oprijemna zmes" je v stiku s podlago, ko je motorno kolo popolnoma vzravnano. Ta zmes vsebuje žilave molekule, ki se ne segrevajo in ohranjajo stabilnost pri vožnji naravnost, s čimer je zagotovljen maksimalen oprijem in učinkovito zaviranje.

Ramenski del tekalne plasti je izdelan iz "zmesi za oprijem na robu" in se oprime proge, ko je motorno kolo nagnjeno; vsebuje materiale, ki so jih posebej razvili, da bi povečali oprijem pri maksimalnem kotu naklona. Da bi imel voznik še več možnosti pri usklajevanju svoje izbire, je Sportmax D209GP Racer na voljo v dveh različicah zmesi, lahko namreč kombinira mehko in srednje mehko zmes za sprednje pnevmatike s "trojno" srednjo in vzdržljivo za zadnje.

Sportmax Qualiflier RR

Pri razvoju te pnevmatike je bilo vodilo cilj, da bi omogočala voznikom, ki ne želijo kompromisov pri užitku v vožnji na cesti, izkoristiti dejanski potencial svojih motornih koles. Dezen tekalne plasti je izpeljan iz Sportmax GP s poravnavo sprednjih in zadnjih usmerjenih kanalov. Dezen pnevmatike Qualifier RR vsebuje več vzdolžnih elementov v osrednjem delu tekalne plasti, kar zagotavlja boljši oprijem na mokrem cestišču, poleg tega je zelo odporen na obrabo.

Razširitev Dunlopovega dezena s kanali v obliki konsekans krivulje povečuje togost dezena, kar omogoča bolj enakomerno obrabo in s tem uporabo mehkejših zmesi, ki izboljšujejo oprijem. Razmerje med gumo in kanali je pri Qualifier RR v osrednjem delu tekalne plasti optimalizirano, kar daje pnevmatiki odličen oprijem v vseh vremenskih razmerah. Minimalna površina kanalov na ramenskem delu skupaj z novo razporeditvijo zmesi povečuje oprijem na suhi podlagi pri minimalnem kotu naklona. Za ta novi Dunlopov proizvod je značilna tudi "trojna" tehnologija z več zmesmi, ki zagotavlja večjo varnost pri spremenljivih pogojih na cesti in daljšo življensko dobo pnevmatike.

Zgradba obeh novih Dunlopovih pnevmatik

Računalniško podprt razvoj (Computer Aided Design – CAD) in analiza končnih elementov (Finite Element Analysis – FEA) sta tako privedla do razvoja zgradbe sprednje in zadnje pnevmatike: Zgradba sprednje pnevmatike se odlikuje po dveh pasovih pod kotom, ki sta nameščena preko radialnega kordnega ogrodja z dvema vložkoma, in je neposredno izpeljana iz tehnologije za dirke. Uravnava togost profila in tekalne plasti in s tem omogoča večji oprijem, progresivno odzivnost na krmiljenje in odlične povratne informacije.

Za zgradbo zadnje pnevmatike je značilna aramidna ojačitvena plast tekalne plasti z enojnim, neskončnim najlonskim pasom (JLB), ki ohranja premer in profil zadnje pnevmatike pri visoki hitrosti. Tako je naležna ploskev trdna in stabilna, kar daje pnevmatiki boljši oprijem in večjo stabilnost, obenem pa omogoča enakomerno obrabo.

Izboljšave v zasnovi pasu JLB in zgradbe pomenijo občutno manjšo težo zadnje pnevmatike Qualifier RR. Navedeno zmanjšanje nevzmetene mase ima velik vpliv na giroskopski učinek sklopa plašča in platišča. Manjši giroskopski učinek izboljšuje pospešek, zmanjšuje silo krmiljenja, izboljšuje pa tudi lastnosti vzmetenja, kar povečuje voznikovo odzivnost in občutek varnosti.

Dunlop Sportmax Qualifier RR bo pri nas na voljo aprila 2007, in sicer v naslednjih dimenzijah:

Spredaj: 120/70ZR17 (58W)

Zadaj: 180/55ZR17 (73W), 190/50ZR17 (73W), 190/55ZR17 (75W)

Dunlop Sportmax D209GP Racer bo na voljo maja 2007, in sicer v naslednjih dimenzijah:

Spredaj: 120/70ZR17 (58W) TL S (Soft), 180/55ZR17 (73W) TL M (Medium)

Zadaj: 120/70ZR17 (58W) TL M (Medium), 180/55ZR17 (73W) TL E, (Endurance), 190/55ZR17 (75W) TL M (Medium), 190/55ZR17 (75W) TL E (Endurance)

Nekaj o Dunlopu

Dunlop je eden vodilnih proizvajalcev visokozmogljivih pnevmatik v svetu s prepričljivim rekordom uspehov v avto-moto športu. Dunlopove obsežne izkušnje na področju tekmovalnega športa temeljijo na neprekinjenem razvoju inovativnih tehnologij za snovanje in izdelavo pnevmatik za vsakodnevno vožnjo. V vedno večji želji, da bi do skrajnosti povečal užitek v vožnji, Dunlop nudi motoristom in kolesarjem vseh vrst zmogljive in trpežne pnevmatike, rezultat najsodobnejših tovrstnih tehnologij.

Številni vodilni proizvajalci motociklov v svetu danes nameščajo pnevmatike Dunlop kot standardno opremo, med njimi Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati in Yamaha.

Če želite več informacij o Dunlopu, obiščite spletno stran www.dunlop-tires.com.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja