EICMA 2018 - Novi BMW S1000RR

Končno smo ga dočakali: novega in za leto 2019 radikalno spremenjenega ter pripravljenega za stezo BMW S1000RR. Na predstavitvi je BMW-jev predstavnik za medije povedal, da so si z novim superšportnikom zadali tri osnovne cilje, s katerim bo: Eno sekundo hitrejši na stezi, 10 kilogramov lažji, lažje vodljiv.

8. 11. 2018

A pojdimo lepo po vrsti. Že takoj vidna in najbolj vpadljiva sprememba je videz sprednjih luči, in čeprav bodo nekateri zdaj prisegali na asimetrični videz starih modelov, menimo, da je BMW s tem naredil pravo potezo, saj je novi dizajn odličen. Je tisto nekaj, kar je BMW-ju morda manjkalo v primerjavi s konkurenco. Motocikel je zdaj videti bolj vitko in elegantno, vse to pa je seveda v funkciji športnosti.

 

Kaj je novega?

Motor zdaj zmore 207 'konjev' (8 več kot stari model) ter ima mokro maso 197 kilogramov (11 kg manj). Se pravi veliko več moči z veliko manj teže. Poleg tega se lahko pohvali z novostmi, kot so tehnologija BMW ShiftCam, katere rezultat je večji navor pri manjših vrtljajih. Tak sistem smo preizkusili pri novem BMW R 1250 GS in deluje odlično, saj že pri le dva tisoč vrtljajih zagotavlja 100 njutonmetrov navora. Ravno tako je motor lažji za štiri kilograme, kar jim je uspelo doseči z uporabo titana in drugih lahkih materialov, s tem pa so dvignili prag vrtljajev do številke 14.500. Povsem nov je tudi okvir, pri BMW-ju so ga poimenovali FlexFrame. Ta je lažji in ožji, poleg tega pa omogoča boljšo ergonomijo.

Z novo postavitvijo ohišja je novi RR za 13 milimetrov ožji tam, kjer ste s koleni oprijemali rezervoar. Zdaj je motor le malenkostno širši od recimo konkurenčnih motorjev V4. Tudi porazdelitev teže se je spremenila, večja teža je zdaj na sprednji strani, in sicer 53,8 %, 1,5 odstotka več kot pred tem.

BMW je edini proizvajalec, ki še vedno uporablja svojo elektroniko v WSBK, zato verjamemo, da ima novi RR zagotovo koristi od tega. Šestosna IMU (Inertial Measurement Unit) ureja asistenčne sisteme za vožnjo, vključno s funkcijo DTC Wheelie, ki je zdaj standardna. Rain, Road, Dynamic in Race so štirje standardni načini vožnje, pri čemer je Race Pro ponujen kot dodatna oprema, ki omogoča fino nastavljanje parametrov, med drugimi zaviranja z motorjem oz. Engine Braking. Seveda imate zraven še Launch Control in Pit Lane Limiter. Kot novost pa ima novi S 1000 RR Hill Start Control, to je pomoč pri speljevanju v klanec. Končno pa so tudi opustili stari analogni števec in ga zamenjali s 6,5-palčnim ekranom TFT.

 

Seveda pa bo, kakor je pri BMW-ju že stara navada, tudi pri novem modelu mogoče dokupiti in nadgraditi skoraj vse, od karbonskih platišč in delov do sedeža nastavljivega po višini, vse to pa so zdaj dali pod M Performance Parts. Oznako HP so opustili.

Vsekakor imajo pri BMW-ju velike načrte z novim modelom, pripravljajo se na pohod na WSBK, za ta namen so ravnokar podpisali pogodbo s Tomom Sykesom, in kot je videti na samem začetku, bo motor resna konkurenca japonski in italijanski konkurenci.

Uradne cene nam še niso potrdili, lahko pa pričakujemo, da bo nekaj več kot 20.000 evrov.

Uživajte v predstavitvenem videu:

 

 

Miha Vesel

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri