EICMA 2015: glavne novosti na enem mestu

Salon v Milanu že leta velja za tistega, na katerega proizvajalci motociklov stavijo največ. Tudi letošnji salon EICMA z vidika predstavitev novosti ni izjema. Za leto 2016 je veliko novega, veliko pa tudi prenovljenega. Oglejte si tudi veliko galerijo fotografij, ki so nastale skozi objektiv Primoža Jurmana. Izdatno, podrobno poročilo pa sledi prihodnji teden, ko bo izšel Avto magazin številka 25.

19. 11. 2015

Aprilia

Z modelom RSV4 RF, ki bo izdelan v 500 primerkih, pa se je Aprilia odločila svojo zmagovalno tehnologijo deliti s kupci, seveda tistimi, ki bodo pravočasno podpisali pogodbo. Poleg tovarniške grafike in vseh 'standardnih' sistemov (APRC, ABS, ATC, Quickshiter) se zdaj pridružuje še funkcija Launch Control, programska oprema pa bo s pomočjo pametnega telefona omogočala vpogled v telemetrijo in nastavitve delovanja vseh sistemov motocikla.

BMW

Poleg prenovljenega modela F700 in F 800 GS je svojo premiero ugledal BMW-jev Scrambler. Gre za NineT Scrambler, ki prinaša največ, kar lahko katerikoli sodoben motocikel iz tega segmenta ponudi. Oblikovnim detajlom so posvetili veliko pozornosti, a najpomembneje je, da niso pozabili na širok program dodatkov za personalizacijo motocikla. Model G 310 R je prišel pozno, njegova naloga pa je mešati štrene zdaj že dobro uveljavljeni konkurenci. Na tem konceptu bodo poleg slečenca na trg počasi prikapljali še drugi tipi (sport in enduro), vse pa bo poganjal enovaljnik s 313 kubičnimi centimetri prostornine. Moč motorja bo 34 'konjev', kar je zelo konkurenčno. BMW si s tem motorjem obeta tudi velik skok v številu proizvedenih in prodanih motociklov, predvsem pa velik uspeh na globalni ravni, predvsem na azijskih trgih, kjer bodo motocikel tudi izdelovali.

Ducati

Predstavili so novega malega Scramblerja Sixty2. Ime ni zvito iz trte, saj ponazarja letnico nastanka prvega Ducatijevega Scramblerja. Po merah je še malenkost manjši kot standardni Scrambler, z manjšim motorjem (399-kubičnih centimetrov in 41 'konjev') in serijskim ABS-om je bil deležen skorajda identične predstavitve kot lani njegov večji brat. Zelo terenska Multistrada 1200 Enduro ima vzmetenje z nekaj daljšim hodom, spredaj 19-palčno kolo in 30-litrski rezervoar za gorivo. Vsa preostala tehnika je že poznana, dodan pa je tudi tako imenovani hill-holder za lažje speljevanje v klanec. HyperStrada 939. Dvovaljni 937-kubični Testastretta razvije 113 'konjev'. Motocikel je po merah manjši, kot bi glede na to, da je opremljen s 25-litrskimi potovalnimi kovčki, pričakovali, a svojih potovalnih ambicij kljub temu ne skriva, saj je opremljen tudi z 12-voltno vtičnico za GPS ali telefon. Pet let po prvi predstavitvi je Diavel postal XDiavel. Ne gre samo za optično posodobitev, ki jasno vključuje LED-osvetlitev, barvni zaslon, možnost povezovanja z različnimi pametnimi in manj pametnimi napravami ter vso varnostno tehniko, ki si jo lahko zamislite. Gre tudi za temeljito obdelavo mehanike. XDiavel bo dihal še bolj s polnimi pljuči, saj mu je zrasla delovna prostornina (na 1262 kubičnih centimetrov). Razvil bo 156 'konjskih moči', na voljo pa bo tudi v različici S. Zrasel je tudi mali Panigale, predvsem kar se tiče prostornine motorja. Po novem bo ta namesto 898 merila 959 kubičnih centimetrov, zato se bo mali Panigale odslej imenoval Panigale 959. Posebnega opisovanja in predstavitve ta motocikel sicer ne potrebuje, zato bo na teh straneh dovolj, da zapišemo, da bo imel 176 kilogramov in 157 'konjev'.

Honda

Po dolgi predigri napovedovanja in prikazovanja konceptnih modelov je končno tu. Nova CRF 1000 Africa Twin. Tokrat z litrskim dvovaljnikom in obilico tehnike. Honda je tak motocikel enostavno potrebovala, saj nasledniki originala (Varadero, CrossTourer) v blatu niso najbolj zadovoljni. Africa Twin je motocikel, zasnovan za uživanje na cesti in brezpotjih. V Milanu so predstavili tudi prvi pravi terenski skuter, ki pa bo prve kupce srečal kot skuter modelnega leta 2017. Večino novosti je Honda napovedala in predstavila že v dneh pred začetkom salona. Pri teh gre za prenove, v katere so udeleženi modeli z dvovaljnimi 500-kubičnimi motorji, in serija NC skupaj s skuterjem Integro. Vsi so dobili modernejšo LED-razsvetlitev, nastavljivo prednje vzmetenje, nove barvne grafike in nekaj drobnih izboljšav.

Husqvarna

Vitpilen 701 je jasno znamenje Husqvarne, da je vstop v cestni segment izjemno pomemben za to ikono motokrosa, ki letos praznuje 112 letnico. Švedska znamka z modeli Vitpilen 125 in 401, ki ju poganja enovaljni štiritaktni motor iz KTM-ovega Duka 125 in 390, bo prvi del zgodbe, medtem ko je Vitpilen 701 naslednji model z velikim enovaljnim motorjem, ki sicer poganja nova modela 701 Supermoto in Enduro. Ujeli smo tudi sila zanimiv motocikel Husqvarno 701 Enduro z dodatki iz kataloga, ki je izjemen avanturistični model s tremi posodami za gorivo, povsem v slogu dakarskih dirkalnikov in s katerim se dejansko lahko odpeljete na drug konec sveta po vsakršnem terenu, le GPS ne pozabite vzeti s seboj.

Kawasaki

Kot kaže, so vodilni pri zelenih prepričani, da prihodnost v motociklizmu sloni na kompresorskih motorjih, zato so tudi letos obljubili skorajšnji prihod kar 12 novih modelov. Če je res tako, da v svetu motociklizma pišejo novo pionirsko zgodbo, potem jim letošnji spanec oprostimo in nestrpno čakamo na napovedano dvanajsterico. Vseeno pa jim je uspelo nekoliko polikati ali nabrusiti modele Z 800 in Z 1000, model ZZR 1400 ter model ZX-10R. Edina, vendar res obetavna novost je skuter J 125. Kawasaki, ki je v svet skuterjev vstopil pred kratkim, je tako lepo dopolnil svojo ponudbo v tem priljubljenem segmentu.

KTM

Super Duke GT je najnovejši iz družine dvovaljnikov, ki so ga naredili na osnovi priljubljenega roadsterja Super Duke. GT je, kot že ime pove, namenjen dinamičnim potovanjem. Lahko je motocikel za turizem ali adrenalinsko vožnjo po ovinkih. V vsakem primeru pa lahko njegov karakter prilagajate z različnimi izbirami delovanja motorja in sistema proti nadzoru zdrsa zadnjega kolesa in ob uporabi pametnega ABS- sistema zelo varno zavirate tudi sredi ovinka. Druga pomembna novost je prenovljeni Duke 690 z enovaljnim motorjem.

Moto Guzzi

Tradicionalno je pripravil osveženo serijo modela V7 II. Seriji se pridružuje model Stornello, ki je posvečen motociklom iz šestdesetih in sedemdesetih let, iz katerih so potem nastali prvi Scramblerji. Drži, Moto Guzzi je pri tem danes spet priljubljenem segmentu motociklov odigral pomembno pionirsko vlogo. Model Racer pa je povsem klasični V7 z nizkim krmilom in športno obšitim sedežem. Pravi Guzzi, torej. Novost v programu Moto Guzzija je model V9. Ime samo pove, da gre za klasičen motocikel, ki pa cilja na skupino motoristov, ki prisegajo na srednje velike prostornine motorjev. V9 Roamer sicer nastopa kot menjava za model Nevada, ki je bil del Guzzijeve ponudbe več kot 20 let. Vedno je veljalo, da je Nevada dober motocikel, uporabniku prijazen in V9 je tukaj, da to tradicijo nadaljuje. Motocikel z 850-kubičnim dvovaljnikom bo na voljo tudi v izvedbi Bobber.Guzzi pa je v skoraj domačem Milanu pokazal tudi motocikel, ki je trenutno sicer še koncept, a bo uradno predstavljen avgusta na festivalu v Sturgisu. Model MGX-21 Flying Fortress je impozanten motocikel, s katerim nizanje kilometrov ne bi smela biti težava. Poganjal ga bo 1.400-kubični motor, zanimanje javnosti pa je po prvih odzivih izjemno. Koncept, ki je bil prikazan na salonu, bo, ko bo ustvarjen, češnja na torti slavja ob 95-letnici obstoja tovarne Moto Guzzi, ki vse od ustanovitve ni prenehala proizvajati motocikle.

Suzuki

Suzuki je bil podobno kot Kawasaki v Milanu, kar se tiče novosti, skromen. Predstavil je prenovljen 200-kubični model VanVan. Pri kupcih v Sloveniji precej spregledan motocikel je sicer zelo priljubljen povsod, kjer se dnevne migracije dogajajo ob obali in peščenih plažah. Čeprav pri tem modelu težko govorimo o novosti, je model SV 650 modelnega leta 2016 v primerjavi s prejšnjimi precej drugačen. Dobil je povsem nov okvir, nov blok motorja in sodobno ukrojeno zunanjo podobo. V primerjavi s predhodnikom je tudi nekaj kilogramov lažji (tudi lažji od Gladiusa), serijsko pa bo opremljen tudi z elektronskim sistemom LRPMA (Low RPM Assist), ki bo omogočal enostavno zmanjšanje moči in tako ustreznost za motoriste z izpitom kategorije A2. Suzuki je predstavil tudi koncept novega superšportnega modela GSXR 1000. Priznati je treba, da bo, če bo vse, kar smo videli na konceptnem modelu, prišlo tudi v serijsko proizvodnjo, GSXR naredil velik korak naprej. Obeta se variabilno delovanje ventilov, menjalnik s shemo prva prestava gor, druge prestave dol, izklopljiv sistem ABS in izklopljiv sistem proti zdrsu kolesa. Možnost nastavitev različnih programov delovanja motorja in nastavitev znotraj samih programov bo prenesena neposredno iz prvenstva MotoGP, obeta pa se tudi motor, ki bo presegel magičnih 200 'konjev'.

Triumph

Za modelno leto 2016 so pripravili temeljite osvežitve modelov, ki v hišo prinesejo največ denarja. Gre seveda za modele Tiger, Bonneville in Speed Triple. SpeedTriple je tako postal močnejši, hitrejši, čistejši, varčnejši, v vožnji pa še bolj odziven in zabaven.

Temeljito so obdelali tudi model Tiger Explorer. Ta bo tudi v prihodnje na voljo v šestih različicah. Za tiste, ki raje vozijo po cesti, kot XR, XRx ali XRt, za tiste, ki radi zavijejo tudi na brezpotja, pa kot XC, XCx in XCa. Povečala se je prostornina motorja (1.215 kubičnih centimetrov), serijsko pa je vgrajen pomočnik za speljevanje v klanec. Tiger Explorer je dobil tudi ogrevane sedeže, električno nastavljiv vetrobran, za doplačilo pa tudi polaktivno vzmetenje in serijski Cornering ABS in TCS. Osvežena linija modela Bonneville po novem ponuja pet različnih modelov in možnost izbire med tremi različnimi motorji.

Yamaha

Yamaha je v Milano pripeljala trikolesni koncept motocikla, ki je izdelan na osnovi modela MT-09, predstavila model XSR 900, pripravila nekaj osvežitev in nekoliko šokirala, ko je slekla model R1 in ga poimenovala MT-10.

O trikolesnem konceptu ni bilo veliko povedanega, je pa zato veliko zanimanja požel novi model XSR900. Motocikel si svojo osnovno platformo in tehniko deli z modelom MT-09, vendar je z vidika oblikovanja in ideje povsem klasičen motocikel. Yamaha ne skriva, da je model nekoliko posvečen tudi Yamahinim začetkom v bogati športni zgodovini. S tehničnega vidika ponuja vse, kar motoristi v tem segmentu pričakujejo in želijo imeti. ABS je seveda serijski, serijsko pa je XSR 900 opremljen tudi z nastavljivim sistemom proti zdrsu kolesa.

Sistem proti zdrsu se je z modela XSR 900 preselil tudi na model MT-09, Yamaha pa je tokrat pokazala tudi svoje orožje v razredu najzmogljivejših slečencev. MT-10 je pravzaprav slečen model R1, seveda z nekoliko prilagoditvami, kar se tiče ergonomije in motornih zmogljivosti. Motor razvije 165 'konjev', kar bi moralo biti ob 199 kilogramih teže dovolj, da se bo Yamaha uspešno kosala s konkurenti, kot so BMW S 1000 R in podobni.

Yamaha je v Milanu pokazala tudi dolgo napovedovani slečeni MT-03, ki bo zapolnil praznino med modeloma MT-125 in MT-07. Motor s 321 kubiki prostornine razvije 42 'konjev' in je popolnoma enak kot na modelu YZF-R3. V salone prodajalcev naj bi prišla februarja. Za ljubitelje terenske vožnje so pokazali tudi povsem nov model, narejen na osnovi motorkros tehnologije YZF 450 in so ga poimenovali WR 450 F. Gre za tekmovalni enduro, ki ga lahko z dodatno opremo predelate tudi v dirkalnik za puščavske dirke.

Matjaž Tomažič in Peter Kavčič

Foto: Primož Jurman

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri