Falcon se vrača. Novi Suzuki Hayabusa naj bi na ceste zapeljal prihodnje leto - Novice - Moto Magazin

Falcon se vrača. Novi Suzuki Hayabusa naj bi na ceste zapeljal prihodnje leto

Japonski motociklistični portali in revije poročajo o nasledniku Suzukijevega modela Hayabusa.

10. 2. 2018

Suzuki Hayabusa je bil svoj čas nesporen kralj avtocestnih ravnin, lasti pa si tudi titulo prvega serijskega motocikla, ki je dosegel magičnih 300 kilometrov na uro. Velja za najhitrejši serijski motocikel dvajsetega stoletja, premagati pa je moral Kawasakijevo NInjo ZX-12R. Suzuki je bil za 6 kilometrov na uro hitrejši. Ker so takrat evropski predpisi najvišjo hitrost motocikla lahko tudi omejevali, je Suzuki po prvi seriji, pričel s prodajo modelov z omejitvijo hitrosti. Danes so modeli brez omejitve hitrosti letnika 1999 zelo iskani med zbiratelji in že dosegajo zelo visoke cene.

Suzuki Hayabusa je bil svoj čas eden najnaprednejših motociklov. Z RAM okvirjem, ki je hladen zrak dovajal neposredno do valjev motorja, s takrat futurističnim elektronskim vbrizgom in 16-ventilsko tehniko je razvil 173 'konjev', kar je bilo za tiste čase nekaj neverjetnega. Najhitrejši serijski motocikel s klasičnimi vplinjači pa je bil Honda CBR1100XX iz leta 1997. Tega je Hayabusa prehitel za slabih 20 kilometrov na uro.

Hayabusa je japonsko ime za ptiča 'pelergrin falcona', ki ga pri nas poznamo pod imenom sokol selec. Ta ptič je znan po tem, da pri lovu navpično strmoglavi in pikira vse do hitrosti 320 kilometrov na uro, s tem pa je tudi najhitrejša žival na našem planetu. Ime je torej skrbno izbrano, potrebno pa je priznati, da rep in nos motocikla tudi sicer nekoliko spominjata na pernatega falcona.

Kljub vsej njegovi superiornosti, pa je tudi ta model počasi načenjal zob časa, dokončno pa se je moral predati, ko je v veljavo stopil standard Euro4.

A kot kaže za ljubitelje tega modela ostaja upanje, da bodo lahko kmalu spet postali najhitrejši. Suzuki naj bi namreč razvijal 1.440-kubični motocikel s povsem novim okvirjem, polaktivnim vzmetenjem in pametnim 'cornering ABS-om'.

Letnica lansiranja novega Hayabuse ni naključje, saj bo v letu 2019 minevalo natanko 20 let, od kar je takrat 1.299-kubični blisk ugledal luč sveta.

Hayabusa pa naj ne bi bil edini Suzukijev motocikel, ki čaka na povratek na trg. Na seznamu sta namreč še dva športnika GSX-R600 in GSX-R750. Oba sta bila namreč žrtvi strožje ekološke zakonodaje.



Matjaž Tomažič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri