Katanec testiral Yamahine novosti, najbolj ga je presenetil WR450F

11. 8. 2017 | Jaka Završan
Deli

Ian Oskar Katanec je v italijanskem Ottobianu preizkusil Yamahine terenske novosti. Največ novega prinaša YZ450F, motokrosist pa se je, kdo bi si mislil, navdušil nad enduro modelom.

Pri Yamahi so za prihajajočo sezono 2018 pripravili povsem nov model za motokros s 450-kubičnim motorjem. Pod okriljem Avto magazina je v italijanskem Ottobianu novo specialko YZ450F testiral trenutno tretji v skupnem seštevku slovenskega državnega prvenstva v razredu Open, Ian Oskar Katanec. Ker tudi sam dirka na Yamahi YZ450F, a z letnico 2017, si boste lahko prebrali, kaj si dirkač misli o vseh novostih v zelo neposredni primerjavi. Preizkusil se je tudi na enduro modelu WR 450 F in .... No, preberite do konca.

Polno tehničnih novosti za 2018

Največje zanimanje je med privrženci Yamahe zagotovo požela nova aplikacija za pametne telefone (IOS in Android), ki vozniku preko Wifi-ja omogoča povezavo z motociklom. Voznik lahko preko telefona spreminja mape delovanja motorja, sproti spremlja število vrtljajev na minuto, temperaturo motorja itd. Aplikacija nudi tudi beležko, kamor si voznik za določene proge oziroma razmere zapisuje, kar si želi. Stvar, katero najprej opazimo pri novem modelu je električni zaganjač, ki vozniku v veliko situacijah olajša delo. Kar se tiče vodljivosti, so se pri Yamahi posvetili razvoju glave motorja, le ta je nova in lažja, pomaknjena višje za boljšo centralizacijo mase. Nov pa je tudi okvir, ki je za boljši občutek pri vožnji ožji v predelu nog. Izboljšave pa so doživeli tudi bat, hladilnika, ki sta večja in nameščena tako, da zrak vanju doteka bolj direktno in pa tudi dizajn.

 

Ian Oskar Katanec:

"Največja novost, katero se takoj opazi, je seveda električni zaganjač, ki sem ga kot dirkač pri prejšnjih modelih močno pogrešal, sploh ko sem na dirki naredil napako in veliko moči izgubil za ponoven vžig motorja.  Sam sem najbolj občutil drugačen prenos moči, ki se mi pri modelu za 2018 zdi veliko boljši, saj motor v območju nizkih vrtljajev ni tako agresiven, a vseeno nudi dovolj moči, ko jo potrebuješ, zato bi moč motorja, ozirom njeno podajanje opisal kot bolj nežno v primerjavi z lansko, čeprav ima model 2018 več 'konjev."

Povsem nov okvir, geometrija in vzmetenje

"Sama vodljivost motocikla me je pozitivno presenetila, predvsem v zavojih s kanali, kjer sem imel večji občutek uravnoteženosti in nadzora nad prvim kolesom (offset vilic spremenjen s 22 mm na 25 mm) in tudi na pospeševanjih, saj je zadnje kolo ostajalo tam, kjer mora.  Medtem ko zavore ostajajo enake, je manjše spremembe od lani doživelo vzmetenje, to sem občutil pri sami uravnoteženosti motocikla, saj je bilo težišče v primerjavi z lanskim modelom pomaknjeno kanček bolj proti zadku motocikla."

Prvič na enduro motociklu

"Poiskusiti pa sem imel možnost tudi WR450F (enduro) motocikel in prva stvar, ki sem jo opazil, je bila lahkotnost motocikla, kljub temu da od svojega motokrosističnega brata tehta približno enajst kilogramov več. Prav ta lahkotnost mi je dala varen in dober občutek pri vhodih v zavoje, svoje delo pa je po grbinah odlično opravlajlo tudi vzmetenje, a je bilo premehko za skoke na raven del steze. Kot se za enduro motor spodobi, je bila moč motorja dokaj nežna, zato sem moral na motokros progi voziti kar agresivno. Bil sem zelo presenečen nad tem, kako hitro sem lahko vozil s tem enduro motociklom po motokros progi polni grbin, globokih kanalov in dolgih skokov."

Tehnični podatki 

  • YZ450F 2018

Motor: 4-taktni, tekočinsko hlajen, DOHC, 4-ventilski, eno valjni, nagnjen nazaj
Prostornina: 449 cm3
Največja moč: n.p.
Največji navor: n.p.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: okvir dvojnih gredi
Zavore: hidravlični enojni disk, spredaj kolut 270 mm, zadaj kolut 245 mm
Gume: spredaj – 80/100-21 51M, zadaj – 110/90-19 62M
Višina sedeža od tal: 965 mm
Prostornina posode za gorivo: 6,2 l
Medosna razdalja: 1.485 mm
Masa (z vsemi polnimi rezervoarji): 112 kg
Cena: 8.490 EUR

  • WR450F 2018

Motor: Enovaljni, tekočinsko hlajen, 4-taktni, DOHC, 4-ventilski
Prostornina: 449 cm3
Največja moč: n.p.
Največji navor: n.p.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: dvojna gred
Zavore: hidravlični enojni disk, spredaj kolut 270 mm, zadaj kolut 245 mm
Gume: spredaj – 90/90-21 54M, zadaj – 130/90-18 69S+M
Višina sedeža od tal: 965 mm
Prostornina posode za gorivo: 7,5 l
Medosna razdalja: 1.465 mm
Masa (z gorivom): 123 kg
Cena: 9.950 EUR
Prodaja: Delta Team d.o.o., CKŽ 135A, 8270 Krško, TEL: 07 49 21 444

Jaka Završan
foto: Yamaha

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"