Dakar 2018-1: Marčič po navigacijski napaki 78-ti, zmaga Sunderlandu

7. 1. 2018 | Tina Torelli
Deli

Prva hitrostna preizkušnja je bila dolga le 31 kilometrov, a je vseeno skrivala navigacijske trike.

Za edinim slovenskim udeležencem relija Dakar je prva etapa, ki jo je zaključil na skupnem 78. mestu, prvo čiščenje zračnega filtra, namestitev v taboru Originalov ali dirkačev, ki se na pot podajajo brez asistence, prvo obilno dakarsko kosilo in prvo zahtevnejše izdelovanje potne knjige. Prva etapa je bila najmreč dolga le 31 km, zato tudi potna knjiga ni bila ravno roman.

Skrite kontrolne točke in divji peščeni spust

A kljub relativni kratkosti je bila že prva etapa navigacijsko zelo zahtevna. Skrivala je nekaj pasti v obliki skritih kontrolnih točk in skoraj polovica motoristov, vključno z Marčičem, se je na zahtevnem odseku izgubila. Druga poslastica dneva je bil dolg spust v cilj, ki pa bivšemu tekmovalcu v kolesarskem spustu ni delal težav. Pesek Marčiču tudi sicer zelo leži, a včeraj je bil tako mehak, da je o rezultatu na etapi odločalo tudi znanje branja terena. Prva etapa vedno služi kot spoznavanje s terenom, saj le najbolj izkušeni puščavski dirkači znajo prepoznati zaplate skoraj 'živega' peska, ki ekspresno hitro pogoltne kolesa.

"Letošnji Dakar se je zame začel krasno, v morju sipin, v katerih najbolj uživam. Žal sem se enkrat izgubil in izgubil vsaj pet minut, a Dakar bo dolg in pomembno je, da sem danes v cilju živ in zdrav. Na prvi etapi se načeloma vsi nekoliko držimo nazaj, saj je ena od najhujših nočnih mor za dirkača ta, da bi Dakar, na katerega se je pripravljal vse leto, zaključil že kar prvi dan. Druga etapa bo enaka, le da bo osemkrat daljša. Maksimalna previdnost ne bo odveč," je povedal Marčič, ki mu pod številko 106 lahko sledite v živo na uradni strani relija Dakar.

In še novost: letos se bodo v drugi, krožni etapi Pisco – Pisco, prvi na pot podali avtomobilisti, kar pomeni dvoje - avtomobilisti bodo imeli nekoliko boljše pogoje za start, saj je zjutraj ob nizkih temperaturah pesek za spoznanje bolj kompakten, obenem pa je organizator s tem prepričil, da bi motoristi taktizirali na prvi etapi. Nihče namreč na drugi dan noče zarezati prve linije v puščavo, saj to pomeni zanesljivo izgubo časa. Prvo etapo relija je med motoristi dobil branilec lanskoletnega naslova Sam Sunderland.

Avtomobilisti? Sebastien Loeb je v Peugeotu ostal brez delujočih zavor, zmaga je šla v roke Nasserja Al Attiyaha (Toyota), ki se sicer zaveda, da bo imel v 2. etapi težko delo z odpiranjem trase. A kot pravi Katarec, povsem zaupa svojemu sovozniku.

Tina Torelli

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol