Dakar 2018: vse nared za štart – tudi ročno narejena mariborska registrska tablica - Šport - Moto Magazin

Dakar 2018: vse nared za štart – tudi ročno narejena mariborska registrska tablica

Povsem brez težav na dirki pred dirko – na tehničnem pregledu – ni šlo. Zamenjati je bilo treba anteno, nekaj kablovja in nadomestiti pozabljeno registrsko tablico.

Dakar 2018: vse nared za štart – tudi ročno narejena mariborska registrska tablica (foto: Tina Torelli) Tina Torelli
6. 1. 2018

Jutri zjutraj se začne prva od štirinajstih etap, ki sestavljajo 40. izdajo relija, ki med off-road motoristi velja za nekakšno olimpijado ali dirko vseh dirk. Reli Dakar se je porodil kot vizija v puščavi Teneré izgubljenega Thierryja Sabina - francoskega pustolovca, ki je leta 1986 izgubil življenje v helikopterski nesreči v Maliju, ko je reli zajel hud puščavski vihar in ko se je Sabine 'lastnoročno' lotil reševanja. Afriški Dakar se je nato končal zaradi terorističnih groženj v Mavretaniji leta 2008 in se naslednje leto preselil v poletje južnoameriške poloble.

Peru - Bolivija - Argentina

Letošnja, izjemno težka izdaja, je odgovor na kritike, ki so zadnja leta letele na Dakar. Ta naj bi bil le še bled odsev veličastnih afriških Dakarjev oziroma dirka, ki je vedno bolj podobna svetu MotoGP. Štirideseta jubilejna izdaja se tako kar v sedmih etapah vrača v pesek, na najvišje sipine sveta, na surova področja kamelje trave, v Boliviji na nadmorsko višino 4.700 metrov in še malo več, v številne rečne struge in na hitre, zravnane trase Argentine, ki bodo med tekmovalci naredile zadnjo selekcijo.

Simon Marčil na startu že četrtič

Simon Marčič je danes zjutraj v letalski bazi Las Palmas najprej opravil t.i. administrativni pregled, nato pa še tehničnega, in čisto brez težav ni šlo. "Nekaj stvari je bilo treba zamenjati: dotrajano anteno, kabel zanjo ter senzor za hitrost - k srečo so mi pri KTM priskočili na pomoč in smo zadevo rešili. Doma sem pozabil tudi registersko tablico, ki smo jo nato napisali kar na roko. Narisal sem tudi mariborski grb," je povedal Simon, ki Limo sicer dobro pozna. Sem je že prišel na t.i. študijsko potovanje, kjer je v družbi lokalnih endurašev odkrival brezpotja Peruja. "Kontaktiral sem lokalno enduro društvo in fantje so me vzeli s seboj na turo. Bil sem pod večjim pritiskom kot danes, saj se mi je šef društva pohvalil z gosti, ki celo slišijo na ime Cyril Despres in Chris Birch."

Na dirko z enim kovčkom in potovalko

Po tehničnih pregledih je bilo treba pošteno pljuniti v roke in pripraviti škatlo ter potovalko, ki se bosta na pot Dakarja 2018 podali na tovornjaku Originalov, bivših dirkačev kategorije Malle Moto, ki jih je letos rekordno število - kar 29. Simon v kategoriji brez asistence nastopa že tretjič v karieri - malo zaradi financ, ker asistenca stane, veliko pa zaradi pustolovščine, ki se je v največji meri ohranila v tej kategoriji. Zato tudi novo ime - Originali ali, po angleško, Originals.

Prva etapa relija Dakar 2018 bo dolga 272 kilometrov, hitrostna preizkušnja pa jih šteje le 31 - enaintrideset izjmeno težkih kilometrov, kjer bo marsikaterega tekmovalca pogoltnila mehka mivka. Na nepredvidljive odseke mehkega peska je danes dirkače še posebej opozoril športni direktor dirke Marc Coma.

Tina Torelli

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri