Vse težave relija Dakar 2019: ključni državi zavrnili finančne zahteve Francozov

Jutri je tisti dan, ko se začne zbiranje prijav za reli Dakar 2019 in ko ASO (Amaury Sport Organisation) tradicionalno razkrije traso. Izvedeli smo, da so tiskovne konference po glavnih evropskih mestih za razkritje težko pričakovanih novic (domnevno tudi za imenovanje naslednika Marca Come) za jutri odpovedane, pregled pisanja južnoameriških medijev pa je dal zanimiv vpogled v zakulisje in sprožil nekaj ne preveč obetavnih hipotez. 

Vse težave relija Dakar 2019: ključni državi zavrnili finančne zahteve Francozov (foto: Andre Lavandinho/@World) Andre Lavandinho/@World
14. 5. 2018

Zadnje neuradne podatke glede zakulisnega dakarskega dogajanja razkrivajo argentinski mediji, ki sicer ne tvegajo izjave, da je argentinska vlada 100-odstotno zaprla vrata Dakarju, so pa vse glasnejše govorice, da si Argentina bolj kot reli Dakar želi formulo 1. Primerjava obeh dogodkov tehtnico v vsakršnem smislu nagiba v prid formuli 1, ki ne uničuje okolja, traja le nekaj dni, privablja petične goste in ponuja boljši medijski izkupiček. Seveda je vprašanje, kaj se bo zgodilo s formulo 1, če gospodje v vladi ne bodo ubogali glavnih igralcev v moto športu in stali na uporniški strani relija Dakar, a eno je jasno: organizatorju Dakarja niso več pripravljeni plačati vseh milijonov, ki bi jih zdaj radi vložili v formulo.

Kaj pa Čile?

Po koncu letošnje izdaje ni bilo človeka, ki ne bi stavil na vnovično prisotnost Čila, saj je država, ki s svojo Atakamo Dakarju podarja najlepše in najtežje etape, dobila novega starega predsednika Sebastiana Pinero, ki je Dakar na svojih tleh že dovolil (in ga tudi plačal). Čilski mediji so razkrili, da je ASO Čilu Dakar 2019 poskušal prodati za štiri milijone dolarjev, Čilenci so odgovorili s ponudbo dveh, ki jo je ASO zavrnil, in tu sta se zgodba in hipoteza, da se bo Dakar 2019 začel v Santiagu in v prvi etapi dosegel Valparaiso, končali. Istočasno z neuspešnimi pogajanji pa so se končale tudi stare sanje direktorja Dakarja Lavigna o rešitvi trase, imenovani 'pacifiška obala'.

Peru in Bolivija

V Peruju se ni zapletlo, kot se bo očitno vse pozitivno razpletlo tudi za bolivijskega predsednika Eva Moralesa. Bolj zanj kot za Bolivijo, saj so Bolivijci že letos januarja z metanjem kamenja v dakarsko karavano jasno pokazali, da bi vse tiste milijone v podrazviti državi, kjer večina ljudi tolče hudo revščino, morali porabiti drugače. Obenem se Bolivija v preteklih letih ni izkazala kot najprimernejša država za izvedbo relija, saj jo Dakar preči v deževnem obdobju, dodatne težave pa predstavlja nadmorska višina, ki marsikaterega potencialnega tekmovalca odvrne že v startu.

Zaključek v Ekvadorju?

Ko sta Argentina in Čile objavila za dakarske navdušence žalostno novico, so prejšnji petek ekvadorski mediji potrdili, da se bo 11. izdaja južnoameriškega relija končala v Ekvadorju. Novico je na svojem profilu na Twitterju objavil tudi minister za turizem Enrique Ponce de León in s tem potrdil govorice, ki so v Ekvadorju krožile vse od obiska predsednika FIA Jeana Todta konec januarja letos. Kakorkoli, zadnja neuradna novica iz Ekvadorja, je, da država na Dakar še ni pripravljena in da upa, da se najodmevnejšemu reliju na svetu pridruži leta 2020.

In kaj se dogaja s tekmovalci?

Marsikaj ... Sebastien Loeb naj še ne bi vrgel puške v koruzo, medtem ko naj bi Toby Price in Antoine Meo dve kolesi zamenjala za štiri. Nekdanja Peugeotova asa Despres in Sainz se dogovarjata z ekipama X-raid in Toyota Gazoo Racing. Športnega direktorja, kot rečeno, še vedno ni, čeprav najvišje vrednosti na stavnicah trenutno neuradno dosega Nani Roma. (Po Merzougi opeharjeni in razjarjeni) Toby Price seveda ne skriva, da ga zanima prestop v avtomobilsko kategorijo, medtem ko je za Mea to edina možnost, če se ne bo rešil bolečin v kolenu – štirikratni svetovni prvak v enduru si je leta 2016 na svojem debiju na Dakarju poškodoval koleno s hudim padcem v 12. etapi, na Dakar se je vrnil šele letos in bil četrti, a je vso dirko stiskal zobe. Meo in Price sta šla v šolo k samemu Loebu, in če to ni tiste vrste dim, kjer je tudi ogenj?

Več novic na temo Dakarja sledi v naslednjih dneh. Težko je pričakovati, da se bo reli Dakar zadovoljil s traso Lima–La Paz–Lima, a bomo videli. Zanimalo pa nas bo tudi to, ali se bosta Dakarja letos udeležila dva Slovenca. Tako je, šušlja se ... ;-)

 

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri