MotoGP, Velika Nagrada Valencie: bili smo tam, kjer je slavil Marquez

15. 11. 2017
Deli

Pa je za nami tudi najbolj pričakovana dirka sezone, Velika Nagrada Valencije. Dirka, ki je hkrati odločala o vsem in hkrati o ničemur, saj je bilo v resnici že vse odločeno. Obstajale so samo želje, scenariji in zgodbe o zarotah, ki se niso uresničile.

V Valenci smo pohajkovali tudi v zakulisju, zato tokrat objavljamo fotografije predvsem od tam. Španski GP, predvsem zadnjega v Valenciji, je preprosto potrebno doživeti: s petardami, korektnim navijanjem (tudi zadnjemu se zaploska), vzdušjem, skratka, z vsem kar ježi (motoristično) kožo. In ko potrjuje odločitev navijačev, da pač spremljajo dirke. Že vzdušje na letalu, kjer je iz soseščine letelo veliko Slovencev tja, je bilo odlično. Malo manj nazaj, predvsem tisti z rumenimi kapicami in majicami s številko 46 niso bili prešerni, nasprotno pa se je fenom MM93 smehljalo. Adria pa nič?!

Ne navijajo za Dovija, ampak za Ducati

Dejstvo je, da je mladi Marquez v zadnjih dirkah v kozji rog spravil staro, izkušeno gardo dirkaških motoričnih mačkov, pri tem pa se mu je izšlo kar nekaj stvari. Kockal je in pri tem dobil – šestico, šesti naslov. »Roll the dice, be lucky.« (Kar bi lahko prevedli v »Vrzi kocko, upaj na srečo.«) Izšlo se mu je. Folk na tribunah v Valenci pa v delirij. Čeprav, roko na srce, tudi Valentino, Marcov strateški nasprotnik, ima v Španiji ogrooomno navijačev. Tudi Jorge. Dovi pa – skoraj nobenega, veliko jih navija 'le' za Ducati. Bolonjski Rdeči so na Iberskem polotoku hudo prisotni in popularni. Vinales se šele prebija v prvo ligo. A letos je dobre kocke v rokah držal predvsem Marquez.

Po Rossijevem padcu s terenskim motorjem je šlo pri Yamahi le še navzdol

Honda je bila v začetku sezone slaba, Yamaha pa odlična, a se je razmerje kmalu spremenilo. Če so pri Hondi želi uspeh, so bili pri Yamahi v drugi polovici sezone že obupani. Govoriti se je že začelo, da je lanski M1 s hitrim a še neobrušenim Zarcom celo boljša kombinacija kot tovarniški stroj in duet. Nesrečni padec Rossija s terenskim motociklom je pomenil dokončni prelom sezone pri Yamahi. Od takrat je šlo le navzdol. A se je na drugi strani dvignil konkurent iz Bologne. Tipično italijanski: muhast, nepredvidljiv, impulziven. Zdaj s Petruccijem, zdaj brez njega. Tako kot Lorenzo. Dol in gor. Edina stalnica, ki je tam žgala dobre rezultate, je bil Dovizioso.

Sezona je v znamenju šestice: Marquez je zbral šest naslovov, Dovizioso šest zmag. A premalo za finiš. Španski poba je kljub dvema ducatoma padcev letos ostal nepoškodovan. Rossi pade enkrat, »krc«, gre noga, Marquez jih je nanizal 24, pa je čil in zdrav! Kako? To ni jasno tudi Calu Crutchlowu, ki je, medtem ko se je praskal po glavi, povedal: »Ni mi jasno, kako se Marc vedno izvleče. Dejstvo je, da veliko trenira akrobatiko, tako kot ostali (Redding denimo skače na trampolinu v popolni opremi in simulira padce, op.p.), ampak Marc je res neverjeten.« Z letošnjim naslovom je Marqez postal recimo drugi najuspešnejši španski dirkač v zgodovini za Angelom Nietom, ki je zbral 13 naslovov svetovnih prvakov, Marquez 6, Jorge Lorenzo je tretji s petimi.

Bo šel Marquez v Avstrijo?

Tretje mesto Vinalesa v končnem seštevku ni razočaranje, vsekakor pa slabše od pričakovanj z začetka sezone. Rossi bo zopet napadel drugo leto, a se mu počasi čas izteka. Zato pa očitno prihaja čas za letos odlični KTM in vse bolj konkretna so razmišljanja, da, khm, morda pa bo šel po koncu naslednje sezon Marquez prav k Avstrijcem. Ja, za preboj potrebujejo voznika takšnega kalibra. Tudi Zarco je vse boljši, kako se bo znašel Morbidelli, bomo videli naslednje leto. Vsekakor pa poklon prav vsem dirkačem v vseh treh razredih.

Trojni M? Ja, vsi priimki vseh treh letošnjih svetovnih prvakov se začne na M: v Moto3 je to Mir, v Moto2 Morbidelli in v MotoGP Marquez.

Primož Jurman
foto: Primož Jurman, Dorna

Rezultati VN Valencije, 12.11.2017:

1. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team - 46'08.125
2. Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech 3 - +0.337
3. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team - +10.861
4. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR - +13.567
5. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP - +13.817
6. Andrea IANNONE, Team SUZUKI ECSTAR - +14.516
7. Jack MILLER, EG 0,0 Marc VDS - +17.087
8. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda - +17.230
9. Michele PIRRO, Ducati Team - +25.942
10. Tito RABAT, EG 0,0 Marc VDS - +27.020

Končni vrstni red po 18 dirkah:

1. Marc MARQUEZ, Honda - 298
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati - 261
3. Maverick VIÑALES, Yamaha - 230
4. Dani PEDROSA, Honda - 210
5. Valentino ROSSI, Yamaha - 208
6. Johann ZARCO, Yamaha - 174
7. Jorge LORENZO, Ducati - 137
8. Danilo PETRUCCI, Ducati - 124
9. Cal CRUTCHLOW, Honda - 112
10. Jonas FOLGER, Yamaha - 84

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"