Napeto na Daljnem vzhodu in v AvstralijiMotoGP, VN Japonske, Avstralije in Malezije

Zadnjih nekaj let je v navadi, da se tik pred koncem sezone razreda MotoGP odvije še azijsko-avstralska turneja. Ekipe in dirkači so v tem času nenehno na poti, dirke na Japonskem, Avstraliji in Maleziji si sledijo v tedenskem ritmu. Do konca sezone je le še zadnja dirka sezone v Valenciji.

MotoGP, VN Japonske, Avstralije in Malezije (foto: Dorna, Michelin) Dorna, Michelin
4. 11. 2019

Zadnji del sezone, ki jih v 'paddocku' imenujejo »back to back« (posplošen prevod bi bil - dirke vsak konec tedna) je naporen tako za dirkače kot ekipe. Oktobra je japonski Veliki nagradi že čez teden dni sledila Velika nagrada Avstralije, tej pa v naslednjem tednu še Velika nagrada Malezija. Kaj so, ob dejstvu, da je Marc Marquez že kronal letošnjo sezono z novim naslovom, pokazale zadnje tri dirke?

Predvsem v Avstraliji smo na zmagovalnih stopničkah videli nekatere dirkače, ki nanje stopijo redkeje, kar pa ne pomeni, da si jih Crutchlow (Honda) in Miller (Ducati), ki sta bila 'tam spodaj' ob zmagovalcu Marquezu drugi in tretji, ne bi zaslužila. Teden dni pred Avstralijo je bil tudi na Japonskem najhitrejši Marquez, ta je privozil ekipi Honde 25-naslov konstruktorskega prvaka, družbo na stopničkah sta mu delala drugi Quartararo (Yamaha), ki je postal najuspešnejši novinec sezone in tretji Dovizioso (Ducati).

Gume, mraz in vročina

V Avstraliji je dirkačem delal preglavice hladen antarktični veter, ki na Phillip Islandu vsako leto povzroča preglavice. Če ne zaradi drugega, imajo dirkače težave, da zaradi mraza težko ogrejejo gume na delovno temperaturo. Obenem jim veter tam pri 300 km/uro še dodatno otežuje življenje. Miguel Oliveira (KTM) je bil žrtev piša vetra, ki ga je ob koncu ciljne ravnine kar odpihnil s steze. Padel je in se poškodoval, tako da ni nastopil ne v Avstraliji, ne naslednji konec tedna v Maleziji. Sobotne kvalifikacije so bile prekinjene, dirkači so jih odpeljali v nedeljo zjutraj.

Steza na otoku Phillip Island je ena najlepših v koledarju, zaradi prej omenjenih vremenskih pogojev pa poleg specifične konfiguracije tudi ena težjih. Težka je tudi ali predvsem zaradi izbire ustreznih gum, dirkači nikoli ne vedo ali so zadosti ogrete in bodo nudile dovolj oprijema. Če so prepočasni, gume niso ogrete, če so hitri, jim grozi veter. Naslednji konec tedna v Maleziji široka steza v Sepangu prav tako ni nudila pravega oprijema. A tokrat zaradi visokih temperatur. To je izkusil tudi Marquez, ki je v sobotni v kvalifikacijski igri s Quartararojem potegnil krajšo in konkretno poletel in trdo treščil na malezijski asfalt. Brez vidnejših posledic, v dirki je v nedeljo štartal z enajstega mesta.

Tovarniški motor za lojalnost

Po padcu v zadnjem krogu v Avstraliji, kjer se je z rojakom Marquezom za zmago tepel Vinales, je Špancu na Yamahi končno uspelo zmagati v Maleziji. Yamaha je bila tam najboljši paket celotnega dirkaškega vikenda, Quartararo je petič letos osvojil najboljši štartni položaj. Ni še zmagal, je pa blizu. V dirki v Sepangu ni blestel, izbral je namreč napačno sprednjo gumo, na dan pa so prišle informacije, da si ga v sezoni 2021, ko praktično vsem dirkačem potečejo pogodbe, želijo vse tovarniške ekipe. Yamaha mu je 2020 ponudila motocikel tovarniških specifikacij, z očitno željo, da ostane pri njih. Francoz pa pravi, da še ni čas za podpis, saj računa, da bo njegova cena v prihodnjem letu še zrasla.

Je pa cena močno padla Lorenzu (Honda), ki tone vedno nižje. Osvojene točke so zanj že uspeh. Zarco (Honda), ki se je sredi poletja razšel s KTM-om, in ki v ekipi LCR nadomešča Nakagamija (operacija) je na Hondi prikazal odlične rezultate in nekateri že namigujejo, da utegne že naslednje leto nadomestiti Lorenza v tovarniški ekipi Honde. To tam (še) zanikajo. Ducatiju je v zadnjem delu sezone pošla sapa, Dovizioso kljub dvema tretjima mestoma v zadnjih treh dirkah ni zadovoljen, še manj Petrucci, po sedežu katerega se ozira vse boljši Miller iz ekipe Pramac. Dirkaški vikend v Maleziji je prinesel še en naslov družini Marquez, v razredu Moto2 je svetovni prvak postal Marcov brat Alex. V soboto pa se je dirkališče v Sepangu zavilo v črnino, saj se je v dirki Asian Talent Cup-a smrtno ponesrečil dvajsetletni Afridza Munandar. Vinales je zmago posvetil njemu.

VN Japonske, Motegi, 20.10.2019:

1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, 42'41.492
2. Fabio QUARTARARO, Petronas Yamaha SRT ,+0.870
3. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, +1.325

VN Avstralije, Phillip Island, 27.10.2019:

1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, 40'43.729
2. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda CASTROL, +11.413
3. Jack MILLER, Pramac Racing, +14.499

VN Malezije, Sepang, 3.11.2019:

1. Maverick VIÑALES, Monster Energy Yamaha MotoGP, 40'14.632
2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, +3.059
3. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, +5.611

Vrstni red po 18. dirkah/19:

1. Marc MARQUEZ, Honda, 395 točk
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 256 točk
3. Maverick VIÑALES, Yamaha, 201 točk
4. Alex RINS, Suzuki, 194 točk
5. Danilo PETRUCCI, Ducati, 176 točk

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri