MotoGP, VN Nizozemske: prerivanja, stotnike in milimetri

2. 7. 2018 | Primož Jurman
Deli

Zadnja dirka razreda MotoGP v Assnu je potrdila, da so razlike med dirkači in njihovimi stroji minimalni kot že dolgo ne - priče smo bili ogorčenim bojem in celo prerivanjem na stezi. Svoje mojstrstvo je potrdil Marquez s Hondo.

Tovarniški motocikli, predvsem Honda, Ducati in Yamaha so sedaj na moč izenačeni, vse bližje je Suzuki -  z minimalnimi prednostmi ali slabostmi, ki jih potencira ustrezen izbor gum ali konfiguracija steze. Ta sicer vse manj, saj je vse manj steza pisanih na kožo tej ali oni znamki. Tovarne praktično za vsako dirko v iskanju tisočink in milimetrov preizkušajo nove tehnične rešitve, predvsem pri izboljšavi šasij, aerodinamike in elektronike. Tako vse bolj v ospredje stopajo vozniki, njegov slog in (ne)agresivnost, pa tudi njihovo taktično razmišljanje in vožnja. Če je še v Barceloni Lorenzo (Ducati) v svoji maniri potegnil in pustil konkurenco, da ga je lovila, je bil Assen (tudi zaradi konfiguracije steze brez dolgih ravnin) popolnoma druga zgodba.

V boj za milimetre

V Assnu, na dirki, ki si jo bomo zagotovo zapomnili za dalj časa, se jih je v osredju kar večji del dirke  gnetla kar osmerica. Že dolgo v kraljevskem razredu nismo videli takšnih manevrov, ki so na moč spominjali na dirke razrede Moto3. Motocikel ob motociklu, komolec ob komolcu. Prerivanja. Prehitevanja so sledila tako hitro, da je bil vodilni čez dva zavoja tam nekje na četrtem ali petem mestu. Brezkompromisni Rins (Suzuki), presenečenje zadnje dirke na Nizozemskem, je tako iz sedla skoraj izrinil Marqueza, Rossi (Yamaha) je brez posledic od zadaj trčil v Lorenza, barve na oklepih sta si oluščila Rossi in Dovizioso (Yamaha), če omenimo le del bojev. V Assnu smo sicer pričakovali kam kani Pedroso (Honda) naslednje leto, špekulira se, da bo vozniki nove ekipe Petronas Yamaha, nekateri namigujejo, da se utegne celo upokojiti.

Nemirni Mir

Mladi dirkači so takšnega brezkompromisnega dirkanja vajeni in eden takšnih, ki prihaja v sezoni 2019 v razred MotoGP, je Joan Mir, vroča zvezda razreda Moto2, s katerim pa smo se pogovarjali v Barceloni. »Suzuki mi je ponudil najboljše pogoje in najhitrejši so bili,« je razložil. Dirkač iz Mallorce, ki se je kalil tudi pod mentorstvom Lorenzovega očeta, je nadvse zadovoljen s svojo kariero: »Veseli me, da bom po zgolj treh letih prestopil iz razreda Moto3 preko razreda Moto2 v razred MotoGP. To so bile vedno moje sanje. Veliko dela in dokazovanja me še čaka, mi bo pa v veselje nastopati proti mojemu idolu, Valentinu Rossiju.«

Rezultati VN Nizozemske, Assen, 1.7.         

1. Marc MARQUEZ Repsol Honda Team 41'13.863
2. Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR +2.269
3. Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP +2.308
4. Andrea DOVIZIOSO Ducati Team +2.422
5. Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP +2.963  

Vrstni red (8/19)

1. Marc MARQUEZ, Honda, 140 točk
2. Valentino ROSSI, Yamaha, 99 točk
3. Maverick VIÑALES, Yamaha, 93 točk
4. Johann ZARCO, Yamaha, 81 točk
5. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 79 točk

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja