MotoGP, VN San Marina: Ducati blesti, Yamahi nagaja agregat ali elektronika?

14. 9. 2018 | Primož Jurman
Deli

Zadnja dirka dirkačev razreda MotoGP za VN San Marina na stezi v Misanu je postregla z razburljivostmi na stezi in ob njej, burno je bilo tudi po dirki in v zakulisju.

Dirkaški teden se je, tako kot po navadi, začel z uvodno tiskovno konferenco, ki pa ne bo hitro pozabljena. Na sugestivno novinarsko vprašanje, ali sta Rossi in Marquez še sprta in ali ne bi bili smiselno bojne sekire zakopati s stiskom rok, se je Španec odzval prvi. Rossiju je ponudil roko (sprave), ta pa je (v rahli zadregi) ni želel sprejeti, češ da z Marcom nima težav in da se mu ni treba rokovati, da bi to tudi dokazoval. Sledilo je razburjenje novinarske srenje, pojavljala so se ugibanja o smiselnosti vprašanja in vzrokih zanj. Vzniknile so celo teorije zarote, po kateri naj bi bilo to del Marquezove psihološke igre (vprašanja naj bi postavljal španski novinar), s katero naj bi pred domačo in prelomno dirko v boju za letošnji naslov Rossija poskušal spraviti iz tira.

Yamaha podhranjena, Ducati blesti

To mu sicer ne bi bilo treba, saj se je Yamaha tudi v Misanu izkazala pod pričakovanji. Tako Rossi kot Vinales v Italiji nista naredila preboja, stopničke so bile tudi v Misanu nedosegljive, modre zdaj preveva jeza, celo obup. Rossi je bil po dirki, na kateri je za zmagovalcem Doviziosom na osmem mestu zaostal 19 sekund (Vinales na petem pa 16 sekund), do Japoncev hudo piker. M1 ima očitno težave s pogonskim agregatom, čeprav v ekipi uradno trdijo, da je vir težav elektronika; celoten paket je slabši kot pri Hondi ali Ducatiju. Uspeh rdečih je presenetljiv, saj so na zadnjih treh odvoženih dirkah, na Češkem, v Avstriji in Italiji, ubrali tri zaporedne zmage. In to oba dirkača, kar pomeni, da je Desmosedici očitno vendarle postal zmagovalni motocikel. Tudi v Misanu je kazalo na dvojni uspeh italijanske znamke, a je Lorenzo dva kroga pred koncem, medtem ko se je vozil na drugem mestu in ko mu je za vrat dihal Marquez, padel.

Marquez pa si za požrtvovalnost v Misanu zasluži čisto desetko. V sobotnih kvalifikacijah je nekaj minut do konca dva zavoja pred ciljem pri hitrosti okoli 150 kilometrov na uro padel, se skotalil v pesek, pobral in stekel do skuterja, ki ga je prepeljal v bokse – čez dobri dve minuti je že sedel na drugem, rezervnem motociklu.  

Nedeljska drama

Že pred dirko razreda MotoGP, kjer so jo navijači cel dirkaški vikend nestrpno pričakovali, se je odvila drama v razredu Moto2. Vročekrvni Italijan Fenati, ki se je trdo boril za mesta okoli zadnjih točk s sonarodnjakom Manzijem, je na ravnini segel po njegovi zavorni ročici in jo stisnil s pritiskom 20 barov (običajni pritisk je okoli 9 barov).

Manzi je ujel motocikel, Fenati, ki je imel v svoji karieri že težave s svojim temperamentom, pa je bil po koncu dirke deležen kritik, obsodb, globokega zgražanja javnosti in ukrepov odgovornih. Najprej je dobil prepoved nastopanja na dveh dirkah, v dneh po dirki pa je izgubil še sedež v letošnji ekipi, sedež v ekipi MV Aguste prihodnje leto, italijanska motoristična zveza mu je  čez nekaj dni odvzela licenco, grozi mu celo ovadba za poskus umora! Italijan se je pokesal in objavil, da se umika iz športa, dogodek pa jo zelo razburkal tudi družbena omrežja, saj njegova družina razmišlja o tožbi zaradi spletnega nasilja.   

Prihodnje leto

Dorna je med dirkaškim vikendom v Misanu predstavila prvi osnutek koledarja dirk za naslednjo sezono, poleg tega je znan koledar pokalnega tekmovanja električno gnanih motociklov MotoE. Na koledarju je pet dirk v Evropi, število krogov na posamezni dirki je omejeno na 10, prvi testi bodo v Jerezu februarja 2019, predvidoma pa bo nastopilo 18 dirkačev; imena bodo objavljena na dirki za VN Aragona. Dirke bodo na sporedu v nedeljo po jutranjih ogrevanjih ostalih razredov.

Za prihodnje leto so znani načrti še nekaterih dirkačev razreda MotoGP, o katerih se je do zdaj ugibalo: Pedrosa bo testni voznik pri KTM-u, takšno vlogo bo imel Smith pri Aprili. 

Koledar dirk za 2019

Koledar dirk MotoE za sezono 2019:

Jerez – 5. maj
Le Mans – 19. maj
Sachsenring – 7. julij
Austria – 11. avgust
Misano – 15. september

 

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"