Možnost popravca in poznejši zajtrki: bo Dakar 2019 res najlažji v zgodovini?

Včeraj smo se v Barceloni udeležili uradne španske predstavitve relija Dakar 2019, ki bo, kot najbrž že veste, prvič v svoji 41-letni zgodovini potekal v eni sami državi. Toda to ni edina novost relija s kameleonskim značajem in močnim samoohranitvenim nagonom.

Možnost popravca in poznejši zajtrki: bo Dakar 2019 res najlažji v zgodovini? (foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool) Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
14. 6. 2018

Kar vsa leta ostaja nespremenjeno, in to radi poudarjajo promotorji te pregrešno drage dirke, sta okus ultimativne avanture in dakarski duh. Slednjega je težko opisati z besedami, a vsi, ki so kdaj bili del te avanture, vedo, za kaj gre. Pretekli meseci so bili za organizatorja Dakarja ASO precej napeti.

Francoska diplomacija se letos ne more pohvaliti z izjemnimi rezultati, saj ji ni uspelo, da bi si pokorila tri ključne države za reli, Argentino, Bolivijo in Čile. Na koncu je v igri ostal le Peru, glavno perujsko mesto Lima pa bo gostilo start in cilj 10-dnevne bitke za dakarski prestol. Perujski mediji poročajo o dirki na zanko na relaciji Lima–Pisco–San Juan de Marcona–Arequipa (dan počitka)–Cuzco, Abancay–Nazca–Pisco–Lima

Veliko polemik je sprožilo to, da se Dakar ni pocenil, in to čeprav bo potekal v eni sami državi in da bo etap le deset. Osem, pravzaprav. Prve etape dirkači sicer ne podcenjujejo, a prolog je dolg le nekaj deset kilometrov, medtem ko je zadnja etapa bolj ležerne sorte – nihče namreč noče, da bi bili dirkači preveč utrujeni za večerno slavje. Sicer je Dakar uvedel nekaj ugodnosti za dirkače, ki se Dakarja udeležujejo drugič oziroma (do) devetič (kategorija Experienced), ter za vse tiste, ki imajo za sabo več kot devet Dakarjev (Legendary), a popusti niso tako velikodušni, da bi kdo lahko pozabil, da bo naslednja edicija štela štiri etape manj (več na strani dakar.com!).

Možnost POLMARATONA

Naslednja novost je priložnost, da se dirkači v kategorijah SXS, avto ali tovornjak, ki so v prvem delu odstopili, do tabora počitka premaknejo naprej po asistenčni poti in se relija znova udeležijo v drugem delu, seveda z ločeno klasifikacijo.

Petelin bo na Dakarju leta 2019 kikirikal nekoliko pozneje

Še ena za dirkače zelo dobrodošla novost bodo poznejši starti, kar pomeni, da si bodo celo dakarski tekmovalci lahko privoščili lepotni spanček. Prav ta novost je včeraj v konferenčni dvorani hotela Miramar v Barceloni izzvala največ navdušenja.  

Bo lahko? Seveda ne.

Bo Dakar 2019 res lahek? Laia Sanz je na vprašanje voditelja, kakšen Dakar pričakuje, odgovorila: »Enako težko bo, kot letos. Lani nas je najbolj zdelal prav Peru, kjer je mehak pesek, navigacija pa zelo zapletena.«

Nazaj domov v Afriko?

Bomo videli, kako bo prihodnje leto – direktor Dakarja Etienne Lavigne je za angleški BBC namreč povedal, da bi se Dakar rad vrnil domov in da so mu vrata že odprle naslednje države: Alžirija, Namibija in Angola.

Ste pozabili na mine, gospod direktor?

 

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri