Supermoto: Ognjeni krst za ekipo Getlow Racing v Italiji

28. 3. 2013
Deli

Največja slovenska supermoto ekipa GetLow Racing je v nedeljo, 24. marca 2013, tekmovala na svoji prvi dirki v italijanskem prvenstvu. Vozniki so se spopadali z nalivi in zimskimi temperaturami, zato so se domov vrnili z marsikatero modrico. Nazaj pa so kljub neugodnim razmeram prinesli kar tri pokale, kar je za novonastalo ekipo več kot odlično.

Naravne okoliščine na dirkališču v Lido di Pomposa slovenski ekipi niso bile naklonjene. Živo srebro se ni dvignilo nad 5°C in deževalo je. Težkim voznim pogojem se je pridružila še odsotnost enega od mehanikov. Servisiranje štirih voznikov naenkrat je zelo težavno, pravi glavni mehanik in šef ekipe Bogdan Zidar: "Delati sem moral od zgodnjih jutranjih pa do poznih večernih ur praktično brez premora. Ekipe običajno potrebujejo tri dni testiranja, da najdejo nastavitev za dež, ta je namreč za vsakega voznika različna. Mi smo zaradi spleta okoliščin morali vse narediti na dan dirke, pri čemer so mi zelo pomagale dolgoletne izkušnje."

Vozniki so za seboj imeli malo izkušenj v dežnih razmerah, zato je bilo iskanje pravih nastavitev igra na srečo, poleg tega so imeli na voljo le rabljene pnevmatike. Glavna težava je bil oprijem na zadnjem kolesu, ki ga Andrea Tull in Marko Ukota od svojih Bridgestone ter Goldentyre pnevmatik nista imela. Med kvalifikacijami sta zaradi tega zabeležila dva padca ob lovu na dober čas. Kljub vožnji na meji sta dosegla 10. in 12. čas v kategoriji Expert. Iste težave je imel Tine Saražin, ki je kljub grdemu padcu med kvalifikacijami zasedel 8. čas v kategoriji Top. Prav tako v Top kategoriji, se je Žan Modic na svojih Dunlop pnevmatikah dobro počutil in z odlično vožnjo dosegel 4. najboljši čas.

V supermotu vozniki odvozijo dve 20-minutni dirki v dnevu, točke katerih se na koncu seštejejo in tvorijo končni rezultat. V prvi dirki kategorije Expert sta Ukota in Tull dobro štartala in pridobila nekaj mest. Za dirko sta še spremenila nastavitve, kar se je obrestovalo, saj je Ukota dirko zaključil na 7., Tull pa še bolje na 5. mestu.

V kategoriji Top je tudi Saražin izboljšal svojo vožnjo. Z drugo zadnjo pnevmatiko si je priboril suvereno 3. mesto. Modic je še naprej navduševal s svojo vožnjo, saj je med dirko beležil odlične čase in prehitel voznika iz svetovnega prvenstva. Približal se je prvemu mestu, vendar mu je proti koncu zmanjkalo sape in je dirko zaključil na odličnem 2. mestu.

Do druge dirke Expert kategorije se je proga malce posušila, zaradi česar so vozniki namestili gladke pnevmatike za suho podlago. Minuto pred začetkom dirke pa je ponovno pričelo deževati. Razmere so zato postale nevarne. Tull je že v prvem ovinku padel, Ukota pa se je za las izognil poškodbi, ko je voznik pred njim grdo padel in je njegov motor zletel Ukoti v bok. Dirka je bila zaradi padca prekinjena, saj so morali voznika odpeljali z reševalnim vozilom, Ukota pa jo je na srečo odnesel le z udarcem v desno nogo.

Po ponovnem štartu, tokrat v dežju, Tull ni imel oprijema na zadnji gumi, zaradi česar je dvakrat padel, bolje pa se je odrezal Ukota, ki je po mnogih prehitevanjih na cilj prišel na 5. mestu. Skupno je tako zasedel 4. mesto, kar je odlično glede na uporabo le enega para rabljenih pnevmatik.

V drugi dirki kategorije Top je Saražin zaradi nadaljnjih težav z oprijemom padel, vendar se je hitro pobral in dirko zaključil na 8. mestu. Z drugo dirko pa ni bil enako zadovoljen Modic: "Dunlop pnevmatiko sem v prvi dirki do konca izrabil, za drugo pa mi je ostala le Goldentyre, s katero nisem mogel voziti s takim tempom. Dan sem končal na skupnem 3. mestu. Občutki so trenutno mešani. Vesel sem z vožnjo v teh razmerah, hkrati pa nezadovoljen, ker bi lahko vozil še bolje."

Ekipa GetLow se v Slovenijo vrača s tremi pokali, ki so si jih izborili z rabljenimi pnevmatikami in brez predhodnih treningov, saj imajo zaradi krize zelo omejena sredstva. Glede na trenutne okoliščine so z uspehom zadovoljni, vendar se v nadaljevanju prvenstva nadejajo boljših rezultatov. Velika zahvala gre pa sponzorjem, ki jim kljub razmeram pomagajo: FOX Slovenija, Pintar Racing Service, Voda 902 in Pekarna Jaka.

GetLow Racing PR

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja