Nova radikalna Yamaha R6 kot M1

13. 10. 2016 | Matjaž Tomažič
Deli

Veseli nas, da so pri Yamahi zbrali pogum in v tržni segment, ki je v zadnjih letih močno padel investirali toliko časa, znanja in denarja, da so nam pripravili povsem novo R6! Do danes se sicer aktualna Yamaha R6 lahko pohvali kot motocikel, ki je v sedmih letih prislužil tri naslove svetovnih prvakov v razredu supersport 600 in velja za enega najbolj športno naravnanih šeststotakov v tem srednjem razredu.

Nova R6 je že na pogledposem spremenjena, izgled je očitno podoben MotoGP dirkalniku M1, sicer pa z namestitvijo LED dnevnih luči in para okroglih žarometov jasno nakazuje v katero družino sodi. Pred predstavitvijo se je veliko špekuliralo, da bi lahko za ta model v prihodnje izbrali trivaljni motor, a Yamaha ostaja pri štirivaljniku. Zato ker je tako prav, ter tudi zato, ker se tako na številnih prvenstvih bolj pošteno kosa s konkurenco.

Tokrat ne gre samo za skromno evolucijo modela. R6 si je velik del tehnologije sposodila pri litrskem modelu R1. Tudi oblikovno je sprememba velika, s povsem novim oklepom pa je aerodinamika najučinkovitejša doslej. Kar se tiče oblike si bo vsak ustvaril svoje mnenje, z vidika tehnologije pa si Yamaha tokrat ni dovolila, da bi o njej govorili slabo. Nova R6 bo tako imela elektronski nadzor loput zraka, ki bo podprt z elektronskim nadzorom in uravnavnjem sesanja zraka. Serijsko bo opremljena tudi s 6-stopenjskim sistemom proti zdrsu kolesa, slednjega pa bo mogoče tudi v celoti izklopiti. Dodan bo tudi quickshifter, kar je v tem razredu vsaj z vidika serijskih modelov novost, povsem nov je okvir, kateremu so v celoti spremenili geometrijo.

Prednje vilice KYB so zdaj nekoliko močnejše in imajo premer 43 mm (prej 41 mm), v bistvu pa so v celoti prenešene z modela R1. Na novi R6 bo tudi več prostora, predvsem po zaslugi krajšega rezervoarja in nekoliko bolj nazaj pomaknjenega sedeža. Vendar tu ni šlo za ugajanje visokoraslim kupcem, pač pa za zagotovitev več prostora in lažjega prenašanja telesne teže v ovinkih. Rezervoar je aluminijast in v primerjavi s starejšim modelom tehta kar 1,2 kilograma manj.

Tehničnih podatkov za zdaj pri Yamahi še niso razkrili.

Z vsemi tekočinami tehta 190 kilogramov. Naprodaj bo predvidoma Aprila 2017.

Tule je nekaj glavnih novosti in sprememb:

YZF-R1 izgled

Izboljšana aerodinamika (8% boljša)

6-stopenjski TCS za spremenljive vozne razmere

Quickshifter za hitrejše pretikanje navzgor brez sklopke

43mm YZF-R1 vilice prilagojene za YZF-R6

320mm koluta kot pri YZF-R1 z 4-batno zavorno čeljustjo

Ozek pomožni okvir za zadnji del je narejen iz magnezijeve zlitine

Nov kot sedeža

Lahka posoda za gorivo iz aluminija je zvarjena ročno in robotsko

Izboljšan položaj voznika

ABS serijsko

Skladna z Euro4

D-Mode

Tule je še novi vznemirljivi video:

Matjaž Tomažič

Foto: Yamaha

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja