Ocenjujemo: Kako za svoja spletna mesta skrbijo prodajalci motociklov?

7. 9. 2011 | Matevž Hribar
Deli
Ocenjujemo: Kako za svoja spletna mesta skrbijo prodajalci motociklov? (foto: Matevž Hribar)
Matevž Hribar

Nekateri zastopniki in trgovci še vedno živijo v pradavnini. Halo, piše se leto 2011! Preverili smo, kako za svoja spletna mesta skrbijo tisti, ki nam pod Alpami prodajajo dvo-, tro- in štirikolesnike.

Aprilia
Podjetje Avto Triglav je za svoje virtualne prodajne salone svojih znamk lepo poskrbelo. Slovenska Aprilijina stran je lepo oblikovana, a obenem preprosta in pregledna. Informacij za potencialne stranke je dovolj: prodajna in servisna mreža po regijah, fotografije, tehnični podatki in ceniki aktualnih modelov po kategorijah in povezave na objave v različnih slovenskih medijih (hiperpovezave oz. pdf datoteke). Najdemo tudi dokaj aktualne novičke.

Ocena: Skoraj popolno


Prestižna italijanska znamka si vsekakor zasluži več kot le podmeni na strani podjetja, ki zastopa še električne avtomobile, baterije, prikolice za čolne in podobne reči, ki nimajo direktne povezave z enimi izmed najlepših izdelkov na dveh kolesih. Povezava na cenik za leto 2011 ne deluje, opisi in galerije motociklov pa so zelo, zelo skopi. Nedopustno je tudi objavljanje teksta, po kvaliteti besede sodeč prevedenega s pomočjo google translate. Nič čudnega, da na letni ravni prodane motocikle (no, s skuterji gre vseeno bolje) lahko preštejejo na prste ene roke. Tako se to ne dela!

Ocena: Benelli si zasluži več.


Bimota
Pripravite se na – prazno stran! Če že koga zamika nakup italijanskega dragulja in ob tem ne čuti finančnih ovir, ga bo od namena odvrnila spletna stran slovenskega zastopnika, ali bolje rečeno – posrednika. Da bi vsaj objavil fotografijo kakšne Bimote Delirio in dodal povezavo na uradno spletno stran ... Ah, šment – tudi ta je ta trenutek v fazi prenove: »sito in aggiornamento«, piše na www.bimota.it.

ocena: Boleča praznina


BMW
Slovenska spletna stran za BMW-jeve motocikle je očitno podobna tistim v ostalih državah, kar pomeni, da je imel slovenski zastopnik pri nastanku delo 'le' s prevajanjem nemških ali pa angleških vsebin. To je očitno zaradi nekaterih napisov in sloganov na fotografijah, ki so ostali v angleščini in po na trenutke hecni tekstovni vsebini, zlasti pri tehničnih podrobnostih. Zavorne čeljusti so, na primer, poimenovali '4-batno pritrjeno zavorno sedlo'. Tega že ni prevajal motorist! Sicer pa boste našli vse, kar spletna stran pač mora vsebovati: opise, tehnične podatke, fotografije, seznam prodajalcev in serviserjev ter obrazec, preko katerega lahko izrazite željo po testni vožnji. Morda manjkajo le lokalne novice o tem in onem ali pa povezave na objave medijev, kot jih ima npr. Aprilia.

ocena: Odlično (s humorističnimi vložki)


Ducati
Bivši zastopnik Nova Motolegenda je zaprl vrata, zato je njihova spletna stran pričakovano prazna. A generalni zastopnik je zdaj nov (Motorist d.o.o.) in motorist bi pričakoval, da bo ta najprej poskrbel za virtualni stik s potencialnimi kupci. Pa nič! Ali pa najdi.si in google nista dovolj brihtna?

ocena: Ducati v Sloveniji ne obstaja


Derbi, Gilera, Piaggio, Vespa
Ravno stara stran www.pvg.si je bila eden izmed razlogov, da smo se lotili ocenjevanja spletnih strani, saj je bila do nedavnega stran – zanič. Potem pa presenečenje: stran je v teh dneh doživela pošteno osvežitev. Uau! Povezave vodijo na ločene spletne strani za posamezne znamke iz grupacije Piaggio. Našli boste pregled vseh motociklov in skuterjev, dovolj fotografij, le tehnični podatki ponekod še manjkajo. Cene so aktualne, informacije o prodajnih mestih tudi. Koprčani, bil je že čas!

ocena: Na poti k (preprosti) odličnosti


Harley Davidson
Enaka zgodba kot z Ducatijem: tema.

ocena: Bo treba po legendo k sosedom?


Honda
Stran podjetja AS Domžale je enaka že, huh, verjetno vsaj kakih pet let, pa tudi vsebina je nekoliko 'zaspana'. Ko na primer izberemo 'tehnične podatke' in 'novosti', se pokažejo podatki za modele 2008 – kar pa niso več novosti. Okej, v meniju motocikli lahko najdemo novosti s tehničnimi podatki, kratkimi opisi in povezavami na video posnetke, prav tako obiskovalcev niso pozabili seznaniti s prodajnimi in servisnimi mesti po Sloveniji. No, se pa očitno nekdo trudi s posodabljanjem novic – pretežno tistih o zmagah v prvenstvu MotoGP.

ocena: mlačno


Husaberg
Prav veliko rumeno-modrih motociklov se pri nas ne proda, pa vseeno je podjetju Axle iz Kopra jasno, da do nekaterih osnovih informacij potencialna stranka vseeno mora imeti dostop. Tako na www.husaberg.si najdemo cenik, 3D pogled motociklov, nekaj podatkov o podjetju, povezavo na mednarodne novice iz sveta športa in vdelane Youtube posnetke.

ocena: Solidno


Husqvarna
Če bi radi nabavili novo motorno žago ali pa kosilnico te znamke, vam bo spletna stran www.husqvarna.com/si verjetno všeč, a vrtno orodje žal ni tisto, kar iščemo motoristi. Najdemo lahko le spletne strani slovenskih prodajalcev (Motocenter Langus, Avto Val, Motorjet - ta je od vseh še najbolje opremljena). Nekje daleč, daleč na nemški strani lahko najdemo seznam vseh prodajalcev pri nas: KLIK. Ata BMW, naredi red!

ocena: Prodajalci prepuščeni lastni kreativnosti


Kawasaki
Še en zastopnik, ki sam ne zadosti niti najbolj osnovnim potrebam po informiranju potencialnih strank. Na predjamski spletni strani najdemo le cenik, nekaj nerodno postaljenih novic in seznam s prodajalci vozil, kjer pa zopet hiperpovezave vodijo le na zemljevide, ne pa tudi na njihove domače spletne strani.

ocena: Nezadostno


KTM
Odgovor domačega zastopnika na vprašanje, zakaj na domači strani www.ktm.com ni možno izbrati slovenskega jezika, je bil kratek in jedrnat: premajhni smo. Žal. Še dobro, da imata oba prodajalca, Motocenter Laba in Axle, na svojih spletnih kotičkih to avstrijsko znamko kar dobro predstavljeno. Laba je s kratkimi slovenskimi opisi, spletno trgovino in bolj pregledno zasnovo še nekoliko bolj v prednosti.

ocena: Za spletno prepoznavnost znamke naj poskrbita trgovca


Moto Guzzi
Podobno, kot velja za Aprilio: opisi, tehnični podatki, galerije in cenik.

ocena: Nadpovprečno


Suzuki
Spet zmešnjava. Kdo sploh zastopa in kdo prodaja Suzuki? Kje v Sloveniji najdemo prodajne salone in servise? Kranjski Panigaz se je potrudil in celo rezerviral spletno domeno www.suzuki-motor.si, nekoliko manj pregledna a vseeno dobro založena je stran TC Motoshopa, medtem ko na strani Odarja zavihka 'motocikli' sploh ni več. Kako naj se motorist znajde?

ocena: Zmeda


Tomos
Spodobi se, da preverimo še spletno mesto edinega domačega proizvajalca motornih (in električnih!) dvokoles. Ej, sploh ni slaba! Opisi (seveda v domačem jeziku), cene, tehnični podatki, kontakti, zgodovina in celotna servisno-prodajna mreža.

ocena: Preprosto in uporabno


Triumph
Nekdo se je lotil dela, a ga ni dokončal. Zadnja novica vabi na preizkus motociklov 9. in 10. aprila (torej bo kmalu pol leta od tega), opisi motociklov pa so v celoti v angleškem jeziku. »Obljubljamo sveže fotografije in novice« piše v kategoriji šport, zadnja novica pa je iz meseca februarja. In kje je cenik? Trdimo, da Triumphov potencial zasluži več.

ocena: Revščina


Yamaha
No, pa smo za konec našli eno skoraj popolno spletno stran. Urejenost je dobra, prav tako založenost z informacijami o modelih (tako tistih za na cesto kot onih za po vodi), prodajni-servisni mreži in prodajnih akcijah. Celo (po nekaj klikih bi ocenili, da delujočo) spletno trgovino imajo! Če bi želeli, da se (potencialne) stranke vračajo na spletno stran, manjka le še ažurno spremljanje dogajanja, povezanega z znamko Yamaha.

ocena: Zelo dobro

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja