Okrogla miza: Postani viden!

2. 4. 2009 | Matevž Hribar
Deli

Zveza motoklubov Slovenije je 31.3.2009 v Šentjakobskem gledališču pripravila okroglo mizo na temo vidnosti motoristov v cestnem prometu. Debatirali smo predvsem o tem, ali bi z uporabo bolj vidnih oblačil lahko zmanjšali število nesreč, ki se zgodijo zaradi 'voznik avtomobila motorista ni opazil in . . '.

To, da je v zadnjih dveh letih moderna bela barva, nima nobene veze z varnostjo. Taki so pač trendi tako v avtomobilizmu kot motociklizmu, zato v beli barvi videvamo motocikle, ki jih prej nismo, zraven pa seveda sodi tudi bel usnjen kombinezon, pa bela čelada . . Sicer pa, kakšna barva je med motoristi najbolj popularna? Ja, črna, ker so sledi mrtvih majskih hroščev in 'ketenspreja' veliko manj vidni kot na beli, rumeni, oranžni . .

Zveza motoklubov Slovenije (ZMKS) se zavzema, da bi motoristi začeli uporabljati oblačila in varnostne čelade, ki bi jih naredila na cesti, še posebej v slabših vremenskih razmerah, bolj vidne. Zato so na okroglo mizo povabili predstavnike Policije, reševalce na motociklih, zastopnike motoristične opreme in predstavnike medijev.

Robert Šušanj, vodja sektorja prometne policije in motorist tudi takrat, ko na cesti ne lovi nepridipravov, je v letošnjem letu sam preizkusil jakno IXS in Nolanovo čelado v kričeče rumeni barvi: "Neverjetno, kakšen odziv. Ljudje se v avtomobilih pripenjajo in prekinjajo klice po mobitelih, ker mislijo, da sem policist na motociklu. Tudi sicer opažam, da me ostali udeleženci v prometu gledajo dlje kot ponavadi, torej sem bolj opazen kot v običajni obleki. To, da se mi nekateri posmehujejo, češ, ali bom barval talne oznake, me ne gane preveč. Tako opremo bom privatno uporabljal tudi v prihodnosti, pravkar pa podobno opremo proizvajalca Stadler preizkušamo tudi policisti. Če se bo obnesla, bomo spremenili našo interno uredbo in dovolili, da uporabljamo tudi opremo, ki je drugačne barve kot modre."

Boris Kompare, ki v velenjskem podjetju Compaco d.o.o. zastopa znamko Nolan, je pred leti prepričeval, da naj motoristi sploh uporabljajo varnostne čelade in ker danes skorajda ni več motorista brez 'kahle' na glavi, je čas za korak naprej: "Ne pričakujemo, da bi bila čelada N103 v flourescentni barvi prodajni hit, a vseeno jo ponujamo slovenskemu trgu kot možnost izbire bolj vidne čelade. Verjetno bodo v Nolanu pripravili tudi čelade z grafikami in kombinacijo s svetlečo barvo, a zaenkrat je na voljo samo kot enobarvna in to za enako ceno kot običajna enobarvna izvedba, čeprav je lakiranje tega primerka zamudnejše in tudi dražje."

V podobni barvi pri podjetju Yamaha KMC ponujajo motoristično jakno in dežni kombinezon. Direktor Matjaž Sušin pravi, da jim ni vseeno za njihove stranke, saj se velikokrat vrne kdo s povitimi prsti ali nogo v mavčni oblogi in še dodaja, da je treba začeti pri vzgoji mladih, saj bomo miselnost nas, starejših motoristov le stežka spremenili. To, da je bil njihov vložek v spodbujanje prodaje jakne v svetleči barvi večji od zaslužka od kakih 30 prodanih izdelkov, pove veliko. Morda pa bo letošnje leto boljše?

Slišali smo tudi predlog, da bi v Sloveniji ukinili obvezno uporabo luči za avtomobiliste, da bi motoristi lahko podnevi uporabljali nezasenčene in celo luči drugačne (rumene) barve, kar (vsaj zadnji dve) niso ravno ideje, ki bi utegnile pasti na plodna tla. Če pustimo ob strani luči na motorju, sta le dva elementa, ki lahko izboljšata vidnost in to je motocikel in pa motoristova oprema.

Ampak je že tako, da je danes bolj pomembno biti opazen pred gostinskim lokalom (torej lep) kot pa na cesti, a morda se bo, tudi zaradi takih in podobnih akcij, to sčasoma spremenilo. Pa srečno na cesti!

Matevž Hribar

MM_okrogla_miza_motoristi