Preizkusili smo: Akrapovič Racing na RXV 450

27. 3. 2011
Deli

Kako se športni izpuh obnese na italijanskem hard enduru?

Prvič se bo dvom o smotrnosti nakupa tako dragega izpušnega sistema (par cevi, kaj pa je to taka znanost? ! ) razblinil že po vizualni primerjavi serijskega izpušnega sistema in tega iz Hudega pri Ivančni Gorici. Veselje se nadaljuje ob montaži, saj se vsi elementi zelo natančno prilegajo in zato ni potrebe po ročnih predelavah z, bog ne daj, kladivom. Menjava prvič traja slabo uro, pravi mojster pa bo vsaj še enkrat hitrejši. Vsi koraki, vključno z demontažo originalnega izpuha, so natančno slikovno in tekstovno opisani v priloženih navodilih (na voljo tudi na http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/aprilia/model/rxv-450-2006-2007/racing-4/).

Zvok je nedvomno druga prednost 'dolenjčka' pred originalom. Bolj poln, globok in čist – kot bi motor prej bolehal za astmo. Na zasuke ročice za plin se odziva živahneje, agresivneje in že smo pri poanti menjave izpušnega lonca: moč! Motor je med vožnjo občutno močnejši in predvsem bolj uporaben v srednjem območju vrtljajev, tako da lahko po terenu vozite celo v prestavi višje kot prej. Skrivnost je v boljšem navoru, za boljšo predstavo pa priporočamo ogled grafa moči in navora, objavljenega na proizvajalčevi spletni strani.

Po menjavi izpušnega sistema pa se je pokazala še ena nepričakovana prednost: s krmila so pri višjih vrtljajih izginili moteči drobni tresljaji. Skrivnost je verjetno v pritrdilnih mestih, saj je originalni pod sedežem nameščeni izpušni lonec pri RXV (nevarnost opeklin pri ročnem prestavljanju motocikla! ) vpet na štirih luknjah na pomožnem okvirju, na desnem boku nameščeni akrapovič pa le povsem na koncu aluminijastega okvira.

Le hvalili pa tudi ne bomo: zmotila nas je občutljivost kape lonca iz ogljikovih vlaken, ki se je po bližnjem srečanju s pristnim kraškim apnencem poškodovala. Kaj se ne bi, ko pa je motocikel naredil salto nazaj . . Ker nismo prvi, ki nas to moti, je na novih modelih ogljikova vlakna že zamenjala kovina. Še to: ker se cev iz zadnjega valja vije drugače kot pri serijskem izpuhu, je potrebna dodatna zaščita cevi goriva (vezice delajo čudeže). Ker priložena kovinska varovalka ni bila uspešna pri zadrževanju gume od vroče kovine, se je cev stopila, motor pa sredi dirke kašljajoč ugasnil.

Matevž Hribar

foto: Matevž Hribar, Tomo Močilnikar

Največja moč: 35, 4 kW (48.2 KM) pri 11.200/min / 38 kW (51, 8 KM) pri 10.900/min

Teža: 5, 05 kg / 3, 34 kg

(serijski izpuh / Akrapovič Racing)

Cena: 924 EUR

www.accessories.aprilia.com

www.akrapovic.com

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja