Roadsmart – pametna izbira za cesto

11. 10. 2007 | Matevž Hribar
Deli

Dunlop je predstavil novo pnevmatiko v skupini Sportmax, model Roadsmart, namenjeno športno-potovalnim, slečenim in potovalnim motociklom.

Nov plašč je moderen nadomestek modela D220ST, ki je bil do včeraj izbira marsikaterega voznika športno-potovalnega, slečenega ali potovalnega motocikla. Razvojniki so se osredotočili predvsem na izboljšane lastnosti v mokrem, boljšo obstojnost in čim boljšo zanesljivostjo v zavoju. Vse to so v primerjavi s predhodnico in tudi konkurenčnimi pnevmatikami tudi dosegli.

Novi dezen tekalne plasti

Dezen so oblikovali s pomočjo računalniške simulacije odvajanja vode in akvaplaninga. Sami kanali so oblikovani tako, da pri različnih kotih nagiba kar najbolje odvajajo vodo, pnevmatika pa se zaradi globokih kanalov dobro obnaša tudi po več tisoč kilometrih.

Trojna zmes tekalne plasti

Uporabili so tehnologijo, znano od plaščev GP Racer in Qualifier RR. Srednji del pnevmatike je v stiku s cesto pri vožnji naravnost, zato je ta plast trša in se manj segreva, kar pomeni daljšo življenjsko dobo pnevmatike. Bočni del je mehkejši in skrbi, da motocikel ne zdrsne tudi pri velikih nagibih. Plašč je izdelan tako, da z obrabo ne prihaja do vidnih prehodov med srednjim in bočnim delom.

Različni materiali

Vsaka plast je sestavljena iz drugačne zmesi polimerov. Tako sredinski del plašča vsebuje več polibutadiena, ki ga v prid trajnosti dodajajo tudi v avtomobilske pnevmatike, stranski del pa je bogatejši s finimi sajami, ki dajejo zmesi boljši oprijem in krajši čas ogrevanja.

Inovativna zgradba

Notranjost plašča je ojačana z jeklenimi pletenicami, ki niso prepletene na tesno, temveč je med tankimi nitkami dovolj prostora za gumo. Tako se pri vulkanizaciji guma enakomerneje porazdeli okrog pletenic, kar izboljša čvrstost samega plašča in zmanjša deformacije pri velikih obremenitvah.

Nov profil

Z računalniškim razvojem in testiranjem so razvili nov profil, tako da se velikost naležne ploskve z nagibom linearno spreminja, kar se občuti kot zelo kontrolirano »padanje« motocikla v ovinek in dober oprijem tudi pri največjih nagibih. Plašč je tudi za pol kilograma (pri dimenziji 180/55-17) lažji od predhodnika, zato so zmanjšani žiroskopski efekti in nevzmetene mase.

Možne dimenzije:

Spredaj

  • 110/70ZR17 M/C (54W) TL
  • 120/60ZR17 M/C (55W) TL
  • 120/70ZR17 M/C (58W) TL
  • 110/80ZR18 M/C (58W) TL
  • 120/70ZR18 M/C (59W) TL
  • 110/80R19 M/C 59V TL*

Zadaj

  • 150/70ZR17 M/C (69W) TL
  • 150/70R17 M/C 69V TL*
  • 160/60ZR17 M/C (69W) TL
  • 170/60ZR17 M/C (72W) TL
  • 180/55ZR17 M/C (73W) TL
  • 190/50ZR17 M/C (73W) TL
  • 160/60ZR18 M/C (70W) TL

*Specifične dimenzije za motorna kolesa tipa Adventure bodo na voljo v drugem četrtletju 2008.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol