SOS za motoriste! BMW-jev samodejni klic na pomoč v Sloveniji prihodnje leto (video) - Novice - Moto Magazin

SOS za motoriste! BMW-jev samodejni klic na pomoč v Sloveniji prihodnje leto (video)

Kako deluje BMW-jev inteligentni klic v sili 'eCall' in kdaj bo začel delovati v Sloveniji?

13. 11. 2017

V Milanu smo na novih BMW-jih opazili tipko, ki je prej tam ni bilo. Na desni strani krmila, levo od tipke za zagon motorja, je mesto našla rdeča tipka SOS, pokrita s plastičnim pokrovčkom, s pomočjo katere voznik v primeru nezgode lahko pokliče na pomoč, poleg gumba pa sta še mikrofon in zvočnik za komunikacijo s centrom.

Pravzaprav so možni trije različni načini klica na pomoč:

  • Samodejni klic v sili se bo vzpostavil v primeru trka ali padca pri višji hitrosti. Po opozorilu na digitalnem zaslonu in zvočnemu signalu (pisku) bo klicni center poizkusil vzpostaviti komunikacijo z voznikom.
  • V primeru padca ali trka pri nižji hitrosti se bo klic v sili sprožil s 25-sekundnim zamikom, da voznik lahko v primeru, da pomoč ni potrebna, klic na pomoč prekine.
  • Tretja možnost je ročno vzpostavljen klic v sili s pomočjo pritiska na gumb SOS. V tem primeru je pred klicem reševalne ekipe potrebna komunikacija voznika s klicnim centrom.

Sistem kritičnost situacije oceni na podlagi tipal, ki merijo pospešek (oz. pojemek) in kot nagiba motocikla. Po domače: če sistem zabeleži močan pojemek (trk) in potem mirovanje motocikla v ležečem položaju, je jasno, da se motorist ni ustavil na kavi.

Video: kako deluje sistem (v angleščini)

V Sloveniji prihodnje leto

V Nemčiji bo sistem začel delovati že letos, v Sloveniji pa v letu 2018. V primeru, da bo motocikel kupljen v drugi državi, bo potrebno reprogramiranje sistema (sicer se bo sistem vedno povezoval s klicnim centrom v državi, kjer je bil motocikel prvotno prodan).

Samodejni klic na pomoč so v Evropi preizkusili že leta 2011 in ugotovili, da pomoč pride do ponesrečenca od 40 do 50 odstotkov hitreje kot v primeru običajnega klica v sili. Takrat so napovedali, da bi tehnologija letno rešila 2.500 življenj in prihranila 26 milijonov evrov.

O prvem samodejnem klicu v sili (iz avtomobila Ford) smo v Sloveniji pisali decembra 2015: Slovenija prva z eCall.

Matevž Hribar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri