Statistika 2017: Yamaha prodala skoraj četrtino vseh motociklov, najbolje prodajan model pa je bil BMW GS

Kot vsako leto, smo tudi letos zbrali podatke o prodaji in registracijah motociklov, skuterjev in mopedov. In kako smo kupovali v letu 2017?

28. 4. 2018

V skladu s pričakovanji je število novih registracij v primerjavi z letom 2016 močno naraslo, a preden si boste v misli priklicali sliko trgovcev, ki si oblizujejo brke, je treba vedeti, da gre prirastek v višini 10.000 kosov pripisati predvsem uvedbi zakona o obvezni registraciji mopedov, ki dosežejo do 25 kilometrov na uro.

Tako se je v tej kategoriji v letu 2017 prvič registriralo kar 1.962 Tomosovih Flexerjev, 424 Youngsterjev, 218 Youngsterjev Racing, 208 Standardov in tako naprej, do skupne številke 3.155 kosov. S tem je Tomos v tej kategoriji zasedel tudi absolutno prvo mesto, sledil mu je Piaggio s 1.713 novimi registracijami (skoraj 900 Zipov, 221 Libertyjev, nekaj več kot 200 Vesp in drugih tipov), na tretje mesto pa se je uvrstil SYM s 1.473 registracijami. Sledi kitajska ofenziva z znamkami Baotian, Longiyja, Znen, Tauris, Keeway.

Ljubitelji domačega se tako lahko veselimo dejstva, da Slovenci kljub poplavi konkurence iz tujine ostajamo najbolj zvesti prav našemu ljubemu Tomosu. Palec gor za vse tiste, ki smo lani registrirali Tomosa. V letu 2016 je bilo na novo registriranih zgolj 162 Tomosov. Sodeč po podatkih o registracijah iz lanskega leta, bi moral Tomosov delež na naših cestah predstavljati okoli 30 odstotkov vseh mopedov.

V kategoriji motociklov pa se je tudi lani najbolje izkazala Yamaha. S 490 prodanimi motocikli s prostornino nad 125 kubičnih centimetrov je s 24 odstotki tržnega deleža suvereno zavzela prvo mesto. Sledili so BMW (351 kosov, 17 %), Honda (260 kosov, 13 %), Piaggio (171 kosov, 8,3 %), Kawasaki (139 kosov, 6,8 %), Suzuki (113 kosov, 5,5 %), KTM (109 kosov, 5,3 %), Ducati (99 kosov, 4,8 %).

Na Harley-Davidsona je bilo nameščenih 32 novih registrskih tablic, s 25 kosi sta sledila Aprilia in Moto Guzzi, angleški Triumph pa je prepričal 22 Slovencev. Med eksotiko lahko štejemo Husqvarno s 13 registracijami in MV Agusto z osmimi novimi registracijami v letu 2017.

Najbolje prodajan motocikel v letu 2017 je bil znova veliki bavarski enduro BMW R 1200 GS s 162 kosi, sledila pa je Yamaha MT-09 v vseh svojih različicah (70 kosov). Tretje mesto si je v tej kategoriji izboril Piaggiev high-wheeler Liberty 125, ki ga je v garažo zapeljalo 64 kupcev.

Na četrtem mestu se je znova znašla Yamaha s svojim srednjekategornikom MT-07 (60 kosov), tik za njo pa Honda NC750 z 48 kosi. Sledili so Kawasaki Z900 (40 kosov), BMW S 1000XR (35 kosov), Honda Africa Twin (35 kosov), deseto in 11. mesto pa sta pripadli Yamahinemu skuterju X-maxu v različici 300 in 400.

Najbolje prodajan Suzukijev model je V-Strom 650, pri Ducatiju pa je ta čast pripadla modelu Multistrada.

Zanimivi so tudi podatki o prodaji po regijah. Tako so na primer Štajerci kupili več Piaggievih skuterjev kot Ljubljančani in Primorci skupaj. Ljubljančani so med motocikli najpogosteje izbrali BMW (155 kosov) in Yamaho (127 kosov), v vseh drugih regijah pa je bila v letu 2017 najbolj priljubljena znamka Yamaha.

Tudi v Prekmurju je očitno motoristov vse več, saj so lani tam na novo registrirali 89 motociklov in dva maksi skuterja. Najmanj novih motociklov bomo videli na območju Postojne, tja so namreč v letu 2017 veseli lastniki pripeljali zgolj 14 novih motociklov in skuterjev.

Vsekakor je zelo opazen vpliv prisotnosti uvoznika v posamezni regiji. Tako so na primer glavnino Moto Guzzijev prodali in registrirali na območju Kopra in Nove Gorice, velik del Triumphov pa na območju Murske Sobote. Tako so jih tam registrirali pet, na nekajkrat večjem območju Ljubljane pa sedem.

Po en nov Harley-Davidson bo ropotal na Gorenjskem, v Slovenj Gradcu in v Prekmurju.

Lani smo Slovenci iz drvarnic in izpod skednjev privlekli tudi 18 Tomosov, ki ne sodijo v kategorijo mopedov. Gre izključno za starodobne modele 15 SLC, 14M, 175 in Colibrije. O Tomosih iz 80. in 90. let, torej o modelih CTX 80 in BT-50, ni bilo ne duha ne sluha.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri