Temeljita prenova pri Uralu

11. 2. 2014
Deli

Ural nasplošno velja za proizvajalca, v katerega proizvodnih halah se je čas ustavil kmalu po drugi svetovni vojni.

A tisti, ki smo nekoliko bolj pozorno spremljali otvoritveno slovesnost letošnjih zimskih olimpijskih iger, nismo spregledali promocijske vožnje Uralovih motociklov z bočnimi prikolicami, na katerih so se razkazovale brhke mladenke.

Iz čiste radovednosti smo odjadrali na Uralovo uradno spletno stran in ugotovili, da je Ruski proizvajalec za letošnje modelno leto svoje prikoličarje temeljito prenovil.

In da ne bo kdo mislil, da Uralovi motociklov po vsem svetu nimajo privržencev. Priljubljeni so v Kanadi, ZDA, Avstraliji, predvsem na področjih, ki veljajo za težko prevozna. Predvsem po zaslugi dvokolesnega pogona, ki poganja zadnje kolo preko osovine in diferenciala pa tudi kolo na bočni prikolici, si je Ural med tistimi, ki znajo ceniti zanesljivost in robustnost v vseh pogojih prislužil podoben kultni status, kot ruska jurišna puška AK-47.

V želji, da bi kupcem ponudili bolj sodoben, tehnično naprednejši in na sploh boljši motocikel so se pri Uralu lotili temeljite prenove oziroma bolje rečeno izboljšave. Pozornost so namenili motorju, voznim lastnostim, zavoram in končni obdelavi.

Motor

Pred prenovo so za pripravo mešanice zraka in goriva skrbeli klasični vplinjači, ki jih po novem zamenjuje elektronski vbrizg goriva in sistem vžiga (Bosch in Delphi), po zaslugi katerega se je precej zmanjšala poraba, motor pa je pridobil tudi dodatno konjsko moč in jih ima zdaj 41. Izboljšane so tudi odmične gredi, ki po novem omogočajo motorju, da razvije več navora pri nižjih vrtljajih. Motor seveda še vedno ni tehnični krik mode, bi pa želeli skeptike opomniti na to, da se je podobnega recepta v 90-ih letih oklepala tudi Lada, ki je takrat modele Samara in Niva s pomočjo Porschejevega znanja ohranila pri življenju vse do začetka tretjega tisočeltja oziroma do danes. In tisti avtomobili sploh niso bili slabi, njihov problem je bil pravzaprav v tem, da so enostavno odrjaveli s cest.

Zavore

Pred prenovo je za ustavljanje 350 kilogramskega motocikla skrbel disk na prednjem kolesu in zastarela bobnasta zavora na zadnjem kolesu in bočni prikolici. Po novem bo zdaj tudi na zadnji kolesni par vgrajen Brembov zavorni sistem, sicer ne tisti iz dražjega dela skladišča, vseeno pa bo razlika v zaviranju več kot očitna. Ne rečemo, da je bil zavorni boben slaba rešitev, nenazadnje so imeli bobnaste zavore na vseh kolesih sprva tudi ameriški mišičnjaki kot je Ford Mustang, a zavorni disk je z vidika zmogljivosti in zanesljivosti vendarle boljša izbira. Ročna zavora še naprej ostaja mehanska, ločena od hidravličnega sistema zavor. Dodatna izboljšava, ki je posledica montaže zavornih diskov so tudi povsem na novo uležajena kolesa.

Kriljenje in vzmetenje

Pred prenovo je za blaženje udarcev z večinoma slabe ceste skrbela klasična vzmetna vilica, po novem pa bo ta nadgrajena s hidravličnim blažilcem. Marsikdo je mnenja, da ta rešitev predstavlja večjo nagnjenost k okvaram, kar je morda res, a po drugi strani tudi bistveno vpliva na počutje voznika in njegovo fizično utrujenost po daljših vožnjah, hkrati pa izniči tudi vplive bočne prikolice na preostanek motocikla, predvsem je to najbolj občutno pri pospeševanjih in zaviranjih.

Končna obdelava in opremljenost

Po novem bo Ural nekoliko bolj bogato opremljen, več pozornosti pa je namenjene tudi končni izdelavi in splošnemu videzu. Kar se tiče bogatejše opreme bo ta zajemala opozorilno lučko za nivo goriva v rezervoarju in indikatorje vklopljenih pozicijskih, zasenčenih ali dolgih luči. kar pa se tiče končnega splošnega videza so spremembe prav tako minimalne, zajemajo pa nove stopalke za noge, embleme in kolenske opornike na rezervoarju in bolj kakovostne cevi in pletenice.

Po zaslugi vseh teh izboljšav je Ural tudi za približno 10 kilogramov lažji, porabi manj goriva (okrog 7,5 litra na 100 kilometrov, prej okrog 9 litrov), ter doseže višjo končno hitrost, zdaj 110 kilometrov na uro, pred prenovo pa Ural s prikolico ni šel več kot 100 kilometrov na uro.

MaT

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja