Vozili smo: Ducati Diavel 1260 SŽlahtno razkazovanje mišic

Prva generacija Diavela z letnico 2011 je bila predstavljena jeseni 2010 na salonu motociklov v Milanu. Motoristični svet je ob nenavadnem Ducatiju dvignil obrvi, se popraskal za ušesi in se vprašal če je to morda dolgo pričakovani Mega Monster. Letos so Rdeči predstavili že tretjo generacijo Diavela, model 1260 S. Na predstavitvi na jugu Španije smo bili tudi mi.

Žlahtno razkazovanje mišic (foto: Alberto Cervetti) Alberto Cervetti
13. 5. 2019

Veste od kod ime? Diavel je v bolonjskem narečju ime za Hudiča, dobil pa ga je, ko so se v tovarni spraševali: »Kako, hudiča pa bomo imenovali tale novi stroj?« Vzdevek se je obdržal in je uradno ime motocikla, ki združuje tri popolnoma različne motoristične stile: športnega, slečenega ter kruzerja. Če v ta koktejl mešanic različnih motorističnih stilov vržemo še idejo ameriških »mišičastih« avtomobilov in stripovskih junakov, se rodi Diavel. Kot pravijo v Bologni je 1260 S nov motocikel, toliko da ima sprememb. Določajo ga nabit, zgoščen in močan sprednji del z ravnim krmilom, prepoznavnim sprednjim žarometom, zračnimi kanali ob straneh, ter odslej z novimi smerniki "3D light blade".
Preko nizko nasajenega sedeža se konča v ozkem zadku in široki zadnji gumi Pirelli Diablo Rosso III, dimenzij kot jo imajo v MotoGP. Dizajn je prepoznaven in italijansko dovršen, zato ne čudi, da je bil pravkar nagrajen s prestižno nagrado Red Dot. Je pa s spremenjeno geometriji sprednjih vilic in predteka za 10 milimetrov daljši od predhodnika, daljši so servisni intervali, kar ni nepomembno. Ciljna populacija? Možakarji srednjih let med štiridesetim in petdesetim letom, ki se radi pokažejo v svoji drugačnosti. Vodijo Američani in Italijani.

Tehnika sledi dizajnu in obratno

Če Diavela opazujete od strani, boste opazili, da šasijo tvori trojček: sprednji cevni okvir – ta je tudi nov - dvovaljni agregat Testastretta DVT 1262, ki je centralni element, vpet na cevni okvir, ter nova enoročna zadnja nihajna vilica. Agregat, ki je v novem Diavlu zaradi boljše razporeditve mase postavljen za 60 milimetrov nazaj, ima sedem konjev več kot predhodnik, pravo veljavo pa mu daje zaloga »tovornjakarskega« navora, predvsem pri srednjih vrtljajih.

Že v osnovni verziji je, ob treh načinih delovana agregata, bogato opremljen z elektronskim paketom Ducati Safety, pri katerem velja omeniti Boschov ABS, pa sistema proti zdrsu zadnjega in preprečevanju dviga prvega kolesa. »Quickshifter« je na modelu S odličen, prav takšen je barvni zaslon TFT ter Öhlinsovo vzmetenje. Motocikel si nastavite po vaših željah tudi na Ducati Link aplikaciji.                   

Kralj zavojev

Ko sedem nanj me pričaka sloka posoda za gorivo in sedlast sedež. Položaj za širokim krmilom je mešanica med slečenim motociklom in kruzerjem, z nogami rahlo naprej. V rokah deluje težko, a teža izgone po prvih metrih vožnje. Celo manevriranje na ozkih ulicah Marabelle, kjer smo pišoči novinarji zbrani na testu, ne predstavlja težav. Po cesti polni ostrih in tekočih zavojev, jo pičimo gor proti mestu Rondi. Redko prestavljam, v zelo živahnem tempu vozim največ v tretji, včasih v drugi in četrti prestavi. Motocikel je kljub 244-imi kilogrami odličen v zavojih, iz njih zdravo in brez nervoze pospešuje, prav tako se zaradi zanesljivih Brembovih zavor M50 mirno potopi v zavoj. Ne, ta stroj ni namenjen samo razkazovanju, pospeševanju ali lenemu križarjenju, z njim boste lahko zelo hitri. In tudi pred kakšnim lokalom vas novi Diavel 1260 S ne bo pustil na cedilu.

Prvi vtis
  • Videz

    Specifična mešanica stilov, inovativnega videza in tehničnih rešitev bo zadovoljila tiste, ki si želijo odstopati. Dizajnerska nagrada Red Dot je dokaz izvirnosti

  • Motorji

    Testastretta 1262 DVT je biser Diavela, z obiljem navora in napredno Ducatijevo tehniko je močnejši od predhodnika

  • Udobje

    Položaj za ravnim krmilom je sproščen in neprisiljen, po daljših obiranjih zavojev in dinamični vožnji kljub odličnemu vzmetenju utegne malček trpeti hrbtenica

  • Cena

    Ja, to je Ducati

Prva ocena

Atraktiven motocikel s svojim mišičastim videzom in karizmo sicer ne obeta dinamične vožnje, a se to izkaže kot zgrešeno pričakovanje, saj novi Diavel ponuja obilo pravih motorističnih izkušenj

Podatki

Model: Ducati Diavel 1260S

Motor (zasnova): 1.262 cm3 , dvovaljni, tekočinsko hlajen, desmodronično krmiljenje ventilov, elektronski vbrizg
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 117kW (159 KM) pri 9.500/min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 129 Nm pri 7.500/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: cevni, jekleni
Zavore: spredaj koluta 320 mm, štiribatne čeljusti, zadaj kolut 265 mm, dvobatna čeljust
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice 50 mm, zadaj nihajka, nastavljiv blažilnik
Gume: 120/70-17, 240/45-17
Višina sedeža od tal (mm): 780 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 17 l
Medosna razdalja (mm): 1.600 mm
Teža (kg): 244 kg
Prodaja:As Domžale Moto center

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri