Vozili smo: KTM Super Adventure 1290 S

Jules Verne je v svoji epski pustolovščini Potovanje v sredino Zemlje leta 1864 opisal nepozabno avanturo v vulkanu, ki je trem raziskovalcem spremenila življenje. Prav to je tisto: vsaka avantura prinese toliko novega, da ob vrnitvi nisi več isti človek!

Vozili smo: KTM Super Adventure 1290 S (foto: Sebas@blackandrad.com) Sebas@blackandrad.com
6. 9. 2017

KTM je za prvo testno vožnjo modela 1290 Super Adventure S izbral prav vulkan in vabilu priložil omenjeno knjigo. Nisem se podal v krater, da bi poiskal, kaj skriva naš planet v svojem trebuhu, povsem zanimiv je bil že vzpon z motociklom na Etno, ki sicer ni bruhala ognja, pa čeprav je eden od najaktivnejših vulkanov v Evropi. Za ogenj je poskrbel kar motor, ki se ponaša s 160 'konji' in 140 njutonmetri navora in je ta trenutek najbolj zmogljiv v priljubljenem razredu potovalnih enduro motociklov. Razmerje med močjo in suho maso, ki znaša le 215 kilogramov, je ta trenutek brez konkurence.

Motocikel je od svojega predhodnika zelo drugačen. Ob močnejšem motorju se navzven od njega razlikuje po zelo prepoznavnem sprednjem delu, kjer se bohoti futuristična luč. Ta je sodobna, z LED-tehnologijo, in prinaša zanimivo rešitev za osvetljevanje ceste v ovinkih. LED-sijalke na levi in desni strani namreč svetijo ves čas in tvorijo dnevne luči; ko se z motociklom nagneš v ovinek, pa zasvetijo še notranje luči, ki dodatno posvetijo v ovinek. Bolj ko se nagneš, nižja luč zasveti in neverjetno dobro razsvetli vse, kar je pred tabo. Velika novost je tudi povsem digitalni zaslon, ki ga je samo za KTM razvil BOSCH, največji KTM-ov partner na področju elektronike. 6,5-palčni zaslon, ki ima nastavljiv naklon za najboljšo mogočo vidljivost glede na višine voznikov, ima na desni strani stalno prikazovanje vrtljajev, hitrosti, trenutno prestavo, način delovanja motorja in polaktivnega vzmetenja ter stopnjo ogrevanja ročic in nastavitev glede na količino prtljage in vožnjo s sopotnikom ali brez njega.

V spodnjem levem delu sta še ura in zunanja temperatura, medtem ko je na velikem osrednjem delu leve polovice zaslona mogoče nastavljati prikazovanje informacij. Kljub moderni tehniki pa nastavljanje delovanja motorja in prikazovanja podatkov na zaslonu ni nobena znanost. Z zelo preprostim upravljanjem štirih stikal na levi strani krmila si kar med vožnjo nastavljaš delovanje motocikla po lastni želji. Vreme na Siciliji žal ni bilo prav nič prijetno, in čeprav smo se peljali od morja, kjer nas je zjutraj pozdravilo sonce, nam je hitro zagodlo muhasto vreme. Dež je bil naš celodnevni spremljevalec in cesta temu primerno drseča. V teh pogojih sem si nastavil delovanje motorja na program za dež, ki omeji moč na 100 'konjev' ter poskrbi za bolj občutljivo delovanje zavornega sistema in nadzora proti zdrsu zadnjega kolesa. Med pospeševanjem se je opozorilna lučka, da je oprijema na zadnjem kolesu malo, sicer vklapljala, a le pri zelo močnem pospeševanju. Elektronika je moč motorja nežno prilagajala oprijemu in čutiti ni bilo nobenih nadležnih grobih posredovanj. Na suhih delih odlične ovinkaste ceste na vrh vulkana pa sem brez obotavljanja preklopil na program Street (vzmetenje in delovanje motorja), ki predstavlja optimalno delovanje motocikla v najpogostejših voznih razmerah, torej ko je asfalt suh in z dobrim oprijemom. Dvigovanje sprednjega kolesa ob na polno odprtem plinu iz ovinka je nekaj, kar mi je nudilo vrhunsko zabavo in neverjeten občutek varnosti, saj elektronika poskrbi, da neprijetnih presenečenj ni. V programu Sport je odziv motorja na ročici plina še bolj neposreden, vzmetenje pa postane dirkaško čvrsto, kar pomeni tudi več neposrednega stika z asfaltom. S tem programom boste po ovinkih z lahkoto lovili kolege na superšportnih motorjih. Za vožnjo po zadnjem kolesu in drsenje skozi ovinke pa je treba izključiti ves elektronski nadzor, a takrat sta nujni maksimalna zbranost in treznost.

Za vse, ki radi tam, kjer se asfalt konča, pot nadaljujete po makadamu in pesku, pa pravo mero moči in zavorne učinkovitosti ponudi program 'offroad', torej za teren. Takrat polaktivno vzmetenje lepše pobira majhne neravnine in dopušča premagovanje podlage brez dobrega oprijema. Tudi zavore delujejo drugače. ABS se vklopi pozno in dopušča, da se sprednje kolo najprej nekoliko pogrezne v pesek, medtem ko je zadnje kolo mogoče tudi blokirati. KTM in BOSCH sta v zadnjih letih svoje partnerstvo močno okrepila in za KTM so razvili najboljše, kar premorejo ta hip. Ne nazadnje z 200 tisoč prodanimi motocikli KTM nikakor ni več nišni proizvajalec motociklov, tehnologijo, ki jo razvijajo pri BOSCH-u pa pridno uporabljajo tako v vstopnih modelih Duke kot v najprestižnejših motrociklih, kot sta Super Duke in Super Adventure.

Novi KTM 1290 Super Adventure S že v standardni opremi ponuja izjemno veliko, in to je njegova velika prednost pred konkurenco. Motor se zažene s pritiskom na stikalo, medtem ko ključ varno ostane v žepu.

Vsem, ki želite še več, za doplačilo ponujajo različne nivoje opreme iz kataloga Powerparts: dodatne zaščite, izpušni sistem Akrapovič, potovalne torbe, udobnejši ogrevani sedež, reli stopalke, platišča z žičnimi naperami za bolj terenski videz in uporabo, kjer se asfalt konča. V paketu 'travel pack' ga lahko opremite še s sistemom, ki nadzira oprijem zadnjega kolesa pri prestavljanju v nižje prestave, 'samodejno' ročno zavoro za speljevanje v klance, KTM 'my ride' pa omogoči povezljivost s telefonom (med vožnjo ga lahko polnite prek USB-priključka) ter prek modrozobe povezave predvaja glasbo in sprejema telefonske klice, za športne užitke pa poskrbi tudi pomočnik pri pretikanju prestav 'quickshifter', ki dopušča športno prestavljanje z menjalnikom brez uporabe sklopke in deluje odlično. Cena tako opremljenega motocikla z osnovnih 17 tisočakov naraste tudi na 20 tisočakov.

Motor, o katerem lahko govorim samo s presežniki, svoje športnosti ne pokaže le na cesti (no, in seveda na terenu), ampak tudi pri porabi. Po Siciliji sem ga precej dinamično preganjal po ovinkih, kar je pomenilo, da je za 100 kilometrov porabil 6,8 litra goriva. Ni malo, ampak glede na 23-litrsko posodo za gorivo se z enim polnjenjem lahko prepelje dobrih 300 kilometrov.

Vsekakor je KTM močno dvignil raven v tem zahtevnem razredu in svojo filozofijo 'ready to race' oziroma pripravljen za dirke uspešno vgradil v Super Adventure S. Motorist, ki ga vozi, je po njihovem mnenju tisti, ki išče športne užitke na ovinkasti cesti in po koncu dneva ne zavije v hotel, ampak na stransko makadamsko cesto, si postavi šotor in nato naslednji dan nadaljuje svojo avanturo.

Prodaja: Axle Koper tel.: 30 377 334 Seles Moto Grosuplje tel.: 041 527 111
Cena: 17.390 EUR

besedilo: Peter Kavčič · foto: Marco Campelli, Sebas Romero, KTM

Prvi vtis
  • Videz

    Spredaj se bohoti zelo prepoznavna luč, ki z LED-tehnologijo odlično osvetljuje cesto. Stranske linije so skupne preostalim modelom v družini Adventure.

  • Motorji

    Največ moči v svojem razredu, 160 'konjev', je pač razlog za veliko zabave med vožnjo. Vrhunsko so jih ukrotili s pomočjo najsodobnejše elektronike, ki poskrbi, da je vožnja lahko dinamična in še vedno zelo varna.

  • Udobje

    Položaj za krmilom je odličen, vetrna zaščita zelo dobra, s polaktivnim vzmetenjem pa tudi vožnja udobna v vsakem načinu delovanja motorja. Sedež, ki je nastavljiv po višini, nudi vrhunsko udobje.

  • Cena

    V osnovnem paketu poleg obveznega ABS-a dobite tudi 'cornering ABS' za varno zaviranje v nagibu in kar štiri standardne načine delovanja motorja, vse to pa je podkrepljeno s štirimi načini delovanji polaktivnega vzmetenja. Za zelo visok nivo kakovosti izdelave in komponent lahko rečemo, da je razmerje med tem, kar dobite, in ceno zelo ugodno.

Prva ocena

KTM je brez dvoma močno dvignil raven v superkonkurenčnem razredu, kjer v zadnjem obdobju prevladujejo evropski proizvajalci. Naredili so odličen potovalni enduro, ki se lahko pohvali z največ moči in zelo nizko maso. Vse to se občuti tudi med vožnjo, ki jo nenehno nadzira vrhunska Boscheva tehnika.

Podatki

Model: KTM 1290 Super Adventure S

Motor (zasnova): 2-valjni, 4-taktni, tekočinsko hlajeni, 1.301 cm3, vbrizg goriva Keihin EFI, električni zagon motorja.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni, krom-molibden.
Zavore: predaj 2 x kolut 320 mm, zadaj kolut 267 mm.
Vzmetenje: spredaj nastavljive polaktivne obrnjene teleskopske vilice WP 48 mm, 200 mm giba, zadaj nastavljiv polaktivni enojni blažilnik WP, gib 200 mm.
Gume: 120/70-19, 170/60-17.
Višina sedeža od tal (mm): 860/875 mm.
Prostornina posode za gorivo (l): 23 l.
Medosna razdalja (mm): 1.560 mm.
Teža (kg): 215 kg.
Prodaja:Axle, Koper

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri