Vozili smo: Piaggio MP3 350 in 500

Za premierno predstavitev osveženega trikolesnega MP3-ja je Piaggio izbral Pariz. Francoska prestolnica je svojevrsten prometni habitat in kot taka odličen poligon za preizkus vsestranskosti in uporabnosti.

Vozili smo: Piaggio MP3 350 in 500 (foto: piaggio) piaggio
16. 7. 2018

Revolucija za avtomobiliste, v 12 letih prodali 170.000 vozil

In res, težko bi na tem planetu našli kraj, kjer bi na enem mestu srečali tako veliko trikolesnih skuterjev kot ravno v Parizu. Da je tovrstnih skuterjev tam veliko, je treba razloge pripisati vsaj dvema dejavnikoma. Prvič, pridobiti vozniško dovoljenje za motocikel v Franciji ni mačji kašelj, zato je Piaggio s homologacijo, ki omogoča vožnjo s kategorijo 'B', prepričljivo nagovoril množico potencialnih skuteristov in skuteristk. Drugič, Pariz in njemu podobna mesta z veliko zgodovine in tradicije so polna tlakovanih (in posledično nevarnih) cestnih odsekov in prometnih posebnosti, ki od voznika že same po sebi terjajo veliko pazljivosti. Da bi se povprečen slehernik ob tem ukvarjal še s stabilnostjo in varnostjo, pa je za marsikoga preveč. A s svojo revolucionarno zasnovo prednje preme je Piaggio pred 12 leti stvari obrnil na glavo.

S skupno več kot 170.000 prodanimi kosi si je Piaggio s svojim MP3 odrezal kar 70 odstotkov tržnega deleža v svojem razredu, z letošnjo prenovo, zaradi katere je postal še bolj prostoren, bolj učinkovit, modernejši in bolj uporaben, pa bi moral svoj položaj na trgu vsaj utrditi, če že ne celo izboljšati.

In kdo sploh so kupci MP3-jev?

Analiza podatkov o kupcih pove, da se za MP3 odločajo predvsem moški, stari med 40 in 50 let, ki živijo v velikih mestih, prihajajo pa iz višjih socialno-poklicnih krogov. Skuter za uspešne, torej.

Evolucijo modela je od prihoda na trg v letu 2006 zaznamovalo nekaj ključnih prelomnic, med katerimi je gotovo najpomembnejša uvedba modela LT (homologacija za kategorijo 'B' ). Za oblikovno osvežitev je čas napočil v letu 2014, ko je MP3 dobil nov zadek, letos pa se je temu pridružil tudi nov sprednji del. Z vidika pogonske tehnike je treba omeniti uvedbo 400-kubičnega motorja v letu 2007 ter prihod modela Hybrid v letu 2010.

Več moči, manj razlik

Piaggio se je tokrat osredotočil na pogonsko tehniko. Od zdaj bo MP3 na voljo z dvema motorjema. Kot osnovni se bo zdaj vpet v cevni okvir vrtel 350-kubični enovaljnik, ki smo ga že spoznali pri modelu Beverly. Ta motor se kljub kompaktnim dimenzijam, ki so, če o tem govorijo centimetri, podobne prejšnjemu 300-kubičnemu motorju, medtem pa so zmogljivosti bližje oziroma skoraj enake večjemu 400-kubičnemu motorju. V primerjavi s 300 je 350-kubični motor za kar 45 odstotkov močnejši, kar se v vožnji seveda še kako občuti. Piaggiu ni prav nič težko priznati, da je bil 300-kubični motor za 240-kilogramski skuter preskromen, a v enakem cenovnem razredu performanse od zdaj niso več vprašljive.

Za tiste še bolj zahtevne oziroma za tiste, ki želijo tudi na avtocestah dosegati višje hitrosti, pa je od zdaj na voljo tudi prenovljen 500-kubični enovaljnik z oznako HPE. Če povzamemo, kratica HPE pomeni, da ima motor novo oblikovano ohišje zračnega filtra, nove odmične gredi, nov izpušni sistem, novo sklopko in povečano kompresijsko razmerje, vse to pa zadostuje za 14 odstotkov več moči (zdaj 32,5 kW oziroma 44,2 'konja') ter v povprečju za 10 odstotkov nižjo porabo goriva.

Oblikovna osvežitev prinaša tudi več praktičnosti in udobja

Za oba modela velja, da sta dobila prenovljen sprednji del, v katerem je nad merilniki zdaj tudi, pozor, uporaben predalček za drobnarije. S sprednjim delom so se sicer intenzivno ukvarjali v vetrovniku, rezultat pa je povsem nov vetrobran, po zaslugi katerega je MP3 zdaj hitrejši, voznik pa bolj zaščiten pred vetrom in dežjem.

Dolg sedež, pod katerim se skriva skoraj zagotovo največji prtljažni prostor, se odpira široko in je lahko dostopen, je še vedno dvonivojski, je pa višinska razlika med sprednjim in zadnjim delom manjša. Nekaj novosti najdemo tudi na področju opreme in dizajna. Med njimi so smerniki LED, nova platišča, nove barve 'karoserije', valoviti zavorni diski pri dveh modelih (350 in 500 Sport), elektronska zaščita proti kraji, mehanska zaščita proti vlomu v prtljažni prostor pod sedežem in še kakšna malenkost. Ob tem velja omeniti, da bosta s sočasno z novim modelom v prodajne salone prišla nova kolekcija butika ter seveda osvežen seznam dodatne opreme.

Na voljo trije modeli

Če so s tem, ko so MP3-ju namenili dva nova pogonska sklopa, razlike v zmogljivosti nekoliko skopnele, pa se bodo kupci še naprej odločali med tremi različnimi modeli.

Piaggio MP3 350

Serijsko je opremljen s sistemom ABS in ASR (izklopljiv) ter multimedijsko platformo, o kateri bomo več zapisali v nadaljevanju. Kar se tiče barvne ponudbe, je pri osnovnem modelu najbogatejša. Na voljo je v petih barvah, v črni, v sivi in zeleni (vse tri matirane) ter v svetleči beli in sivi barvi.

Piaggio MP3 500 HPE Bussiness

Že v osnovi je ta model opremljen z navigacijo Tom Tom Vio Navigator, v primerjavi s predhodnikom pa je dobil nova zadnja amortizerja. Še naprej ostajata oljna 'Bitubo', vendar imata po novem zunanji rezervoar za olje, s čimer je izboljšano hlajenje, posledično pa vzmetenje tudi pri bolj intenzivnem delovanju ohranja optimalne lastnosti blaženja. Serijska je tudi multimedijska platforma, za več elegance pa so poskrbeli kromirani detajli. Na voljo bo v beli, črni, matirani sivi in matirani modri barvi.

Piaggio MP3 500 HPE Sport

V nekoliko bolj 'dirkaške' odtenke obarvan model ima tudi valovite sprednje zavorne kolute, za vzmetenje zadnjega dela pa so poskrbeli pri Kayabi, kjer so vzmeti obarvali v rdečo, amortizerja pa sta plinska. Na račun udobja model Sport v primerjavi z modelom Bussiness ne izgubi ničesar, za več dinamike pa naj bi plinski amortizerji poskrbeli zaradi izboljšanja trakcije. Prepoznaven bo po matirano črnih detajlih, na voljo pa je v pastelni beli in pastelni sivi barvi.

Nova multimedijska platforma za pametne telefone

Da je Piaggio tisti, ki v svet skuterjev uvaja nove standarde, je znano. Prvi je v razredu 125-kubičnih centimetrov uvedel ABS, prvi je uvedel sistem ASR, na seznamu pa je še kup drugih tehničnih rešitev. Zato ne preseneča, da je tudi na področju povezljivosti s pametnim telefonom novi MP3 v tem trenutku pravzaprav najboljši. Pametni telefon je mogoče povezati prek povezave USB, na njem pa se bodo po želji prikazovali vseh vrst podatki o vozilu in vožnji. Na zaslonu se bodo v digitalni obliki prikazovala hitrost, število vrtljajev, delovna moč motorja, izkoristek razpoložljivega navora, podatek o pospeševanju, podatek o nagibu, povprečna in trenutna poraba goriva, povprečna hitrost, največja hitrost in napetost baterije. Na voljo so tudi podatki o tlaku v pnevmatikah, z ustrezno podporo navigacije pa vas bo vaš MP3 po potrebi kar sam vodil do najbližje bencinske črpalke ali pa morda picerije.

V vožnji

Da Piaggio MP3 spada med najstabilnejše in kar se tiče lege na cesti in zaviranja najzanesljivejše skuterje (in tudi motocikle), ni skrivnost. Z novimi zmogljivejšimi motorji je potencial za varno zabavanje na cesti še večji kot pri predhodniku. Ne, glede tega nihče izmed povabljenih novinarjev ni podal nikakršnih pripomb. Sem pa sam opazil, da je novi MP3 v primerjavi s tistimi prvimi modeli, ki smo jih testirali in vozili, na krmilu in v prednjem delu precej bolj lahkoten. Kot so povedali pri Piaggiu, vpetja in sistema sprednje preme niso posebej spreminjali, zato to večjo lahkotnost pripisujem večjim, zdaj 13-palčnim sprednjim kolesom (prej 12-palčna), ki so v primerjavi s prejšnjimi tudi lažja. Sicer je večja kolesa MP3 dobil že pred letošnjo prenovo, zato tisti, ki imate model novejši od letnika 2014, posebnih sprememb na tem področju verjetno ne bi zaznali. Skrajnih zmogljivosti skuterjev med vožnjo mimo pariških znamenitosti nam ni uspelo preizkusiti, a vsaj za hitrosti do slabih 100 kilometrov na uro lahko trdim, da sta oba, tako 350- kot tudi 500-kubični model, enako živahna kot klasični dvokolesni skuterji iz primerljivega prostorninskega razreda.

Pri Piaggiu so še posebej ponosni na izboljšave, ki so jih dosegli na področju kakovosti izdelave. Pri skuterjih, ki so bili namenjeni testnim vožnjam, je bilo sicer še mogoče najti kakšno zares drobno pomanjkljivost, kar pa je, kot so pojasnili pri Piaggiu, značilno zgolj za to prvo predserijo, medtem pa bodo tisti, ki bodo zapeljali v salone, brezhibni.

Za konec še o ceni

Da MP3 ni ravno poceni, je znano, a tudi po prenovi razlik v cenah na večini trgov, teh pa je kar 46, ne smemo pričakovati. Vseeno ne smemo pozabiti, kdo so po večini kupci teh skuterjev, in ti seveda imajo denar. Za slovenske razmere je morda še nekoliko težje dosegljiv, vendar lahko mirno zapišem, da je MP3 v veliki meri sposoben prevzeti vlogo drugega ali tretjega avtomobila. In poleg vsega omenjenega, vsaj mene osebno, MP3 prepriča tudi s kratkim stavkom enega od inženirjev, ki je sodeloval pri razvoju novega modela: »Tutti made in Italy.« In če kje, potem tam znajo narediti odličen skuter.

Cena

MP3 350              8.750,00 EUR

MP3 500 HPE      9.599,00 EUR

Prvi vtis
  • Videz

    Osvežen prednji del je po prenovi zadka v letu 2014, dodal piko na I. Sodobne linije lepo sovpadajo z obilico detajlov. Še zlasti pri modelu Bussiness. Pogrešamo pa nekaj bolj pestrih, predvsem bolj 'močnih' barv.

  • Motorji

    Oba motorja sta prepričljiva in živahna. Razlike med obema so manjše kot kadarkoli prej in zdi se, da se kupec odslej ne bo več odločal na podlagi kompromisov.

  • Udobje

    Pariške ceste so odličen poligon za preizkus vzmetenja in posledično udobja. Relativno kratki hodi vzmetenja ne delajo čudežev, a kar se tiče ergonomije in položaja voznika je MP3 odličen. K udobju pripomore tudi praktičnost.

  • Cena

    Tutti made in Italy. Podobno velja tudi za Lamborghini, Ferarri in MV Agusto. Tega sicer ne gre jemati dobesedno, a če to drži v vsaj 90 odstotkih, potem je vreden zahtevanega denarja. Če ceno primerjamo s številom koles, je enako 'drag' kot dvokolesna konkurenca.

Prva ocena

Pravo vrednost tak skuter pokaže šele takrat, ko postane del vsakdanjika. Od premiere v letu 2006 do danes, je MP3 napredoval na vseh področjih. Z izjemo cene in morebitnih osebnih zadržkov posameznikov, ne najdemo argumenta proti.

Podatki

Model: Piaggio MP3 350

Motor (zasnova): enovaljni, štiritaktni
Gibna prostornina (cm3): 330 ccm
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 22,5 kW /30,6 KM pri 8.500 vrt/min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 29 Nm pri 6.250 vrt/min
Prenos moči: avtomatska sklopka, variomat, jermen
Okvir: dvojna kletka iz jeklenih cevi
Zavore: spredaj 2x kolutna 258 mm, zadaj kolutna 240 mm, ABS, integriran zavorni pedal
Vzmetenje: spredaj elektrohidravlična prema, zadaj dva amortizerja
Gume: spredaj 110/70-13, zadaj 140/70-14
Višina sedeža od tal (mm): 790 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 12 litrov
Medosna razdalja (mm): 1.545 mm
Teža (kg): 240 kg (suha teža)
Prodaja:PVG d.o.o.

Model: Piaggio MP3 500 HPE Bussiness/Sport

Motor (zasnova): enovaljni štiritaktni
Gibna prostornina (cm3): 493 ccm
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 32,5 kW / 44,2 KM pri 7.750 vrt/min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 47,5 Nm pri 5.500 vrt/min
Prenos moči: avtomatska sklopka, variomat, jermen
Okvir: dvojna kletka iz jeklenih cevi
Zavore: spredaj 2x kolutna 258 mm, zadaj kolutna 240 mm, ABS, integriran zavorni peda
Vzmetenje: spredaj elektrohidravlična prema, zadaj dva amortizerja (oljni/plinski)
Gume: spredaj 110/70-13, zadaj 140/70-14
Višina sedeža od tal (mm): 790 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 12 litrov
Medosna razdalja (mm): 1.540 mm
Teža (kg): 260 kg (suha teža)
Prodaja:PVG d.o.o.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri