Vozili smo SWM RS 300 R in RS 500 R

17. 8. 2015
Deli

SWM je italijanska znamka, ki je svoj razcvet doživela v sedemdesetih in osemdesetih letih preteklega stoletja z uspehi v enduru, motokrosu in trialu na evropskih tleh.

Zdaj se vračajo kot reinkarnacija italijanske Husqvarne in ponujajo največ motocikla za svoj denar! Štiritaktni 300-kubični model RS 300 R stane vsega 6.240 evrov in 500-kubični mišičnjak le za stotaka več. Cenejšega težkega enduro motocikla, s katerim lahko vozite za hobi ali pa se odpravite tudi na tekme, preprosto ni!

Čeprav zadaj za to feniksovo zgodbo vstajenja znamke SWM iz pepela stoji kitajski kapital in gigant Shineray Group, so motocikli oblikovani, razviti in izdelani v Italiji, natančneje v Vareseju v sodobni tovarni, kjer so do leta 2013 nastajale Husqvarne. Ko je BMW vse skupaj prodal KTM-u, je tam čez noč brez dela ostalo precej ljudi, vodilni inženir Ampelio Macchi, ki je pripeljal kitajske vlagatelje, se je hitro dogovoril za odkup orodij in načrtov, nato pa so od Stefana Piererja, vodilnega moža KTM-a, odkupili še tovarno s sodobno montažno linijo vred.

Ni skrivnost, da sta oba modela za enduro pravzaprav posodobljena Husqvarnina enduro dirkalnika TE 310 in TE 510, nekoliko so spremenili plastiko, zamenjali nekaj komponent in na koncu sestavili motocikla, ki sta povsem kos zahtevam večine evropskih, avstralskih ali južnoameriških enduro voznikov (to so namreč glavni trgi za SWM). Za vzmetenje so poskrbeli pri japonski Kayabi, gre pa za polno nastavljivo vzmetenje, ki je prilagojeno za športno enduro vožnjo. Motor v obeh izvedbah ostaja skoraj enak kot pri italijanskih Husqvarnah. Torej gre za tekočinsko hlajen štiritaktni enovaljnik s štirimi ventili na valj, solidno delujočim vbrizgom goriva in 297,6 oziroma 501 kubičnim centimetrom delovne prostornine.

Na testni stezi za svetovno prvenstvo v italijanski Roveti smo preizkusili oba tekmovalna modela, ki sta bila predserijska in sta nam nekako dala vpogled v to, kaj lahko pričakujemo od omenjenih cenovno najugodnejših enduro motociklov na trgu.

Sprehod okoli petstotice, ki smo jo najprej zajahali, ni razkril šlamparije ali cenenosti, da pa gre za resen motocikel, je postalo jasno takoj, ko smo oželi ročico plina in se je RS 500 R nadzirano povzpel na zadnje kolo. Moči ima res ogromno, a bolj kot to nam je bilo všeč, da je moč podana lepo, zvezno, kot nalašč za enduro, kjer se največkrat ubadamo s slabim oprijemom. Brez težav smo ga vozili v tretji prestavi vzdolž celotne testne proge, kar je lep dokaz o prožnosti motorja. Za nekoliko manj izkušene voznike in vse, ki se ne čutijo tako suverene pri obvladovanju moči 500-kubičnega motorja, pa je kot nalašč RS 300 R. Moči ima dovolj tako za rekreativno kot tudi tekmovalno rabo, a s 350- ali 450- oziroma 500-kubičnimi motocikli se vendarle ne more kosati, ko govorimo o pospeških. A če tu v primerjavi z močnejšim bratom malce izgubi, na drugi strani pridobi pri izjemno lahkotni vodljivosti. V ovinek ali denimo v kanal, kot je bilo na testni stezi, se zapelje skoraj sam od sebe in lepo drži smer, medtem ko je za to početje na večjem motorju treba imeti več moči in znanja.

Veseli smo, da je na sceni novo oživljeno ime z bogato tekmovalno tradicijo. No, predvsem Primorci verjetno SWM poznate veliko bolje kot drugod po Sloveniji, a ob dejstvu, da bodo že jeseni pokazali povsem nov štiritaktni 250-kubični model in da bodo širili paleto še na 125-kubične motocikle, bomo o SWM v prihodnje še pogosto slišali. Nad distribucijo za naše kraje skrbi podjetje Zupin Moto Sport s 40-letno tradicijo v motošportu (tako v Nemčiji kot v Sloveniji), ki prek trgovca Motor Jet iz Maribora skrbi tako za dobavo kot nadomestne dele.

Peter Kavčič

Foto: Matia Negrini

Že v prodaji: SWM RS 300 R - 6240 EUR

Tehnični podatki: SWM RS 300/500 R

Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 297,6/501 cm3, vbrizg goriva Mikuni, električni zagon motorja.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: cevni, krom-molibden.

Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 240 mm.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice Kayaba 50 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Kayaba, 296 mm giba, ročično vpetje.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Višina sedeža od tal: 963 mm.

Posoda za gorivo: 7,2 l.

Medosna razdalja: 1.495 mm.

Teža brez goriva: 107/112 kg.

Prodaja: Motor Jet, d. o. o., Maribor

Cena: 6240/6340 EUR

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja