KTM 790 AdventurePrvi KTM Adventure za vsakogar

Veliko medijsko slavo je ob svetovni premieri novega KTM Adventure 790 požel model z oznako R, ki s svojim agresivnim videzom reli dirkalnika uresničuje mokre sanje ljubiteljev terenskih avantur. Ta, bolj civilni Adventure 790 brez čarobne črke R, pa je kar nekako ostal v senci. A po krivici!

Prvi KTM Adventure za vsakogar (foto: Martin Matula) Martin Matula
16. 7. 2019

To si upam trditi po tem, ko sem ga zapeljal po ovinkih jadranske magistrale in sem med vožnjo takoj pomislil na to, da tako lahkot- nega adventure motocikla srednje kategorije še nisem vozil. Ker si v osnovi večino sestavnih delov delita, niti ni presenečenje, da se na cesti tako lepo pelje. Je lahkoten, dobro vodljiv in zelo predvidljiv v svojih reakcijah, tudi ko ga dinamično poženeš skozi ovinke. Še vedno nisem povsem prepričan glede videza, saj je drzen dizajn tisti, ki se bo očitno moral malce udomačiti, kljub temu pa lahko rečem, da z uporabniškega vidika niso zgrešili. Visok pleksi, ki skupaj z vesoljsko oblikovano LED-lučjo služi kot zajetna protivetrna zaščita, bi edino lahko ponudil kakšno možnost nastavitve, a je žal vse skupaj fiksno.

A bolj kot med vožnjo nad 130 km/h na dolgih ravninah prepriča na ovinkih. Okvir, predvsem pa inovativni tank za gorivo, ki poskrbi, da je večina goriva nizko tam od kolen navzdol, ga delata izredno igrivega in enostavnega za vožnjo. Sedež (presenetljivo udoben) je nizek in oblikovan tako, da nihče ne bi smel imeti težav doseči tal z obema nogama, kar je marsikdaj pri številnih kar velik zadržek, da ne posežejo po adventure motociklih.

No, zdaj imate na voljo stroj, ki ima sedež od tal dvignjen na višini 850 oziroma 830 mm in je živahen, saj dvovaljnik s 95 'konji' poskrbi, da za širokim krmilom nikoli ni dolgčas. Tem pospeškom stoji ob boku najsodobnejša elektronika s štirimi programi delovanja motorja, nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa s senzorji nagiba ter cornering ABS serijsko. Ob tem, da gre v osnovi za okvir, ki je narejen za terensko rabo, in ob kolesih enduro dimenzij, torej spredaj 21 palcev in zadaj 18 palcev, se poleg na cesti odlično znajde tudi na makadamu. V resnici je ta model pripravljen, da vas odpelje kamorkoli po cesti in nato še naprej po makadamu.

Ko ga primerjamo z izvedbo R, ugotovimo, da je še največja razlika v vzmetenju, ki ima z 200 mm za 40 mm manj hoda in za 30 mm nižjo oddaljenost motorja od tal. Če niste ravno Marc Coma, vam bo tudi to vzmetenje dovolj dobro za občasne podvige na makadamu ali tudi kje v Afriki. Če vas moti nizki blatnik, si še vedno lahko omislite povišanega, kot je na modelu R.

Za ceno, ki v osnovi znaša malenkost nad 12 tisočaki, dobite zelo dober motocikel, ki je izredno vsestranski in predvsem polno naložen z zelo kakovostnimi sestavnimi deli in paketom elektronike ter TFT-zaslonom, ki bo vsako potovanje spremenil v varno izkušnjo.

Prvi vtis
  • Videz

    Vesoljski videz in kakovostne komponente ga delajo zelo posebnega.

  • Motorji

    Močan motor z veliko navora in z odličnim sistemom nadzora proti zdrsu zadnjega kolesa na cesti in na makadamu ponuja veliko užitka v vožnji.

  • Udobje

    Sedež je presenetljivo udoben, vetrne zaščite je veliko (edino pogrešamo nastavljivost vetrobrana), drža za krmilom pa pokončna in sproščena.

  • Cena

    Motocikel kot celostni paket upravičuje investicijo, to je odlična alternativa za vse, ki iščejo adventure motocikel z nizkim sedežem in ki ni prezahteven do uporabnika.

Prva ocena

Vožnja z njim po ovinkih je zelo zanimiva izkušnja, predvsem pa navduši, kako enostaven je za vožnjo. S tem je KTM ponudil velikemu trgu ženske populacije in vsem, ki vstopajo v segment adventure, zelo dober paket.

Podatki

Model: KTM 790 Adventure

Motor (zasnova): Dvovaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, vbrizg goriva, električni zagon motorja, 4 programi delovanja
Gibna prostornina (cm3): 799 cm3
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 70 kW/95 KM pri 8000 vrt./min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 88 Nm pri 6.600 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: cevni, jeklen
Zavore: spredaj koluta 320 mm, zadaj kolut 260 mm, cornering ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP 43, zadaj nastavljiv enojni blažilnik PDS, hod 200 milimetrov
Gume: 90/90-21, 150/70-18
Višina sedeža od tal (mm): 850 (830 opcijsko)
Prostornina posode za gorivo (l): 20
Medosna razdalja (mm): 1.509
Teža (kg): 189
Prodaja:AXLE, d.o.o. in SELES RS, d.o.o.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri