Vozili smo: LML Star

Če se vam zdi, da s kombinacijo nosilne slike in naslova ni vse v redu, potem se motite vi, ne mi. Vespa, ki jo vidite na sliki namreč ni Vespa.

Tovarna LML (Lohia Machinery Limited) je indijski proizvajalec motornih koles, ki se od leta 1978 poslužuje licenc priznanih proizvajalcev in s kopijami, ki so večinoma skoraj enake originalom uspešno smuka v svetu motorizma. V letu 1984 se je pričelo sodelovanje z italijanskim Piaggiom in marsikdo med nami se še vedno dobro spomni modela LML T5, ki je bil v bistvu kopija originalnega PX-a, le da je imel kvadratno luč in drugačne merilnike. In še danes se nekateri z njimi veselo vozijo naokoli tudi po naših cestah.

Zapriseženi Vespisti LML T5 niso nikoli zares sprejeli, a resnica je taka, da T5 ni bil prav nič slabši kot PX. Da je LML zaupanja vreden proizvajalec dokazuje tudi dejstvo, da je Piaggio tej tovarni zaupal tudi izdelavo klona svojega praktično še vedno 'aktualnega' modela ET4.

Pri podjetju LRS, trženje d.o.o., pa so se odločili, da slovenskim nostalgikom ponudijo model Star, ki je praktično enak zadnjim serijam originala. Ni to to, boste rekli. Ampak nimate prav. Zavedam se, da me bodo ljubitelji originala gledali postrani, a zaradi drobnih izboljšav si upam trditi, da je Star celo boljši. Zakaj?

Zato ker ima halogenski prednji žaromet, ker zna dvotaktnik sam pripravljati mešanico, ker je lahko tudi štiritaktnik, ker ima bolj pregleden merilnik hitrosti, ker ima tudi električni zaganjač, ker je v osnovi obut v Dunlopove ali Savine gume in ker je ob vsem tem še vedno isti kot original in kot tak ponuja enako izvrstne občutke.

Kar se tiče agregata je lahko dvotaktni ali štiritaktni, obakrat s prostornino 125 ali 150 kubičnih centimetrov. Ne glede na motorno izbiro boste s pomočjo katalizatorja okolje onesnaževali nekje v okviru norme Euro 3. Dvotaktnik je tak kot ga poznamo, za štiritaktnik pa velja omeniti, da je prisilno zračno hlajen in ima dva ventila z odmično gredjo v glavi motorja. V vožnji se izkaže kot prijazen in prožen, poleg tega pa enostavna zasnova obeta zanesljivost in tako lepo povezuje tradicijo in inovativnost.

Menjalnik je še vedno ročni štiristopenjski, pod levim bokom je še vedno rezervno kolo (poznate še kakšen skuter s serijskim rezervnim kolesom? ? ), sedež je dolg in udoben, na prednjem kolesu pa je kolutna zavora. Čudežev ta kolut ne zmore, a je občutek, da za vašo varnost skrbi kolut vendarle nekoliko pomirjujoč.

Med kar dvanjastimi različnimi barvami bo pravo zase našel tako pravi jekleni gozdar, kot tudi nežni George Michael, za doplačilo pa je možno tudi kombiniranje z izbiro barve sedeža. Na voljo je tudi dovolj dodatne opreme, prednji in zadnji prtljažnik, vetrobran, cevne zaščite bokov in prednjega blatnika in še kaj. Razveseljujoča je tudi informacija, da cena nobenega od naštetih kosov ni trimestna, po besedah Gašperja iz podjejta LMR pa enako velja tudi za rezervne dele.

Cena za popolnoma novo Ve. , pardon, novega LML-a je od 2.680, 00 EUR do 2.980, 00 EUR. Ob dejstvu, da zares lepega rabljenega originala skorajda ni mogoče dobiti, sploh pa ne za razumno ceno, in ob dejstvu, da ima novi LML dve leti garancije in da v bistvu sploh nima prave dirketne konkurence, dileme pravzaprav ni. Če vas tak skuter seveda zanima.

In prvi vtis? Lahko rečem, da me je kot ljubitelja originala, LML Star uspel prepričati. Celo toliko, da se zares veselim nekoliko daljše preizkušnje. Vem, da gre v predalček pod krmilom vsaj 8 Trojanskih krofov, vem, da bo do Portoroža pekla zadnja plat in vem, da me bo v mestu bolela leva roka. Ampak spet bom - mulc. Ne verjamem pa, da bom z enim litrom prevozil 60 kilometrov, kot pravijo pri LML-u.

Bom sporočil. Ciao. Ups, ? ? ? ? ? ? .

Matjaž Tomažič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja