Vozili smo: Yamaha MT-07 ali ko se čustva ujamejo z razumom - Vozili smo - Moto Magazin

Vozili smo: Yamaha MT-07 ali ko se čustva ujamejo z razumom

Na predstavitvi prenovljene MT-07 v okolici španske Malage nas je v času 'ledenega alarma' v Sloveniji pralo pri okoli osmih stopinjah Celzija. Zakaj motocikel, ki naj bi ga številni dnevno uporabljali za vožnjo v službo, nima ogrevanih ročic?

Vozili smo: Yamaha MT-07 ali ko se čustva ujamejo z razumom (foto: Yamaha) Yamaha
20. 3. 2018

Težko bi rekli, da je bilo s sedanjim MT-07 karkoli narobe: vozijo ga novopečeni motoristi, mlade in manj mlade motoristke in tudi kak izkušen bajker, ki je prerasel dneve grmenja in si je zaželel nov motor za pameten denar; pridno ga uporabljajo v avtošolah in podjetjih, ki ponujajo najem motociklov. Najbolj je zanimiv podatek, da naj bi kar 70 odstotkov lastnikov MT-07 uporabljalo za vsakodnevno vožnjo na delo (Angleži temu rečejo commuting), torej namesto avtomobila ali celo skuterja.

Temu se ne čudim: za krmilom se sedi v precej pokončnem položaju, v rokah pa se motocikel vede kot malo večji moped ali, da ne bomo žaljivi, kot supermoto. Le da se MT-07 prav nič ne brani daljšega izleta. Brez zadržkov lahko zapišem, da gre za dober koncept.

A Japonci želijo železo kovati, dokler je vroče, zato si je motocikel zaslužil osvežitev: glavna in očem tudi najbolj skrita novost je zdaj nekoliko bolj čvrsto vzmetenje. Paket glede na (cenovni) razred, v katerega spada, svoje delo opravlja zelo solidno – motocikel se pusti natančno voditi in na dobri cesti tudi pri višji hitrosti ohranja varno stabilnost. Se pa sprednje vilice pri zaviranju še vedno rade (malo preveč) potopijo, medtem ko vas bo zadnji blažilnik na kratkih grbinah v ta zadnjo sunil kot kak športni motor. Toda če ste imeli izkušnjo s prejšnjim MT-07, boste občutili spremembo na bolje.

Spogledovanje z MT-09

Potem so tu še novi plastični deli okrog posode za gorivo in nova sprednja luč, s čimer se 07 spogleduje z videzom zmogljivejšega modela MT-09. Nekoliko je spremenjen tudi položaj motorista, pri čemer bi se obregnil le ob širino oziroma obliko krmila – tisti s 180 centimetri višine ali več razmislite o krmilu, ki vam bo omogočal naravni, pokončni položaj komolcev. Serijsko je pač takšno, da ustreza tudi damici. In prav to, da Yamaha ustreza motoristom vseh spolov in mer, je dober recept, da se bo zelo verjetno dobro prodajala še naprej. Na voljo bo v treh barvah: modri, črni in 'nočno fluorescentni', kot pravijo takšni s kričeče rumeno-zelenimi kolesi.

Kajne, kako je motociklizem lahko preprost? V razmerah, kot smo jih imeli na preizkusu, sem bolj kot moč, motorne programe, nadzor proti zdrsu in podobne novotarije pogrešal ogrevane ročice. Ampak, saj vem, tudi konkurenca jih v tem cenovnem razredu nima.

Cena: v Sloveniji bo za prenovljeno MT-07 treba odšteti 6.790 evrov.

Prvi vtis
  • Videz

    Pred nami je živ dokaz, da je preprostost lahko videti dobro in niti ne ceneno. V redu, na Yamahci ne boste občudovali detajlov, kot jih ima MV Agusta, a kupec takšnega motocikla jih niti ne bo pogrešal. Sicer pa: nadomestni deli delajo čudeže.

  • Motorji

    Živahnejši, kot bi pričakovali ob prebiranju tehničnih podatkov. Tresljaji so znosni, menjalnik je mehak in kar natančen, ni pa dirkaško hiter. Zvok zakonsko zadušen.

  • Udobje

    Višjerasli si bodo z občutkom Krpana na kobilici želeli širšega krmila, kar pa ne pomeni, da se z ženinim MT-07 ne bo zapeljal dedec (ko bo njegov FJR na servisu, na primer). Lahko bi rekli, da mere ustrezajo široki paleti šoferjev. Vetrne zaščite pač ni, sedež je bolj trde sorte.

  • Cena

    V tem cenovnem območju prav veliko konkurence ni: Hondin NC 750 je malo dražji (a ima komaj slabih 55 'konjev'), Kawasaki Z650 s 68 'konji' je nekaj stotakov cenejši, s Suzukijem SV650 sta tako po ceni kot moči skoraj izenačena. Zdaj se morate odločiti le še, kateri značaj vam najbolj ustreza.

Prva ocena

Zdaj boste pa rekli: kako lahko dobi tale igriva Yamahca enako oceno kot 200-'konjski' Kawasaki? Recimo, da gre za cenovno, velikostno in zmogljivostno zelo primerno umeščen motocikel. S tega stališča bi si zaslužil tudi petico, ampak tako hud pa vseeno ni.

Podatki

Model: Yamaha MT-07

Motor (zasnova): dvovaljni vrstni, tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj, kompresijsko razmerje 11,5:1, elektronski vbrizg goriva
Gibna prostornina (cm3): 689
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 55 kW (74,5 KM) pri 9.000/min (mogoča različica s 35 kW)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 68 Nm pri 6.500/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj dva koluta Ø 282 mm, zadaj kolut Ø 245 mm
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, 130 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 130 mm giba
Gume: 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Višina sedeža od tal (mm): 805 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 14
Medosna razdalja (mm): 1.400 mm
Teža (kg): 182 (s tekočinami)
Prodaja:Delta Team d.o.o.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri