Vozili smo: Yamaha MT09 SP - Vozili smo - Moto Magazin

Vozili smo: Yamaha MT09 SP

Yamahina ustvarjalna energija na temni strani Japonske ne miruje. Če je \'Dark side of Japan\' marketinški slogan, pod zastavo katerega je zbrana družina MT, je njen novi član model MT-09 SP. Ostrejša kot sestra MT-09 je pripravljena na kljubovanje \'temni strani\', predvsem pa vozniku izvablja nasmešek na obraz. Zakaj? Berite naprej.

Vozili smo: Yamaha MT09 SP (foto: Alessio Barbanti) Alessio Barbanti
19. 6. 2018

Južna Portugalska, januar. Mestece Faro je z letališčem izrazito turistična destinacija, kamor zunaj sezone po svoj kos zimskega sonca, zrelih pomaranč in cvetoče sivke prihajajo evropski severnjaki. Upokojenci, golfisti, študenti. Tudi motoristi. V Švici je menda dva metra snega, jug Evrope pa se na začetku leta koplje v soncu in temperaturah blizu 20 stopinj. Idealno za predstavitev nove Yamahe MT 09-SP, modela, ki spada v Yamahino družino 'hyper nakedov', slečenih motociklov, kamor se uvršča celotna modelna pahljača, od modela MT-125 prek modelov MT-03, MT-07, MT-09 do MT-10 in MT-10 SP.

Trend mehanskih nudistov

Slečeni motocikli so pri Yamahi leta 2017 predstavljali skoraj polovico prodanih motociklov (48 %, kar je 5 % več kot leta 2016), daleč pred motocikli športno-turističnega (22 %) in športnega segmenta (12 %). Trend in številke so torej jasne – slečeni motocikli so vse bolj priljubljeni. Porast prodaje od leta 2013, ko je bil predstavljen model MT 09, Japonci beležijo tudi pri modelni paleti MT; najbolj je kupce navdušila MT 07, takoj za njo pa je MT 09, ki je v vseh teh letih našla 37.810 kupcev. Zdaj bo k rasti prodajnih številk prispevala svoj delež še nova MT-09 SP.

Nadgradnja

Velja, da je model SP nadgradnja osnovnega modela, in tako je tudi pri MT-09 SP. Razlika je predvsem pri vzmetenju: SP ima popolnoma nastavljivo zadnje Öhlinsovo vzmetenje (ta se lahko nastavlja na levi strani ob stopalki za sopotnika) ter sprednje nastavljive vilice znamke Kayaba. Kayabin izbor pomeni, da je cena motocikla še sprejemljiva. Obarvan je v Yamahine dirkaške barve, s tem spominja na model R1M, informacije na armaturni plošči so izpisane v belem na črni podlagi. Ta je v družinski maniri sicer precej majhna, a z vsemi informacijami. Vse to so elementi, ki so se od leta 2013, ko je bila predstavljena prva 'nula devetka', ob odličnem 847-kubičnem trivaljniku s tremi programi delovanja ter prestavljanju navzgor brez uporabe sklopke izkazali kot potrebna nadgradnja.

Okušanje

Ceste na jugu Portugalske so precej grbinaste, asfaltna podlaga se spreminja od hudo zlizane in luknjaste do takšne, ki zagotavlja odličen oprijem. Preden krenemo na testni krog, dolg skoraj 300 kilometrov, nas Yamahini fantje opozorijo na potepuške pse ob cesti, ki utegnejo povzročati težave. Resno? Ceste v okolici Almodovarja so zapeljivo zavite, določeni odseki se pnejo v hribe, zopet drugi so podobni kakšni (asfaltni) bob stezi s hitrimi izmenjavami smeri. 'Espejka' je bila kos cesti, moči je ravno dovolj, da voznik na izhodu iz zavoja ožame plin do konca, sprednje kolo pa ne sili v zrak. 'Kvikšifter' je pri pospeševanju iz zavojev odličen in zelo uporaben, zagotovo pa se izkaže vzmetenje. Prijetno grlen zvok trivaljnika je mogoče še okrepiti z Akrapovičevim izpuhom, ki je tako kot množica dodatne opreme, zaradi katere je motocikel še bolj strupen. Za izzivanje temne strani meseca.

Prvi vtis
  • Videz

    Ostre in agresivne loinije z dodatkom elegance, ki jo prinese vzmetenje znamke Öhlins

  • Motorji

    Dovolj moči za zelo adrenalinske užitke. Najbolj navduši navor in zvok

  • Udobje

    Pri višjih hitrostih se stopnja udobja zmanjša, navduši s športno vodljivostjo

  • Cena

    Vrhunsko vzmetenje poviša ceno, ki ostaja znotraj razumnih meja

Prva ocena

Veliko športnih užitkov, karakterja in zanesljivosti v vožnji gre na račun izboljšanega vzmetenja

Podatki

Model: Yamaha MT09 SP

Motor (zasnova): trivaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 847 cm3
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 84,6 kW (115 KM) pri 10.000 vrt./min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 83 Nm pri 7.600 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Zavore: spredaj koluta 298 mm, zadaj kolut 245 mm, ABS
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice, zadaj centralni blažilnik
Gume: 120/70-17, 180/55-17
Višina sedeža od tal (mm): 820 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 14 l
Medosna razdalja (mm): 1.440 mm
Teža (kg): 193 kg
Prodaja:Delta Team Krško

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri