AKTUALNO: AMZS-jev test letnih gum

27. 3. 2016
Deli

Marec je čas, ko na svojih gumah lahko zimske nadomestimo z letnimi, če nam vremenske razmere to seveda dopuščajo. V primeru zimskih razmer morajo namreč avtomobili tudi po 15. marcu biti pripravljeni na zimo. O zahtevah glede opreme se prepričajte tudi v primeru, ko se z avtomobilom odpeljete na tuje. V severni Italiji, denimo, morate zimske gume ali letne gume in verige na avtomobilu imeti vse do 15. aprila.

Ob nakupu novih letnih gum se marsikdo vpraša, katere naj izbere in ali se naj pri tem ozira le na ceno. Pri AMZS-ju so v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, kot so nemški ADAC, avstrijski OAMTC in švicarski TCS, prav zato tudi letos opravili test letnih gum z merami 185/65 R 15 H in 225/45 R 17 Y, ki so na avtomobilih precej pogoste. S prvimi so namreč največkrat opremljeni majhni avtomobili in nekateri avtomobili spodnjega srednjega razreda, druge pa se največkrat znajdejo na avtomobilih srednjega razreda.

Velikost 185/65 R 15 H

Na testu je bilo preskušenih 16 gum velikosti 185/65 R 15 hitrostnega razreda H (do 210 km/h) z oznako najmanj C za oprijem na mokrem, ki so test prestale na Renaultu Cliu. Sedem jih je dobilo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, šest jih je bilo zadovoljivih oziroma priporočljivih, ena je bila pomanjkljiva oziroma priporočljiva z omejitvami, eno pa so ocenili kot slabo in njena uporaba ni priporočljiva.

Oceno dobro za uravnotežene lastnosti so prejele Vredesteinova, Continentalova, Dunlopova, Goodyearjeva, Hankookova, Nokianova in Kumhova guma. Continentalova je bila najboljša na suhi cesti, Vredesteinova na mokri, Dunlopova pa je izstopala na suhi cesti in z majhno porabo goriva. Goodyearjeva je bila druga najboljša guma na mokri podlagi.

Večina gum z oceno zadovoljivo je bila nekoliko slabša na mokri podlagi, z izjemo Savine gume, ki je za najboljšimi zaostala zaradi slabših lastnosti na suhi cesti, na mokri pa je bila enakovredna najboljšim gumam. Nankangova guma je pokazala, da oznakam ne gre vedno verjeti, saj kljub imenu Green-Sport Eco-2+ ni bila ne zelena ne ekološka, še slabša pa je bila guma GT Radial.

Velikost 225/45 R 17 Y

Med 16 gumami velikosti 225/45 R 17 hitrostnega razreda Y (do 300 km/h) z oznako najmanj C za oprijem na mokrem, so štiri dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, 11 jih je bilo zadovoljivih oziroma priporočljivih, ena pa je bila pomanjkljiva oziroma priporočljiva z omejitvami.

Zelo uravnotežene gume na visoki kakovostni ravni so bile Continentalova, Esa-Tecarjeva, Pirellijeva in Vredesteinova. Med 11 zadovoljivimi gumami se jih je devet izkazalo za slabše na mokri podlagi , le Uniroyalova je bila slabša na suhi cesti. Michelinova guma je utrpela povečano obrabo. Edina guma z oceno pomanjkljivo je bila Maxxisova, ki je zaostala predvsem z vodljivostjo na mokri podlagi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja