Da ne bo vroče

5. 8. 2009
Deli

Še pred nekaj leti so bile klimatske naprave domena dražjih vozil višjih avtomobilskih razredov, danes pa je mehanska naprava, ki nam ob visokih zunanjih temperaturah pomaga pri doseganju znosnejših temperatur v potniškem prostoru, že precej bolj dosegljiva.

Pri nakupu avtomobila (lahko je nov ali rabljen) vam svetujemo, da se odločite tudi za klimatsko napravo. Tak avtomobil boste pozneje precej lažje prodali, klimatska naprava pa vam bo tudi močno olajšala vožnjo.

Ročna in samodejna

Večina avtomobilov ima klimatsko napravo vgrajeno že serijsko, izjeme so le cenejši avtomobili z vstopnimi opremami. Ročne klimatske naprave načeloma ne omogočajo natančne nastavitve temperature, ampak z vrtenjem stikala izbiramo med hlajenjem in ogrevanjem (modra in rdeča barva), pri tem pa potrebujemo nekaj prakse in občutka za pravilno nastavitev temperature.

Pravilno temperaturo je mogoče lažje nastaviti pri praviloma dražjih samodejnih klimatskih napravah, pri katerih vtipkamo želeno temperaturo, in avtomobil jo vzdržuje. Pri mehanskih klimatskih napravah moramo poleg jakosti hlajenja nastaviti še moč ventilatorja, kar lahko naredimo tudi pri samodejni izvedbi, a tam lahko tudi vse prepustimo elektroniki. Le preprosto določimo temperaturo in elektronika opravi preostalo.

Pravilna temperatura

Velja prepričanje, da je klimatska naprava zelo škodljiva, kar vam bodo verjetno zagotovili vsi, ki so se zaradi uporabe tega pripomočka že prehladili ali resneje zboleli. Pa ni povsem tako. Pri klimatski napravi je zelo pomembna njena uporaba. Tok pihanja usmerite proti šipam in v tla, ne pa neposredno v obraz, v vrat ali katere druge dele telesa. Klimatska naprava naj ohlaja zrak v vozilu, zato s pomičnimi režami zrak usmerjajte proč od sebe.

Zelo pomembno je tudi, da pri uporabi ne pretiravate: razlika med zunanjo in notranjo temperaturo naj bo med dvema in tremi stopinjami (priporočilo proizvajalcev), nikakor pa ne več kot sedem stopinj Celzija. Tako se boste izognili šokom, ki jim je podvrženo telo ob prestopu iz hladnega avtomobila na zunanjo vročino. Ravno zaradi lažjega nastavljanja optimalne temperature je precej lažje upravljati samodejno klimatsko napravo, ki ima tudi funkcijo 'auto'. Ta samodejno usmerja zrak in prilagaja zmogljivost ventilatorja.

Dodatni razlogi za

Notranjost avtomobila se na razbeljenem asfaltu hitro segreje do nevzdržnih vrednosti. Pri vozilu brez klimatske naprave bi trajalo ohlajevanje notranjosti (gre za znižanje temperature s približno 50 na 25 stopinj Celzija) precej dlje kot pri vozilu s klimo. Za klimatsko napravo vam bodo tako hvaležni tudi sopotniki, ki jim bo prevoz veliko bolj znosen kot v vozilu brez klime in z odprtimi šipami.

Omenimo še, da je voznik precej bolj pozoren na vožnjo, če je temperatura v notranjosti primernejša kot pa grozno visoka. Pri klimatski napravi je treba le paziti na pravilno uporabo in vzdrževanje in zdravje ne bi smelo biti ogroženo.

www.svetovalnica.net