Elastično, korektno!; bi kupili rabljeno Opel Zafiro druge generacije (B; 2005-2014)?

Ko je Opel tik pred koncem prejšnjega tisočletja predstavil prvo generacijo modela Zafira, se marsikdo ni nadejal tako velikega uspeha.

Družinski kompaktni enoprostorec se lahko kot rabljen avtomobil z marsikaterega vidika izkaže kot zadetek v polno. Praktičnost, variabilnost in prilagodljivost so gotovo največje odlike tovrstnih avtomobilov, kot rabljeni pa so še zlasti Opel Zafire zanimive tudi zaradi relativno nizke cene.


A vseeno bi, preden se osredotočimo na drugo generacijo Zafire, povedali nekaj besed o prvi, torej tisti, ki je luč sveta ugledala v letu 1999. Z Zafiro A je Opel vstopil v razred kompaktnih enoprostorcev in s takrat v tem segmentu precej drzno zasnovo in rešitvami nadigral praktično vso konkurenco. Zafira je bila lahko tudi sedemsedežnik, pri čemer se je zadnja vrsta sedežev elegantno pospravila v dno prtljažnika. Model OPC je veljal za najhitrejši enoprostorec, zaželeli pa so si ga tudi pri japonskem Subaruju. Drži, na Japonskem se je Opel Zafira prodajala kot Subaru Traviq, ime tega vozila pa naj bi ponazarjalo dve izmed ključnih lastnosti tega avtomobila – potovanje in hitrost (angl. Travel in quick).


Izredne prodajne uspehe Zafire so želeli pri Oplu še oplemenititi ter v letu 2005 na trg poslali drugo generacijo Zafire. Nova Zafira je bila resnično še veliko boljši avtomobil, a smola je hotela, da je VW v letu 2003 predstavil model Touran, na njegov račun pa je tržni delež tega avtomobila do leta 2010 močno padel. Čeprav je bila Zafira na neki način žrtev 'ljudskega' koncerna, pa je vse do konca proizvodnje ostala solidno motoriziran in spodobno opremljen avtomobil za zelo razumno ceno. Razvoj in dodelave tega modela so se ustavili v letu 2011, ko je bila predstavljena tretja generacija, so pa drugo generacijo vzporedno s tretjo izdelovali vse do leta 2014.


Tisti, ki jim Oplova prostorska in ergonomska filozofija ni tuja, bodo v Zafiri hitro prepoznali model Astra H, s katero si Zafira poleg mehanike deli tudi platformo. V vseh pogledih gre torej za solidno motoriziran in komfortno nastrojen avtomobil. Zafira vam ne more biti niti preveč všeč niti preveč neprivlačna. Povsem nevpadljiv, a na drugi strani, tudi po zaslugi prijaznih cen, zelo vpadljiv avtomobil.


Če se že odločate za rabljeno Zafiro, vam lahko zaupamo, da kakšnih velikih težav ne boste imeli. Tisti, ki prisegate na avtomatski menjalnik, boste verjetno nekoliko razočarani, vendar ne zato, ker bi bila Oplova (oziroma GM-ova) avtomatika slaba, ampak zato, ker gre za popolno klasiko. Vse deluje zelo uglajeno in je tudi zelo trajno, vendar se ob vsem tem zadeva obnaša prav 'ameriško' počasi, če ne že celo malo leno. Ne vem, morda v tovarni niso izbrali najboljše kombinacije motorja in menjalnika, a celoten vtis je, v primerjavi s hitrimi in odzivnimi dvosklopčnimi menjalniki nekoliko skromen, čeprav vse deluje kot mora.


Napak je precej, a niso prav nič posebnega. Ne zgodi se redko, da je treba zamenjati dvomasne vztrajnike, a to velja predvsem za avtomobile, izdelane do leta 2007. Večji dizli se srečujejo z okvarami ventilov EGR, pogosto je treba menjati grelne svečke, filter DPF pa se, kadar večino voženj opravite po mestu, zelo pogosto zamaši. Tovrstna popravila na pooblaščenih servisih niso poceni, a tehniko tako starih avtomobilov so že osvojili vsi boljši mehaniki, zato pretiranih stroškov z vzdrževanjem tega avtomobila ne bo. Zelo pomembno je, da pri modelu z 1,9-litrskim dizelskim motorjem poskrbite za pravočasno menjavo jermenov in vodne črpalke, saj je precej primerov, ko je zaradi napake na vodni črpalki celoten motor odšel k hudiču. Pri tem motorju so pogoste tudi napake na sesalnem kolektorju, ki ga je treba ali zamenjati ali pa vsaj bolj pogosto čistiti. Kljub temu pa marsikdo meni, da je večji dizel zaradi zmogljivosti boljša izbira kot manjši, 1,7-litrski motor.


Pri nakupu bodite pozorni tudi na delovanje krmilnega in zavornega sistema. Napake so sicer zelo redke, so pa neprijetne in za popravilo tudi drage, še zlasti pa je tu težava v tem, da se vam zaradi tega prav rad zameri celoten avtomobil. Računajte tudi na to, da se bo morda pokvarilo stikalo zadnjih vrat, zaradi česar se pojavijo težave z ogrevanjem stekla in zadnjega brisalca, tudi alternatorji so pri približno 200 tisoč kilometrih potrebni obnove. Če izbirate avtomatski menjalnik, bodite pozorni na stanje enote za hlajenje, saj zaradi puščanja in vdora vode v hladilni sistem za olje menjalnika lahko pride do okvare, zaradi katere vas bo bolela glava. Joj, še to – marsikatera Opel Zafira se naokrog vozi brez rezervnega kolesa. Razlog tiči v tem, da jo je precej enostavno ukrasti, kar so ugotovili tudi tisti, ki jim radi rečemo nepridipravi.


Druga generacija Zafire pod črto predstavlja avtomobil, s katerim je Opel naredil velik korak naprej na področju kakovosti izdelave in materialov. Še zlasti pa veseli to, da so s tem avtomobilom pri Oplu rešili tudi eno od svojih največjih težav – rjavenje karoserije. Dobrih novic o tem avtomobilu je torej dovolj, ponudba je velika, cene pa zelo sprejemljive.

besedilo: Matjaž Tomažič · foto: Opel

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"