Rabljeni avtomobili: Fiat 500 (2007 -)

Resnično težko je najti avtomobil, ki je všeč vsem. Fiat 500 pa ni samo všečen mali avto, je eden redkih, ki so ga razprodali, še preden so ga sploh naredili.

Temu malčku je bil uspeh že na samem začetku položen v zibelko in Fiat z razvojem ter predstavitvijo ni veliko tvegal. Najprej je nekoliko manj uspešno, a vseeno zadovoljivo v srca nostalgije željnih kupcev vstopil VW s svojim Beetlom, kmalu za njim pa precej bolj uspešno tudi BMW s svojim Minijem. Ker to pravzaprav nista poceni avtomobila, je Fiat videl priložnost v cenovno nekoliko ugodnejšem, z vidika nostalgije in števila potencialnih kupcev pa veliko primernejšim modelom. Reinkarnacija nekdanjega Fiata 500 se je na trgu pojavila natanko 50 let po njegovi predstavitvi, sprva predvidena letna količina približno 60 tisoč vozil pa je bila razprodana v treh tednih. V tem času je tovarna prejela kar 200 tisoč novih naročil, šele po nekaj manj kot letu pa je začetna evforija kupcev popustila do te mere, da je Fiat uspel svojega malčka v razumnem roku dobaviti kupcem. Dobra štiri leta po predstavitvi je bil izdelan milijonti primerek, Fiat 500 pa je s tem, ko je prehitel sestro Pando, postal najbolj prodajan evropski mali avto.

Fiat 500 smo zelo dobro sprejeli tudi Slovenci in Slovenke. Najprej seveda zato, ker radi sledimo trendom, nekoliko pa tudi zato, ker smo, kar se tiče naše motorizacije ljudstva v povojnem času, tesno povezani z znamko Fiat. Nekateri mu radi rečejo Fičo, čeprav z njimi v resnici nima prav nič skupnega. Prav tako nima nič skupnega s svojim predhodnikom. Prvega so kupovali preprosti, skorajda siromašni ljudje, novega kupujejo tudi taki, ki imajo dnevno na sebi oblačila in nakit, ki cenovno dosega četrtino ali polovico cene tega avtomobilčka. Sicer niti ni pomembno, ali so med nami taki, ki naše avtomobilske zgodovine ne poznajo tako natančno, pomembno je to, da Fiat 500 hitro osvaja in priraste k srcu, vanj pa se zaljubijo tudi tisti, ki sploh ne vedo, da je stari Fiat 500 sploh kdaj obstajal.

Kot malček je Fiat 500 tipičen, vendar vseeno boljši predstavnik svojega razreda. S svojimi slabimi in dobrimi lastnostmi. Med prve zagotovo sodi prostornost, za dva je prostora sicer dovolj, s tremi še nekako gre, štirje odrasli pa na daljših vožnjah v njem ne bodo prav srečni. Nekoliko zoprno je tudi dostopati do zadnje klopi. Večine lastnikov in lastnic to načeloma ne prizadene, a med njimi so tudi mlade mamice, ki jim med privezovanjem otrok v otroške sedeže rada uide kakšna sočna. Prevladajo seveda tiste dobre lastnosti tega Fiata. Dobro drži ceno, je solidno izdelan, glede aktivne in pasivne varnosti je zelo soliden, lahko je bogato opremljen, je okreten, podoben izvirniku in ima dobro ter zanesljivo pogonsko tehniko.

Brez zapletov seveda ne gre, so pa težave, ki pestijo tega malčka tipično – fiatovske. Nič groznega in resno motečega, torej. Nekaterim voznikom med prestavljanjem občasno zaškrta, zavore rade zacvilijo, tu in tam se prižigajo različne kontrolne lučke, zagode jo kakšno vratno tesnilo, odpove elektronski ojačevalec za lažje vrtenje volana, zbledijo prednji žarometi, skozi pokrov ekspanzijske posode pa se je vsaj pri začetnih modelih rad izgubil kakšen deciliter hladilne tekočine. Večino teh in še nekaj drugih motenj je Fiat elegantno rešil z vpoklici, tegobe, povezane z elektroniko, pa so pogosto rešljive že z reprogramiranjem računalniških enot vozila. Da lastnik modela 500 nikoli ne pozabi, da vozi Fiata, pa so italijanski inženirji nekaj skrbi in nege prepustili tudi njemu. Motorji veljajo za dovolj zmogljive, zanesljive in skromne pri porabi. Še posebno prepričljivi so dizelski motorji, manj zadovoljni pa bodo tisti, ki si želijo imeti avtomatski menjalnik.

V sedmih letih so se osnovnemu 'činkvečentu' pridružile še kabrioletska različica ter štirivratna kombilimuzina v dveh dolžinah. V Fiatu pravijo, da je karoserijskih različic, pogonskih sklopov, barvnih odtenkov, tipov notranjih oblog ter zunanjih okrasnih tematskih nalepk dovolj, da lahko izdelajo kar pol milijona različnih kombinacij tega modela. Na voljo je tudi malo morje posebnih in zmogljivih izvedenk. Med njimi so Abarth, Barbie, Competizione, Tributo to Ferrari, Tributo to Maseratti in še cela vrsta drugih, ki tako ali drugače zaigrajo na čustva mladih in starih. Poleg vsaj teoretične serijske unikatnosti, privlačnih linij in splošnega dobrega vtisa pa obstajata vsaj še dva razloga za nakup rabljenega Fiata 500. V nasprotju z večino drugih modelov iz te tovarne zelo dobro ohranja vrednost, ob dejstvu, da so predhodnika brez večjih sprememb izdelovali kar 28 let, pa ne gre dvomiti, da tudi aktualni Fiat 500 ne bi bil še dolgo privlačen in nekoč med ljubitelji klasikov priljubljen avtomobil.

Besedilo: Tomažič Matjaž, foto: tovarna/arhiv AM

Pregled najpogostejših modelov (tehnični podatki)

FIAT 500 (2007) trivratna kombilimuzina

mere (dolžina/širina/višina/teža) 3.546 mm/1.627 mm/1.488 mm/950‒1080 kg

motor gorivo/valji/prostornina cm³ moč kW (KM)/navor Nm

1.2 8V bencin/4/1.242 51(70)/102

1.4 16V bencin/4/1.368 74(101)/131

0.9 TwinAir Turbo bencin/2/875 63(85)/145

1.3 Multijet dizel/4/1.248/ 55 (75)/145

1.4 Abarth Turbo bencin/4/1368 99 (135)/180

1.3 Multijet II dizel/4/1.248/ 70 (95)/200

Seznam pogostih okvar in napak Seznam pogostih okvar in napak FIAT 500 (2007)

vrsta okvare / modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi

prižiganje kontrolnih lučk / vsi modeli

obraba delov podvozja / vsi modeli

kondenz v prednjih žarometih / vsi modeli

puščanje hladilne tekočine / modeli prvih serij

Primerjava cen originalnih in neoriginalnih rezervnih delov (v €) FIAT 500

vrsta nadomestnega dela / originalni deli / neoriginalni deli

zobati jermen (grt) 54,72 / 76,57

vodna črpalka 59,17 / 43,92

blažilniki spredaj 92,34 / 87,84

sklopka (grt) 231,92 / 163,48

prednje zavorne obloge 76,85 / 78,08

žaromet prednji 138,38 / 136,64

oljni filter 10,43 / 10,37

zračni filter 18,92 / 20,74

filter klime 25,21 / 15,86

cena servisne ure 43,92 / 24,40

Cene so informativne in vključujejo DDV (22 %).

Priporočamo:

- bencinski motor 1.4 16V

- dizelski motor 1.3 Multijet

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja