Rabljeni avtomobili: VW Golf V (2003 do 2009)

Peti generaciji globalno enega najbolj priljubljenih avtomobilov je bila zadana težka naloga – povrniti že skoraj kultni ugled, ki si ga je Golf pridobil s svojo prvo in drugo generacijo in v primerjavi s tekmeci tega deloma izgubil s tretjo, predvsem pa četrto generacijo. Saj ne da to niso bili dobri avtomobili, a lastniki Golfov so se pri omenjenih modelih prvič srečali z napakami in okvarami, ki kažejo na slabšo raven kakovosti.

Golf V je izdelan na koncernski platformi A5, kar pomeni, da ima tesne sorodstvene vezi z modeli Eos, Passat, Touran, Scirocco ter seveda tudi Audijem A3 in TT. Da je bilo mogoče ohraniti ceno, ki so jo kupci še pripravljeni plačati za Golfa, je bilo treba skleniti kar nekaj kompromisov. Materiali v notranjosti so sicer kakovostni, a v primerjavi s tekmeci v času izdelave niso pomembno odstopali. Tudi sicer kakovost izdelave ne dosega ravni hišnega tekmeca Audija A3, a Golfova kakovost se je v primerjavi s konkurenco skorajda vedno pokazala šele z leti. Več denarja kot splošnemu vtisu je VW pri proizvodnji Golfa V namenil odpravi napak, s katerimi se je srečeval pri četrti generaciji. Dejstvo je, da je izdelava vsakega Golfa V trajala skoraj 50 ur (skoraj pol več kot potrebuje Mercedes za svoj model C), zaradi česar je bila izdelava dražja in dobiček manjši. To za tovarno dolgoročno ni pomenilo težave, saj je Golf V izpolnil svoje poslanstvo in kupce znova prepričal, da v tem razredu težko najdemo boljši avto.

S platformo, na kateri so izdelovali Golfa V, so na ceste zapeljali tudi številni drugi Volkswagni, zaradi katerih je bila ponudba karoserijskih različic Golfa nekoliko drugačna, kot smo je bili vajeni v preteklosti. Namesto kabrioleta s platneno streho je prišel Eos, pridružil pa se mu je tudi nekoliko povišani Golf Plus. Limuzinska različica se je spet imenovala Jetta, seveda niso pozabili tudi na priljubljeni karavanski model.

Zaradi nastopa na globalnem trgu je motorna ponudba tega modela izjemno široka, še posebno velja omeniti prihod 1,4-litrskih turbobencinarjev, dvolitrskih TDI-jev in seveda razcvet dvosklopčnih menjalnikov DSG. S šestvaljnim modelom R32 si je Golf ponovno utrl pot tudi v vrh razreda športnih kompaktov. Vloga pete generacije je za razvoj in prihodnost Golfa torej veliko pomembnejša, kot se zdi na prvi pogled.

Kljub vsej pozornosti tudi ta model ni bil povsem brez napak. Večina jih je bila k sreči omejena le na prve modele, izdelane do poletja 2004, velik del teh pa je bil odpravljen v okviru garancij in vpoklicev. Karoserijskih napak skoraj ni bilo, pa tudi v notranjosti so znamenja obrabe minimalna. V nekaterih primerih prihaja do kondenzacije prednjih žarometov, posledično pa ti matirajo in izgubijo del prosojnosti, občasno je odstopila kakšna okrasna ali tesnilna letev, redko se prižge kakšna kontrolna lučka, kar pa se najpogosteje odpravi s preprogramiranjem elektronike.

Napake na motorju, pogonskem sklopu in celotnem ustroju vozila so redke. Pri motorjih TDI je bilo zabeleženih nekaj težav s turbinami, dvolitrski TDI (PD), izdelan do avgusta 2005, se je denimo srečeval z odpovedovanjem injektorjev goriva ter pokanjem glave motorja, večina teh napak pa je bila odpravljena v okviru garancij. Modeli z veliko prevoženimi kilometri se srečujejo z okvarami dvomasnega vztrajnika, lastniki pa poročajo tudi o neenakomerni obrabi prednjih pnevmatik ter pojavu hrupa z zadnjih pnevmatik.

Ponudba rabljenih modelov z znano servisno zgodovino in slovenskim poreklom je pri nas velika, posledično pa je sprejemljiva tudi cena. Nakupa vreden primerek lahko najdete za dobre štiri tisočake, za dodatna dva tisočaka več pa si lahko izberete skoraj neoporečen model z bogato opremo v skoraj vseh karoserijskih različicah. Če ste v dilemi glede izbire motorja, bi lahko priporočili 1,9-litrski TDI (105 'konjev') ali 1,4-litrski TSI (170 'konjev'). Prvi je pri porabi skromen in skoraj neuničljiv, drugi pa zmogljiv, ob zmerni vožnji varčen, zaradi majhne teže pa pripomore tudi k dobrim voznim lastnostim in občutku za volanom. Tisti, ki bi si želeli menjalnik DSG, bodite pozorni na morebitno zračnost med prestavami in pravilno servisiranje v preteklosti. Dodatna prednost Golfa je tudi velika razpoložljivost novih in rabljenih rezervnih delov ter velik interes kupcev rabljenih modelov.

Besedilo: Matjaž Tomažič, foto: tovarna/arhiv AM

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"