Test letnih gum Auto motor und sport

Spet je čas, da zamenjamo garderobo – tudi obuvala našega jeklenega lepotca. Na testu letnih gum je 12 tekmic velikosti 205/55 R 16 V/W pokazalo svoje zmogljivosti na mokri in suhi cesti.

29. 3. 2007

Ekipa revije Auto motor und sport je za tokratni test letnih gum uporabila nov ponos hiše Mercedes – dva primerka iz predserije, oba s trilitrskim motorjem, šestimi valji in šeststopenjskim menjalnikom. Avtomobila sta več kot izpolnila pričakovanja testne ekipe in se izkazala zelo primerna za test, saj sta s skoraj nevtralno odzivnostjo vse do mejnega območja pomagala odkriti pogosto zelo majhne razlike med gumami različnih znamk. Pri testih vodljivosti na mokrem in suhem cestišču pa so h končnemu številu točk prispevale tudi subjektivne zaznave obeh testnih voznikov (več v Načinu ocenjevanja).

Na testu se je zvrstilo 12 kompletov gum, med njimi tudi tiste preverjenega porekla, kot so na primer Goodyear Hydra Grip, Bridgestone Turanza in Michelin Primacy, ki so v lanskem spopadu v velikosti 215/55 R 16 večinoma krojile vrh.

Letos pa vam predstavljamo še novo velikost v enakih merah 205/55 R 16, ki se je zaradi večkratne uporabe pri prvotni opremi 195-ke s 15-palčnim premerom uveljavila kot standardna. Velikost 205/55 R 16 velja pri proizvajalcih gum za razvojno, na kateri najraje testirajo želene nove lastnosti. Zato so nove gume na trgu vedno na voljo najprej v tej velikosti.

Med novosti spada dosežek Dunlopa, ki so ga poimenovali 'Fast response' ali hitri odziv, s čimer so želeli poudariti, da se te gume izredno hitro odzovejo na ukaz z volana. Dunlop je član ameriškega koncerna Goodyear, ki nastopa tudi s svojo osnovno znamko. Tesna povezanost številnih znamk gum se kaže tudi na drugih koncih. Continental nastopa z gumami Uniroyal Rallye 550 in Semperit Direction Sport, Michelin poleg Primacyja ponuja tudi že nekoliko v letih, vendar cenovno ugodne G-Force Profile ameriške hčere BF Goodrich.

Ker testi vožnje v suhem gume tako močno obremenijo, da potem skoraj niso več uporabne za druga testiranja, se je letošnje preverjanje zmogljivosti tradicionalno začelo na mokrem cestišču. Na umetno namočenem poligonu so kolegi iz Auto motor und sporta uporabili povsem novo napravo, razvito pri Continentalu, ki izmeri globino vode na desetinko milimetra natančno. Moč vodnega filma mora biti ves čas testov povsem enaka, saj že neznatno odstopanje močno spremeni rezultat. Zaradi preveč vode na cestišču pa bi lahko prišlo do neželenih učinkov splavanja.

Dovzetnost za splavanje se je merila na ravnem odseku, na katerem je bilo sedem milimetrov vode. Izračunana vrednost v kilometrih na uro je bila določena pri 15-odstotnem zdrsu (razlika vrtljajev med prednjo in zadnjo osjo). Torej to ni hitrost, pri kateri bi gume popolnoma izgubile oprijem.

Pri tem testu so se najbolje odrezale Goodyearove gume, tesno za njimi pa so bile nizozemke Vredestein in Uniroyalove, katere so pri proizvajalcu izrecno označili kot 'dežne gume'. Na koncu razvrstitve in s skoraj 10 kilometrov na uro manjšo hitrostjo splavanja v primerjavi z najboljšimi so pristale Ventus Prime korejskega Hankooka in D.drive japonske Yokohame. Njihove gume so tudi na prejšnjih testih pokazale le omejene zmogljivosti za vožnjo po mokri cesti.

Največji vpliv na končno oceno je imelo obnašanje pri zaviranju v mokrem, kar je testna ekipa ovrednotila s 40 točkami kot največji možni dosežek. Za to so se odločili, ker je zaviranje na polno velikokrat potrebno tudi v običajnem cestnem prometu, izkušen voznik pa naj bi ugotovljene vrednosti brez težav podoživel. V nasprotju na primer s situacijo na testnem poligonu, kjer se vozi nenehno v mejnem območju in tako nad tem, kar je mogoče in sprejemljivo na odprtih cestah.

Najbolje so v mokrem zavirale Bridgestonove gume. Vendar tudi druge tekmice niso veliko zaostajale. Dunlopove, ki so se v skupnem seštevku uvrstile na skromno 11. mesto, so dosegle spodobno zavorno pot, Goodrich pa je skoraj zgrešil cilj, saj je bila zavorna pot njihovih gum za 20, 5 odstotka slabša od Bridgestonovih, ki so bile najboljše v razredu. Zato v tem testu ni prejel točk, s čimer si je nakopal velik zaostanek, ki ga ni mogel več nadoknaditi, kljub pohvalni skupni oceni pri testih v suhem. Pri testih na mokri cesti je bilo presenetljivo opazno, kateri napredek silika tehnike, ki je pri Goodrich še niso usvojili, so proizvajalci uporabili v mešanici za gume. Posebno dobre lastnosti na mokri cesti, s katerimi dobi voznik dobro mero varnosti, so pokazale Continentalove in Pirellijeve gume. V vrh pa so se uvrstile tudi Bridgestonove, Dunlopove in Vredesteinove.

Razlike so se močno skrčile, ko so se gume pomerile na suhi cesti. Še najopazneje so se razlikovale v zmožnosti stranskega oprijema in zavorni moči. Testi na suhi cesti so po novem podkrepljeni s preverjanjem lastnosti pri menjavi smeri, izpeljanem po normah ISO. Pri tem se je najbolje odrezal Michelin, najslabše pa Semperit.

Dokajšnje razlike med gumami so bile ugotovljene tudi pri kotalnem uporu, ki je zaradi aktualnih razprav o CO2 postal pomembnejši. Michelin je bil pri tem kriteriju že tradicionalno daleč spredaj (vendar ne s hčerinsko znamko Goodrich). Pri Pirelliju, ki je Michelina v skupnem seštevku porazil predvsem zaradi svojih dobrih lastnosti v mokrem, pa so na tem področju zaostali.

Končni obračun je pokazal, da so zmagovalke Bridgestonove gume z oznako 'posebno priporočljive'. Sledi jim cela kolona še vedno zmogljivih in priporočljivih gum. Za potrošnike je tak rezultat nadvse razveseljiv.

Test letnih gum Auto motor und sport

Vse testirane gume so velikosti 255/55 R 16 V/W. Skupna ocena je sestavljena iz ocene stranskega oprijema, vodljivosti, trakcije, zavorne poti, splavanja, menjavanja smeri, vodljivosti, zavorne poti, udobja, hrupa in kotalnega upora. Najvišja možna skupna ocena je 200.

Bridgestone Turanza ER 300 (W)

Skupna ocena: 177

+ Bridgestone je pokazal zelo uravnotežene lastnosti: dober stranski oprijem v mokrem in suhem. Poleg tega so bile gume tudi natančno vodljive in so imele kratko zavorno pot.

- Povprečno udobje vzmetenja, prevelik kotalni upor, pri testu splavanja le povprečne.

Uniroyal Rallye 500 (W)

Skupna ocena: 169

+ Pri Uniroyalu, Continentalovi hčeri, so poudarili, da so Rallye 550 gume za dež. V mokrem so dosegle dobre, ne pa izstopajoče rezultate. Dobro vodljive, majhen kotalni hrup.

- Gume so ponudile le povprečno udobje vzmetenja in imele prevelik kotalni upor.

Semperit Direction Sport (V)

Skupna ocena: 168

+ Tudi Direction Sport avstrijskega Semperita prihaja iz Continentalove povezave. Gume so pokazale dobre zavorne zmogljivosti in preprosto upravljanje v ovinkih. Hrupa skorajda ni, majhen je tudi kotalni upor.

- Dokaj majhna hitrost pri splavanju.

Continental Premium Contact 2 (V)

Skupna ocena: 167

+ Continentalove Premium Contact so dražje kot podobni izdelki hčerinskih proizvajalcev, s katerimi pa so si po rezultatih zelo podobne. Imajo zgledne vozne lastnosti v mokrem, kar je potrdil tudi najboljši čas pri testu vodljivosti.

- Povprečna trakcija v mokrem, povprečna zavorna pot, prevelik kotalni upor.

Pirelli P7 (W)

Skupna ocena: 164

+ V mokrem se Pirellijeve gume ne dajo presenetiti - zelo športne vozne lastnosti, dobra trakcija in zavorne zmogljivosti.

- Pri testu splavanja se je Pirelli odrezal le povprečno. Ena glavnih slabosti je hrup, nekaj točk je izgubil tudi zaradi povečanega kotalnega upora.

Hankook Ventus Prime (V)

Skupna ocena: 163

+ Cenovno zelo ugodne korejske gume so se pošteno bojevale na terenu vrhunskih znamk. Na suhi cesti so pokazale dobre vozne lastnosti, uravnoteženo udobje vzmetenja in manjši kotalni hrup.

- Dokaj dolga zavorna pot v mokrem, občutljive pri splavanju.

Goodyear Hydra Grip (W)

Skupna ocena: 162

+ Na mokri cesti spadajo Goodyearove med najboljše gume, za kar so zaslužne predvsem odlične zavorne lastnosti. Tudi pri testu splavanja so se odlično odrezale.

- Dokaj dolga zavorna pot na suhi cesti. Prevelik kotalni upor.

Michelin Primacy HP (W)

Skupna ocena: 162

+ Po tradiciji močan Michelin ni skrival svojih prednosti tudi pri Premacyju: zelo majhen kotalni upor, prvovrstne vozne in odzivne lastnosti na suhi cesti in spodobno udobje.

- Na mokri cesti so se pokazale manjše Michelinove slabosti: povprečne pri splavanju in predolga zavorna pot.

Yokohama C.drive (V)

Skupna ocena: 161

+ Novi izdelek Yokohame se je dobro odrezal na suhi cesti. Vozne lastnosti so nevtralne in natančne, zavorna pot sprejemljiva. Hrup je dokaj majhen.

- Gume C.drive imajo omejeno udobje vzmetenja. So dovzetnejše za splavanje in imajo dokaj dolgo zavorno pot v mokrem.

Vredestein Sport Trac 3 (V)

Skupna ocena: 158

+ Nizozemski Vredestein je pokazal izvrstne zmogljivosti pri splavanju. Zanesljive vozne lastnosti tako na suhi kot mokri cesti.

- Gume niso imele optimalih zavornih zmogljivosti v mokrem in suhem. Trakcija in udobje vzmetenja le povprečna, povečan hrup in prevelik kotalni upor.

Dunlop SP Fast Response (W)

Skupna ocena: 155

+ Najnovejši razvojni dosežek Dunlopa je očaral z zelo dobro nadzirljivimi voznimi lastnostmi na mokri in suhi cesti. Dobro udobje vzmetenja.

- Predolga zavorna pot predvsem na mokri cesti, le povprečne zmogljivosti pri splavanju. Dokaj velik hrup in prevelik kotalni upor.

BF Goodrich G-Force Profiler (V)

Skupna ocena: 124

+ V Goodrichu velja še stara gumarska šola, zato v njihovi mešanici za gume ni silike. Njihova prednost so predvsem dobre vozne lastnosti in odlične zavorne zmogljivosti v suhem.

- Na mokrem pa drsi: mlačne vozne lastnosti, veliko predolga zavorna pot, slaba trakcija, velik kotalni upor.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri