Vzdrževanje: Kako prihraniti?

Pri starejših rabljenih avtomobilih so lastniki pogosto v precepu, koliko denarja je treba v resnici nameniti vzdrževanju avtomobila, da se ga ohranja v odličnem ali vsaj zelo dobrem stanju.

26. 11. 2014

V seriji člankov bomo predstavili možnosti ugodnejšega vzdrževanja vozil. Po preteku garancijskega obdobja ali obdobja financiranja avtomobila (na primer lizinške pogodbe) veliko lastnikov razmišlja, kako bi znižali stroške vzdrževanja avtomobila. Avtomobil v štirih letih izgubi približno polovico vrednosti, zato postanejo stroški servisiranja na pooblaščenem servisu relativno dražji.

Na kaj je treba paziti?

Ob preverjanju možnosti za prihranek pri vzdrževanju se je treba zavedati, da bo le kakovostno vzdrževan avtomobil še dolgo opravljal svojo nalogo v zadovoljstvo lastnika, poleg tega bo verjetnost dragih okvar bistveno manjša. Pri vzdrževanju na nepooblaščenih servisih moramo biti zelo pozorni na kakovost vgrajenih delov, kajti razlike v kakovosti rezervnih delov so zelo velike. Nekaterih sploh ne bi smeli prodajati, saj so nevarni. Tako se velikokrat zgodi, da je na prvi pogled najcenejši rezervni del na koncu najdražji.

Poleg tega rabljeni avtomobili z dokazljivo kakovostnim servisiranjem ob prodaji dosežejo višjo ceno in se hitreje prodajo. S tem se lahko del morebitnega prihranka pri cenejšem servisiranju izgubi.

Možnosti servisiranja

Trg servisnih storitev se v Sloveniji razvija in v zadnjem času z vstopom tujih servisnih verig oziroma ustanovitvijo domačih postaja vedno bolj konkurenčen in prijazen do denarnice. Na voljo imamo:

• pooblaščene servise, ki so običajno specializirani za eno znamko vozil

• neodvisne servisne delavnice, ki izvajajo storitve neodvisno od znamke vozil; lahko so specializirane za posamezna področja (npr. avtoelektrika, ličarstvo, servis klimatskih naprav itd.)

• servisne verige, ki običajno ponujajo cenovno zelo konkurenčno osnovno vzdrževanje

• servisiranje doma (pod kozolcem)

Kaj lahko pričakujemo?

Veliko lastnikov avtomobilov si želi izvesti osnovni servis v lastni režiji, vendar za to nimajo ustreznega prostora in opreme (dvigala, orodja itd.). Zaradi tega se je v tujini že oblikovala ponudba popolnoma opremljenih delavnic, ki jih lastnik lahko najame na uro. Tako lastnik varno in s kakovostno opremo brez težav izvede servisni poseg sam, poprej pa mora prav tako sam kupiti ustrezne kakovostne rezervne dele. Ni razloga, da se tudi v Sloveniji ne bi pojavili ponudniki takšnih storitev.

V prihodnjih prispevkih bomo podrobneje opisali vse štiri možnosti vzdrževanja, vključno s praktičnimi nasveti, na kaj je treba biti pozoren pri posamezni možnosti in kako si lahko to še dodatno pocenimo, ne da bi trpela kakovost storitve. Tudi pri servisnih storitvah se namreč velikokrat izkaže, da je smiselno temeljito preveriti posamezne ponudbe. Morda na prvi pogled najcenejša možnost le ni tako ugodna. Posebno pozornost bomo posvetili tudi kakovosti rezervnih delov.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri