Akrapovič na voljo tudi za najboljše terenske avtomobile

7. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Zadnji dosežek podjetja Akrapovič iz Ivančne Gorice zajema izpušni sistem za prestižnega Mercedes-Benz G 63 AMG.

Proizvajalec izpušnih sistemov Akrapovič širi svojo linijo avtomobilskih izpušnih sistemov Evolution line še med prestižna terenska vozila. Prva 'tarča' med njimi, za katero so izdelali celoten izpuh pa ni nihče drug kot legendarni Mercedes Benz G, ki v kratkem po 38. letih zapušča proizvodne trakove. Izpušni sistem, narejen iz titana pa je pravzaprav narejen za njegovo skoraj najmočnejšo različico z oznako G 63 AMG, ki jo poganja V8 motor z dvema turbinama.

Sistem, sestavljen iz para cevi, ki se tako kot pri originalnem sistemu zaključita tik pred zadnjima kolotekoma, bo v primerjavi s standardnim sistemom največ pridobil na račun izboljšanega zvoka. Inženirji so mu namreč v vsako cev namestili posebne ventile, ki se odpirajo in zapirajo glede na način vožnje, ki ga izbere posameznik: Comfort, Manual ali Sport.  Sicer je izpuh mogoče še dodatno nadgraditi s posebnim 'Sound kit-om', ki sicer še nekoliko izboljša zvok izpuha, a ga na žalost ni mogoče homologirati.

Rezultat diete: -16,4 kilograme

 Z novim izpuhom pa avtomobil ne bo pridobil le na zvoku, pač pa bosta nekoliko višja tudi njegova motorna moč in navor. V osnovi ta prirastek znaša dobrih 11 'konjev' pri 4.200 obratih na minuto in 19,3 Nm pri 4.100 obratih na minuto. A Akrapovičevi tehniki obljubljajo možnost še dodatne nadgradnje. Ta zajema komplet visoko pretočnih cevi iz nerjavečega jekla in odstranitev katalizatorjev. V tem primeru se motorna moč poveča za 21,5 'konjev', a pri precej višjih vrtljajih (5.350 na minuto), navor pa je višji za 39,6 Nm.

Izpušni sistem je od tovarniške različice lažji za kar 16,4 kilograme, oziroma več kot polovico. Ob tem proizvajalec obljublja, da naj bi bil po zaslugi peskanja in posebnega premaza sistem tudi precej bolj odporen na morebitne poškodbe pri vožnji na zahtevnejšem terenu in brezpotjih. A glede na to, da so tovrstni terenci vse bolj priljubljeni za vožnjo po mestih, dvomimo, da bo ta odpornost prav pogosto prišla do izraza.

Jure Šujica
Foto: Akrapovič

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel