AMZS test zimskih in celoletnih gum 2016/2017: Katere so najboljše?

Topli meseci se počasi poslavljajo iz naših krajev in prihajajo mrzli dnevi, kar pomeni, da bomo morali letne gume na avtomobilih spet zamenjati z zimskimi.

AMZS test zimskih in celoletnih gum 2016/2017: Katere so najboljše? (foto: AMZS, proizvajalci gum) AMZS, proizvajalci gum
3. 11. 2016

Za vas smo pripravili test zimskih gum za sezono 2017/18, kjer sta se kot najboljši izkazali znamki Continental in Dunlop: Test zimskih gum 2017/18

Da bo odločitev ob morebitnem nakupu novih lažja, objavljamo povzetek testa 28 zimskih in sedem celoletnih gum, ki so ga pri AMZS opravili v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, kot so nemški ADAC, avstrijski OAMTC in švicarski TCS.

Ker so pred letošnjo zimo nekatere uveljavljene znamke, kot so Continental, Sava, Semperit in Fulda, na trg poslale nove modele svojih gum, ki pa v času testiranja še niso bili v redni prodaji, kar je pogoj za preizkus, teh gum žal ni na seznamu preizkušenih. Med njimi je na primer tudi nova generacija pnevmatike Continental WinterContact, ki se je na testih do zdaj vedno uvrščala v vrh.

Da bi razširili predstavo, smo opravili tudi hitri pregled testov, ki so jih opravili nekateri drugi mediji.

Zimske gume 185/65 R 15 T

AMZS je preizkusil 15 zimskih gum dimenzije 185/65 R 15 različnih cenovnih razredov, ki jim je bilo skupno to, da so imele vsaj oznako C za oprijemljivost na mokri podlagi. Preizkusni avtomobil je bil Renault Clio.

Oceno dobro oziroma zelo priporočljivo sta si prislužili le gumi Goodyear Ultragrip 9 in Michelin Alpin A4, ki sta se izkazali z uravnoteženimi lastnostmi v vseh ocenjevalnih kategorijah. Goodyearova guma se je posebej odlikovala z najmanjšo porabo goriva, Michelinova pa z najmanjšo obrabo. Gume Vredestein Snowtrac 5, Esa-Tecars Super Grip 9, Hankook I'Cept RS2 W452, Bridgestone Blizzak LM001, Dunlop SP Winter Response 2 in Nexen Wingguard Snov'G WH2 so bile ocenjene kot zadovoljive, ker na dveh ali več področjih niso bile kos najboljšima dvema, oceno zadovoljivo pa so dobile še gume, ki so sicer pokazale nekoliko večje slabosti pri enem od ocenjevalnih kriterijev. Uniroyalova guma MS Plus 77 je bila slaba predvsem pri zaviranju na suhi podlagi, gumi Barum Polaris in Viking Snowtech II pa sta se slabše obnašali na mokri podlagi. Oceno slabo oziroma ni priporočljivo sta prejeli dve pnevmatiki – Firestone Winterhawk 3 in Kleber Krisalp HP2, ki sta bili slabi predvsem na mokri podlagi, kjer sta pokazali pomanjkljivo bočno vodljivost.

Vse preizkušene gume tega velikostnega razreda so se dobro izkazale na snegu. Tu sta bili najboljši Uniroyalova in Vikingova guma, takoj za njima pa Goodyearova in Bridgestonova. Vredesteinova, Hankookova, Nexenova in Firestonova guma so imele manj oprijema pri speljevanju. Na ledu so bile nekoliko boljše od preostalih Goodyearova, Michelinova, Nokianova in Pirellijeva pnevmatika, pri porabi goriva pa je bila razlika med najboljšo Goodyearovo in najslabšo Michelinovo gumo 5,4 odstotka, kar bi v praksi pomenilo tri decilitre goriva na 100 kilometrov.

Zimske gume 225/45 R 17 H

V tej kategoriji je bilo preizkušenih 13 pnevmatik, ki so seveda imele vsaj oznako C za oprijemljivost na mokri podlagi. Preizkusni avtomobil je bil Volkswagen Golf GTI.

Oceno dobro oziroma zelo priporočljivo je dobila le guma Dunlop Winter Sport 5, ki se je izkazala z uravnoteženostjo v vseh ocenjevalnih kategorijah. Deset gum je bilo zaradi različnih slabosti zadovoljivih oziroma priporočljivih, gumi Matador MP92 Sibir Snow in BF Goodrich G-Force Winter pa sta dobili oceno pomanjkljivo predvsem zaradi slabosti na mokri podlagi. Najbolj varčna je bila Goodyearova, najmanj pa Vredesteinova guma, proti obrabi najbolj odporna pa je bila BF Goodrichova guma. Z neenakomerno obrabo je izstopala guma Yokohama W-Drive V905.

Celoletne gume 205/55 R 16 V

Na letošnjem testu zimskih pnevmatik je bilo preizkušenih tudi sedem celoletnih gum, ki naj bi bile s svojimi lastnostmi primerne tako za poletne kot za zimske razmere, saj vse nosijo oznako M+S. Med njimi je le Bridgestonova na trgu dlje časa, vse druge so bile predstavljene v zadnjih dveh letih. Preizkus celoletnih gum je bil nekoliko prilagojen njihovi uporabi, saj so jih preizkuševalci primerjali tako z zimskimi kot z letnimi gumami, obrabo pa so ugotovili tako, da so polovico poti prevozile pri poletnih, polovico pa pri zimskih temperaturah.

Preizkusili so pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 V in le dve sta se izkazali z oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Najbolje se je izkazala Michelinova guma Crossclimate, ki jo znamka propagira kot letno gumo z možnostjo uporabe pozimi. Na suhi in mokri cesti je bila enakovredna letnim in zimskim gumam, slabše pa se je izkazala na snegu, zato je primerna predvsem za tiste, ki jim ni treba voziti po zasneženih cestah. Zadovoljiva guma Vredestein Quatrac 5 je bila na suhi in mokri cesti na spodnji meji zadovoljivih lastnosti, preostale pa so se morale zadovoljiti z ocenama priporočljivo z omejitvami in ni priporočljivo.

Test celoletnih pnevmatik je torej pokazal, da so te še vedno kompromis in ne morejo ustrezno nadomestiti namensko razvitih zimskih – in letnih – gum.

Auto Motor und Sport

Obsežen test zimskih gum je opravila tudi nemška revija Auto, Motor und Sport, ki je preizkusila šest zimskih gum za avtomobile s prednjim pogonom dimenzije 235/40 R 18, deset zimskih gum za kompaktne športne terence dimenzije 215/60 R 17 in štiri celoletne gume dimenzije 215/60 R 17.

Med zimskimi gumami dimenzije 235/40 R 18, ki so jih preizkusili na Fordu Focusu ST, kar pomeni, da gre za uporabo z visokimi zahtevami, se je za zelo priporočljivo z izjemnim oprijemom na mokri podlagi, odzivnostjo na suhi podlagi in zanesljivo vodljivostjo na snegu in suhi podlagi izkazala le guma Continental TS 850 P. Oceno priporočljiva sta si prislužili gumi Dunlop SP Winter Sport 5 in Pirelli Sottozero 3, še priporočljiva pa je bila guma GT Radial Champiro WinterPro HP, ki je pomanjkljivosti pokazala predvsem pri bočnem oprijemu na snegu in s povišanim kotalnim uporom, kar seveda vpliva na porabo goriva. Na testu je bila še guma Vredestein Wintrac Xtreme S, ki je dobila oceno pogojno priporočljiva, saj je pokazala slabosti pri bočnem oprijemu in trakciji na snegu, imela dolgo zavorno pot, lahko prekrmarjenje in slabši bočni oprijem na mokri podlagi ter slabo odpornost proti splavanju.

Na testu zimskih gum za kompaktne športne terence dimenzije 215/60 R 17 je bil testni avtomobil Opel Mokka, lahko pa bi bili tudi Škoda Yeti, VW Tiguan, Seat Ateca, Hyundai Tucson in drugi avtomobili podobne velikosti. Za najboljšo se je izkazala guma Continental TS 850 P SUV, in sicer z odličnimi lastnostmi na snegu in mokri podlagi z le malenkostnim podkrmarjenjem ter zglednim zaviranjem in trakcijo. Manjše slabosti je pokazala le pri zaviranju na suhem, bila pa je tudi precej glasna. Oceno priporočljiva sta dobili gumi Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 in Dunlop SP Winter Sport 5 SUV, gume Hankook Winter Icept Evo2, Vredestein Wintrac Xtreme S, Bridgestone Blizzak LM-80 Evo, Westlake SW 658 in GT Radial Champiro WinterPro HP pa so bile še priporočljive. Pogojno priporočljiva je guma Star Performer SPTV, ki jo odsvetujejo predvsem voznikom, ki veliko vozijo v snegu.

Na Oplu Mokki so preizkusili tudi celoletne gume in izkazalo se je, da so bile z izjemo gume Michelin Cross Climate, ki je označena kot letna guma z možnostjo uporabe pozimi, vse bolj primerne za zimske razmere in temu primerno slabše na suhi podlagi pri visokih temperaturah. Vsekakor jih odsvetujejo tistim, ki so pozimi odvisni od avtomobila, povsem uporabne pa so za tiste, ki se vozijo le po mestih, ko ni snega. Kot priporočljiva se je na prvo mesto uvrstila guma Goodyear Vector 4Seasons, še priporočljivi sta bili Michelinova in guma Nokian Weatherproof SUV, pogojno priporočljiva pa je bila guma Vredestein Quatrac 5.

Auto Bild

Auto Bild je preizkusil kar 50 zimskih pnevmatik dimenzije 205/55 R 16, ki je najbolj primerna za avtomobile spodnjega srednjega in nekatere srednjega razreda, a so jih 30 odpisali že po prvem izločilnem preizkusu. Poudariti je treba, da se ni v drugi krog uvrstila nobena izmed množice poceni gum brez konkretne blagovne znamke. V drugi krog se je uvrstilo 20 gum, pri katerih pa se je izkazalo, da med najboljšimi niso nujno le najdražje. Cenovno ugodni gumi Hankook Winter I*Cept RS2 in Semperit Speed-Grip 2 sta namreč dobili oceno dobro. Res pa je, da za le nekaj evrov več lahko kupite vrhunske gume, kot so Goodyear UltraGrip , Michelin Alpin 5 in zmagovalka testa Continental TS 860. Po ocenah so si gume sledile takole. Zgledna: Continental WinterContact TS 860, Michelin Alpin 5, Goodyear UltraGrip 9; dobra: Dunlop Winter Sport 5, Pirelli Cinturato Winter, Semperit Speed-Grip 2, Nokian WR D4, Hankook Winter I*Cept RS; zadovoljiva: Bridgestone Blizzak LM001, Barum Polaris 3, Kleber Krisalp HP 2, Uniroyal MS Plus 77, General Altimax Winter Plus, Mabor Winter-Jet 2, Sava Eskimo HP, Cooper WM-SA2+, Falken Eurowinter HS449, Vredestein Snowtrac 5; pogojno priporočljiva: BF Goodrich G-Force Winter, Fulda Kristall Control HP. Pri tem seveda upoštevajte dejstvo, da je za zadnjo gumo še 30 takšnih, ki se niso uvrstile v drugi del preizkusa.

Auto Zeitung

Revija Auto Zeitung je preskusila 13 zimskih in eno celoletno gumo dimenzije 205/55 R 16. Testni avtomobil je bil Volkswagen Golf, lahko pa bi bil katerikoli avtomobil spodnjega srednjega ali srednjega razreda. Na prvo mesto se je uvrstila Continentalova guma TS 860, ki se je izkazala z zelo dobrim oprijemom in varnostnimi rezervami na snegu in mokri podlagi. Tudi na suhi stezi je bila po zaslugi najnižjega kotalnega upora in uravnoteženosti v ospredju. Na drugo mesto se je uvrstila guma Nokian WR D4, ki se je enako dobro kot na snegu izkazala na mokri in suhi podlagi. Na tretjem mestu je pristala guma Pirelli Cinturato Winter, ki je bila nekoliko manj oprijemljiva na suhi podlagi, za njo pa so bile guma Goodyear UltraGrip 9 in Michelinovi gumi, zimska Alpin 5 in celoletna Cross Climate. Po vrsti so jim sledile gume Dunlop WinterSport 5, Hankook Winter I*Cept RS32, Bridgestone Blizzak LM001, Nexen Winguard Snow'G WH2, Kumho Wintercraft WP 71, Vredestein Wintrac Xtreme S in GT Radial Champiro Winterpro HP.

Test zimskih gum za zimo 2017/2018 pa si lahko ogledate tukaj.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri