Audi E-tron se bo pohvalil z veliko močjo rekuperacije zavorne energije

Audi je v okviru predstavitev svojega prvega serijskega električnega avtomobila, križanca E-tron, pripravil prikaz delovanja sistema za rekuperacijo energije, ki se sprosti med zaviranjem, in to kar na stezi gorske dirke na Pikes Peak – a v obratni smeri, se pravi med vožnjo navzdol.

Audi E-tron se bo pohvalil z veliko močjo rekuperacije zavorne energije (foto: Audi) Audi
9. 8. 2018

Med vožnjo, dolgo 31 kilometrov, ki se je začela na cilju dirke na 4.300 metrov visokem Pikes Peaku, končala pa dobrih 1.900 metrov niže, je pogonski sistem Audija E-trona proizvedel dovolj električne energije, da je zadostovala za nadaljevanje vožnje v približno enaki razdalji.

Audi E-tron sicer rekuperira energijo z navorom do 300 njutonmetrov in močjo do 220 kilovatov, kar ustreza več 70 odstotkom njegove operativne moči. Njegova dva elektromotorja namreč razvijeta največjo sistemsko moč 265 kilovatov in navor 561 njutonmetrov, ki je na voljo dobrih šestdeset sekund. Če voznik iz voznega načina D prestavi v S (sport) in do konca pritisne pedal plina, lahko dobrih osem sekund izkorišča tudi način 'boost', v katerem se moč motorjev dvigne na 300 kilovatov, navor pa na 664 njutonmetrov, kar je povsem dovolj za sprint v manj kot šestih sekundah do sto kilometrov na uro.    

A nazaj k sistemu za rekuperacijo zavorne energije. Sistem lahko z njegovo pomočjo do 30 odstotkov poveča doseg avtomobila, v njegovo delovanje pa so vključeni tako oba elektromotorja kot tudi elektrohidravlični zavorni sistem. Na voljo so med seboj prepleteni trije načini rekuperacije. Med ročnim načinom rekuperacije voznik med 'coastingom' uporablja obvolanske ročice, s katerimi se odloča za tri stopnje intenzivnosti zaviranja in rekuperacije, mogoče je tudi samodejno rekuperiranje med 'coastingom' s pomočjo predvidljive zavorne pomoči, rekuperacija pa lahko poteka tudi med gladkim prehodom med električnim in hidravličnim upočasnjevanjem.

Do sile 0,3 g E-tron rekuperacijo izvaja le z elektromotorji, kar pokrije 90 odstotkov vseh zavornih potreb, konvencionalne zavore pa uporabi le v desetih odstotkih, kar pomeni, da je večina pojemkov namenjena proizvodnji elektrike.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri