Audi je predstavil svoj prvi pravi električni avtomobil, dolgo pričakovani e-tron

18. 9. 2018 | Matija Janežič
Deli

Z Audijem e-tronom ingolstadtska avtomobilska znamka predstavlja svoj prvi pravi električni model in pri tem so se stvari lotili zelo resno, saj so mu namenili dva elektromotorja s skupno močjo 265 kilovatov, štirikolesni pogon in doseg več kot 400 kilometrov v skladu s ciklusom WLTP. E-tronu bo do leta 2025 sledilo še okoli 10 popolnoma električnih modelov Audijev.

Novi električni križanec je dolg 4,901, širok 1,935 in visok 1,616 metra, medosna razdalja pa znaša 2,928 metra, s čimer se uvršča nekako ob bok Audiju Q7 in tik pod novega Q8. Na visoki ravni so seveda tudi udobje, informativno-zabavni in asistenčni sistemi.

Audi sicer ni prvi, ki je predstavil električnega križanca te velikosti (precej pred njim je na trg prišel Teslin Model X), a kot je ob predstavitvi povedal predsednik uprave Bram Schot, njihovo geslo "Vorsprung durch technik" (oziroma Prednost je v tehniki) ne pomeni, da si prvi na trgu, temveč to, da si, ko prideš na trg, tudi najboljši. In vsaj glede na do zdaj videno in slišano jim je to v popolnosti uspelo.

Audi e-tron se s svojimi osnovnimi oblikovnimi lastnostmi ne oddaljuje od oblikovnih smernic znamke, a svoj električni značaj pokaže s podrobnostmi, predvsem s platinasto barvo maske v značilni osmerokotni obliki in LED-lučmi, ki so prvič na Audiju integrirane v žaromet, ki seveda deluje v tehnologiji LED. Drugi značilni element električnega Audija je tudi ramenska linija, ki povsem obkroža karoserijo in daje avtomobilu nizko optično težišče. Veliko pozornosti je bilo namenjene tudi optimizaciji aerodinamike. Na zadku tako izstopata dolg spojler in širok difuzor, prav tako pa svetlobni trak, ki povezuje zadnje LED-luči, k izboljšani aerodinamiki pa pripomorejo tudi 'virtualna vzvratna ogledala', videokameri namesto zunanjih vzvratnih ogledal (v osnovni opremi bodo klasična ogledala), ki svojo sliko predvajata na dveh OLED-zaslonih v vratih. 

Z že omenjenimi in še drugimi aerodinamičnimi prijemi (tudi loputami na vstopnikih za hladilni zrak zavor in zračnim vzmetenjem, ki oddaljenost dna avtomobila od tal spreminja s hitrostjo) je inženirjem uspelo količnik zračnega upora zmanjšati na 0,28. Optimiziran je tudi zračni tok čez platišča, na katerih so 19-palčne gume dimenzije 255/55 z zelo nizkim kotalnim uporom. K izboljšanju zračnega toka pripomore aluminijasta plošča pod dnom avtomobila, ki se uporablja tudi kot zaščita pogonskega sklopa in visokonapetostne baterije.

Ta je vgrajena pod potniško kabino, ima pa kapaciteto 95 kilovatnih ur, ki ob vseh drugih ukrepih (tudi ob tem, na primer, da e-tron pozimi potniško kabino greje predvsem s toploto, ki jo proizvajata elektronika in pogon, te pa je za okoli tri kilovate) zadostuje za več kot 400 kilometrov dosega v skladu s ciklusom WLTP. Osnovno počasno polnjene na domačem priključku ali javni polnilnici poteka pri moči 11 kilovatov, ob doplačilu pa lahko tudi pri moči 22 kilovatov, na hitrih polnilnih postajah pa bo možno polnjenje z močjo do 150 kilovatov. Tako se bo Audi e-tron od prazne baterije pa do 80 odstotkov maksimalne kapacitete napolnil v okoli pol ure. Lastniki si bodo pri iskanju polnilnih postaj (pa seveda tudi nadzoru avtomobila, načrtovanju poti in še če) lahko pomagali tudi z aplikacijo na pametnem telefonu, priklopi za polnjenje pa so na obeh bokih avtomobila. Da bi se mreža hitrih polnilnih postaj (z močjo do 150 kilovatov) po Evropi čim prej širila, je konzorcij avtomobilskih proizvajalcev, med katerimi je tudi Audi, ustanovil podjetje Ionity, ki bo v naslednjih dveh letih postavilo okoli 400 takšnih postaj ob evropskih avtocestah, v letih za tem pa se bo njihovo število ne le še naprej večalo, temveč bodo prešli na 350-kilovatne polnilne postaje, ki bodo v prihodnosti pravzaprav standard hitrega polnjenja.

Iz baterije se napajata dva vodno hlajena asinhrona elektromotorja – po eden na vsaki premi, sprednji ima 125, zadnji pa 140 kilovatov – ki skupaj razvijata moč 265 kilovatov in 561 njutonmetrov navora (razlika med obema sklopoma je le v dolžini navitja elektromotorja ter v programski opremi krmilne elektronike). Če vozniku 6,6-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro ni dovolj, lahko uporabi 'boost mode', ki zmogljivost sprednjega elektromotorja poveča za 10, zadnjega pa za 15 kilovatov na skupno 300 kilovatov in 660 njutonmetrov navora, kar je dovolj, da Audi e-tron v 5,7 sekunde pospeši do 100 kilometrov na uro in se ne ustavi do hitrosti 200 kilometrov na uro. Pri Audiju so veliko dela posvetili tudi sistemu za regeneracijo, ki omogoča tudi vožnjo zgolj s pedalom za plin. Nastavljiva je namreč v treh stopnjah (z obvolanskima ročicama), zmore pa regeneracijo s kar 220 kilovati moči. Regenerativno zaviranje, pravijo pri Audiju, je dovolj za 90 odstotkov situacij v prometu.

Baterija Audija e-tron ima 36 modulov s po 12 vrečastimi celicami, skupaj s tekočinskim hladilnim (in grelnim) sistemom, izjemno trdnim ohišjem ter vmesno strukturo, namenjeno zaščiti celic pri trčenju, ter elektroniko pa tehta 699 kilogramov. Celoten paket je dolg 228, širok 163 in visok 34 centimetrov, pod dno avtomobila pa je pritrjen na kar 35 točkah.

Audi je proizvodnjo e-trona v svoji ogljično nevtralni tovarni v Bruslju že začel, v Nemčiji pa bo na ceste zapeljal ob koncu leta, pri čemer bo po predvidevanjih zanj treba odšteti okoli 80.000 evrov. Popolnoma jasne so že cene v ZDA: tam bo različica Premium Plus, ki že ima usnjene, ogrevane in hlajene sedeže, navigacijo, 360-stopinjsko kamero, matrične LED-žaromete, zvočni sistem B&O in še kup druge opreme, stala 74.800 dolarjev (brez morebitnih subvencij). S tem je Audi e-tron ob večjem dosegu in veliko bogatejši opremi za skoraj 10 tisočakov cenejši od Teslinega Modela X (da o kakovosti izdelave niti ne govorimo). Glede na predvidene cene, velikost, zmogljivosti in doseg je v precejšnji prednosti tudi v primerjavi z dva tedna prej predstavljenim Mercedesom EQ C – je pa res, da so bili pri Mercedesu upravičeno deležni toliko kritik glede dosega, da se lahko tam do začetka prodaje še kaj krepko spremeni.

Za tiste kupce, ki so e-tron že rezervirali, so pri Audiju pripravili tudi posebno začetno serijo 2.600 avtomobilov Audi e-tron edition one v Antigua modri barvi in z bogato dodatno opremo.

Audijeva produkcija električnih modelov se bo hitro širila: že prihodnje leto prihaja manjši e-tron sportback, leta 2020 pa mu bosta sledila štirivratni športni kupe (ki si bo tehniko delil s Porschejem Taycanom) ter manjši, kompaktni električni model. Do leta 2025 bo samo med SUV-i kar sedem modelov Q na voljo s popolnoma električnim, še pet pa z elektrificiranim pogonom.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja