Audi SQ5 še naprej z dizelskim srcem pod motornim pokrovom

21. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Za večjo moč in manjšo porabo pa bo v kombinaciji z električnim generatorjem deloval kot mehki hibrid.

Dizelski motorji in športni terenci gredo že od razmaha slednjih odlično z roko v roki. Ugodna poraba goriva in visok navor sta dva izmed dejavnikov, ki so še posebej pred afero Dieselgate navduševali številne kupce tovrstnih vozil, ki se tako nikakor niso ozirali proti požrešnim bencinskim motorjem. Omenjena afera je to prepričanje sicer spremenila, a Nemci ostajajo zvesti dizlom. Tudi ko govorimo o športnih različicah športnih terencev.

Odličen dokaz za to je danes predstavljeni Audi SQ5. V Ingolstadtu namreč menijo, da je to še vedno najboljša izbira za tovrstne avtomobile, zato so novinca tudi v novi izdaji opremili s trilitrskim šestvaljnim dizelskim motorjem. In ta je vsekakor spoštovanja vreden. 255 kilovatov oziroma 347 'konjev' moči namreč zmore pogonski stroj, poleg tega pa proizvede 700 njutonmetrov navora.

Ekologija vedno bolj pomembna

A pri njegovi izdelavi vseeno niso odmislili vpliva na okolje, vsaj v celoti ne. Omenjeni pogonski agregat so namreč povezali z zaganjačem, ki se hkrati uporablja kot električni generator, hkrati pa pri pospeševanjih s sedem kilovati moči, kolikor jih premore, pomaga razbremeniti motor. Končen rezultat je do 0,7 litra na 100 prevoženih kilometrov nižja poraba. Ta naj bi sicer znašala med 6,6 in 6,8 litra na 10 kilometrov. Hkrati bo avtomobil pri hitrostih med 55 in 160 kilometri na uro lahko do 40 sekund križaril brez uporabe dizelskega motorja. V tem primeru bo namreč na pomoč priskočila baterija z zmogljivostjo 0,5 kilovatnih ur. Elektromotor bo sicer pomagal tudi pri speljevanju oziroma pospeševanju do hitrosti 22 kilometrov na uro, baterijo pa bo polnil z močjo do 12 kilovatov. 

A športni karakter avtomobila vseeno ostaja, za kar bosta med drugim poskrbela 30 milimetrov nižje nasajena karoserija in pettočkovno vpetje koles na sprednji in zadnji osi. Kolesa bodo sicer premera 20 palcev, na voljo pa bodo tudi v palec večji dimenziji, a le za doplačilo. Pod njimi se bodo skrivale zavorne čeljusti, ki bodo s kar šestimi zavornimi cilindri na vsaki strani grabile v 375 milimetrov velike jeklene zavorne kolute.

Tako kot se tovrstnemu avtomobilu poda, bo SQ5 prepoznaven in drugačen od bolj civiliziranih bratov brez črke S v imenu že na prvi pogled. Navzven bo namreč poleg velikih pnevmatik deležen še večjih odbijačev in s prezračevalnimi režami v obliki satovja na zadku, dodatnimi kromiranimi letvicami na sprednjem delu, kromiranimi ogledali in diskretnem spojlerju nad zadnjim steklom. Notranjost bo odeta v usnje in alkantaro, za doplačilo pa bo alkantaro mogoče nadomestiti z napa usnjem. Potnikom bo sicer že tovarniško na voljo infozabavni sistem z 8,3-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik, prek katerega bodo lahko urejali tudi brezžično povezavo za dostop do svetovnega spleta prek lastnih telefonov.

So se pa pri Audiju za predstavitev novosti odločili precej zgodaj. Novost bo namreč v prodajnih salonih na voljo šele sredi poletja, cena zanj pa bo vsaj v Nemčiji postavljena na 67.750 evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja