Audi z gorivnimi celicami: H-Tron Quattro

12. 1. 2016
Deli

Audi je za avtomobilski salon v Detritu pripravil študijo avtomobila na gorivna celice H-Tron Quattro, ki jo je postavil ob bok električni študiji E-Tron Quattro, ki smo jo jeseni spoznali v Frankfurtu.

Križanca s futurističnimi oblikami v vpadljivo rumeni barvi so opremili z visoko učinkovitimi vodikovimi gorivnimi celicami z izhodno močjo 110 kilovatov, ki jo lahko začasno povečajo z dodatnimi 100 kilovati elektrike iz Litij-ionske baterije. Vgrajena je pod potniško kabino, služi pa za shranjevanje presežne elektrike iz gorivnih celic in elektrike, pridobljene med zaviranjem, ima razmeroma majhno težo 60 kilogramov. Vodik je v treh posodah, ki jih je mogoče napolniti v štirih minutah, shranjen pod tlakom 700 barov, zadostuje pa za približno 600 kilometrov vožnje.

Elektrika napaja dva elektromotorja, 90-kilovatnega na prednji in 140-kilovatnega na zadnji premi, ki s skupnim navorom omogočata pospeške v manj kot sedmih sekundah do 100 kilometrov na uro in elektronsko omejeno največjo hitrost 200 kilometrov na uro. H-Tron Quattro ob tem porabi okrog kilogram vodika na sto kilometrov, ki ga v Audijevi tovarni ekološkega plina na severu Nemčije pridobijo s pomočjo vetrne energije. K večji gospodarnosti pripomorejo tudi toplotna črpalka v kabini in sončne celice na strehi, ki pridobijo elektriko za dodatnih 1000 kilometrov vožnje na leto.

Audi H-Tron Quattro se lahko pohvali tudi z lahko gradnjo in ugodnim količnikom zračnega upora 0,27, h kateremu pripomore vrsta aerodinamičnih prijemov, kakršne so majhne video kamere namesto vzvratnih ogledal. Osvetlitev je kombinacija matričnih laserskih žarometov, matrične led tehnologije in tehnologije OLED, ki so jo uporabili tudi na treh velikih zaslonih pred voznikom v potniškem prostoru, kjer je dovolj prostora za štiri potnike in 500 litrov prtljage. H-Tron Quattro je opremljen tudi z vsemi tehnologijami za avtonomno vožnjo, kakršni so radarska tipala, video kamere, ultrazvočna tipala ali laserski skenerji.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja