Avto Šanghaj 2019: Aston Martina Rapide je stresla elektrika

Težko pričakovana športna limuzina je v omejeni količini naposled le na voljo, a s ceno, ki jo bodo potencialni kandidati izvedeli šele ob naročilu.

Avto Šanghaj 2019: Aston Martina Rapide je stresla elektrika (foto: Dušan Lukič) Dušan Lukič
16. 4. 2019

Električna limuzina Aston Martin Rapide-E je verjetno eden izmed najbolj pričakovanih električnih avtomobilov zadnjih let. Ne nazadnje gre za prvi popolnoma električni avtomobil omenjene znamke, za katerega tudi sami pravijo, da bo pomenil prelomnico v njenem razvoju. Že dlje časa je znano, da bodo izdelali le 155 vozil, zdaj pa so pri Aston Martinu ob svetovni premieri razkrili tudi preostale podrobnosti.

Čeprav Rapide-E temelji na že znanem serijskem modelu, pa so mu pri Aston Martinu že na karoseriji pripravili kar nekaj sprememb in novosti – vse v imenu boljše aerodinamike. Klasične kovinske letve na maski hladilnika so prostor odstopile nekoliko bolj športnemu satovju, pa tudi sicer je sprednji del vozila (konkretno odbijač) oblikovan nekoliko drugače, saj ni več potrebe po dovajanju zraka pod motorni pokrov. Izpušne cevi so medtem prostor odstopile večjemu usmerjevalniku zraka, še nekatere druge spremembe (med katerimi v oči padejo tudi nova platišča) pa so celostno gledano pripomogle k osem odstotkov boljši aerodinamiki.

Podpira 100-kilovatno polnjenje

K dobrim zmogljivostim avtomobila pa bo bolj kot aerodinamika pripomogel pogonski sklop. Ta bo namreč sestavljen iz dveh elektromotorjev, oba bosta na zadnji osi, skupaj pa bosta proizvedla 449 kilovatov moči in 950 njutonmetrov navora. V praksi naj bi to zadoščalo za pospeške do 100 kilometrov na uro v manj kot štirih sekundah, delovanje motorja in podvozja pa bo odvisno od izbire enega izmed treh voznih programov: GT, Sport in pa Sport+. Prikazovalnik hitrosti – ta bo po novem popolnoma digitaliziran in s premerom 10 palcev – se bo po zaslugi elektronske omejitve ustavil pri 250 kilometrih na uro.

Pod nekdanjim motornim pokrovom se bo v Rapidu-E po novem skrival baterijski pogonski sklop s kapaciteto 65 kilovatnih ur, sestavljen iz 5.600 litij-ionskih celic. Natančen domet, ki naj bi ga sklop omogočal, je za zdaj neznan, a Britanci zagotavljajo, da bo presegel 200 milj oziroma 320 kilometrov. Baterijo bo sicer mogoče polniti z izmeničnim tokom z močjo 22 kilovatov, na hitrih polnilnih postajah pa z močjo 100 kilovatov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri