Avto Šanghaj 2019: Mercedes-Benz GLB vabi na avanturo

16. 4. 2019 | Jure Šujica
Deli

Z robustnim videzom spominja na razred G, a za precej manj denarja. V serijski podobi še letos.

Mercedes-Benz verjetno velja za proizvajalca z najširšo paleto športnih terencev na trgu. Ne nazadnje velja z modelom ML, danes znanim pod imenom GLE, tudi za enega izmed pionirjev tega razreda. In ko se je zdelo, da je njihova ponudba popolna, jim je na dno modelne palete uspelo umestiti še en povsem nov avtomobil, GLB, ki bo pomenil dopolnitev modela GLA v razredu kompaktnih križancev.

Čeprav se uvršča med športne terence, pa ima GLB v nasprotju z manjšim bratom (ki je svoj debi doživel na istem salonu leta 2013) precej bolj robusten videz in tudi veliko več prostora. Ne nazadnje bo v njem na 4,63 metra dolžine po zaslugi dolge strehe, 2.829-milimetrske medosne razdalje, pomičnih sedežev v drugi vrsti in pokončnih zadnjih vrat prostor našlo do sedem potnikov.

Navajeni smo, da so v posameznih križancih znamke Mercedes-Benz številni elementi običajnih modelov z isto črko v imenu. GLB se tako, ko pride do zasnove armaturne plošče, v veliki meri zgleduje po razredu B, po katerem povzema tudi videz infozabavnega sistema MBUX, ki pa ga, kot se za avtomobil tovrstnega kova spodobi, dopolnjujejo aluminijasti dodatki, ki dajejo celotni strukturi oziroma armaturni plošči večjo oporo. Notranjost je sicer v razstavnem modelu obdana z usnjem in orehovim lesom z odprtimi porami.

Za zdaj potrjen zgolj 'bencinar'

Koncept je sicer opremljen s številnimi dodatki na zunanjosti, s katerimi so mu dali še nekoliko bolj atraktiven videz pravega terenskega vozila, kot so platišča s terenskimi pnevmatikami, črni strešni nosilci za prtljago z vgrajenimi LED-lučmi in različnimi pripomočki za vožnjo po brezpotjih. Kateri izmed njih bodo na voljo tudi v serijski izvedbi ali vsaj v dodatni opremi, bo seveda jasno šele ob predstavitvi serijske različice, je pa že zdaj jasno, da bo avtomobil štirikolesno gnan, za pogon pa bo med drugim skrbel dvolitrski bencinski motor z močjo 165 kilovatov oziroma 225 'konjev', enak tistemu iz Mercedes-Benza A250.

V primeru GLB-ja – ki se ga je zaradi robustnega videza prijel vzdevek 'mali G' – gre morda resda za koncept, ki pa bo po neuradnih podatkih na trg zapeljal že proti koncu tega leta, zaradi česar je relativno serijski videz pravzaprav povsem razumljiv. Cene naj bi se medtem gibale nekje med modeloma GLA in GLC oziroma v bližini 40.000 evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja